Scorito Vuelta a España 2023

1 2 ... 29 ... 59 60
ditisdavid

Theuns reed enkel de eerste sprint in Polen als leadout, Aberasturi viel nog voor de tweede uit waarna hij voor eigen kansen mocht gaan. Heeft ook zelf aangegeven dat zijn eigen uitslagen hem daar zijn tegengevallen.

Laatst gewijzigd
Wielertje12

'@user24283 ik zoek ook nog inderdaad argumenten wie ik van Poole of Uijtdebroeks moet kiezen. Vind ze allebei wel gelijkwaardig

Chef83

Ik ben inplaats van poole voor onley gegaan kost ook wat minder 😆

Daan De Jager

'@ditisdavid lees z’n interview maar in idl zegt hij hetzelf

KV

Met het wegvallen van een top (vlakke) sprinter speel ik met het idee om Coq te downgraden naar bv Menten/Vendrame (Theuns heb ik al) en dan een 500k klimmer naar Dunbar te doen. VdBerg kopman in 4 en voor de rest hopen dat Molano het goed doet…

Sprintequipe bedraagt dan wel maar 8,75m meer…

Nog mensen die er zo over denken?

Laatst gewijzigd
Aberastuuurrriii

7 renners van 750k
2 van 500k
5 sprinters waarvan 2 leadouts... het is weer een helse puzzel.

Over het AK team wel aardig tevreden, ondanks de behoorlijk aanwezige FOMO voor Arensman.

Enige waar ik nog over twijfel is Coquard/Molano te downgraden naar Vd Berg. Om een 750k te kunnen upgraden naar een extra sprinter omdat de spoeling dun is daar

ditisdavid

'@Daan
Theuns heeft ook een interview met WF gedaan hè...

VincentK

Theuns wordt hier een paar keer genoemd. Qua sprinter volgens mij een prima optie nu Mollema heeft aangegeven dat de sprinter van dienst in zijn ploeg prima in orde is (en hijzelf nog niet helemaal). Mijn team staat al, dus ik ik doe niets meer met deze info, alhoewel…. Als het gaat om aankondigingen van definitieve Scorito selecties ben ik een onbetrouwbare hond (verder valt het wel mee hoor). Af en toe wordt de drang te groot en moet ik toch nog even die ene wissel doorvoeren. Gelukkig beginnen we bijna ;-)

Björn Again

Gelukkig door het uitvallen van Thijssen een definitieve keuze kunnen maken. Ik ga voor Vingegaard, Roglic, REV, Ayuso, Almeida, Thomas, Vlasov en Arensman. Ik kan niet kiezen. Ook nog Buitrago er bij waar ik veel vertrouwen in heb.

Bij de sprinters ga ik voor kwantiteit boven kwaliteit met Molano, vd Berg, Vendrame en voor de rest goedkope sprinters.

Nu alleen nog twijfel over de 500k aanvallers voor de bergen

Laatst gewijzigd
Rafał Kišerlovski

In de laatste rit in Polen werd Theuns door Merlier aangetikt waardoor zijn sprint verloren was. In de sprint daarvoor verloor hij in de aanloop al te veel posities om mee te doen. In beide sprints had hij in de finale geen ploeggenoten (maar in de Vuelta ook maar weinig ondersteuning). In de eerste sprint was Aberasturi er inderdaad nog bij maar geloof niet dat Theuns voor hem aantrok, was toen door de regen een spekglad parcours met veel chutes.

Harderijder

Dat wordt ook zo ongeveer mijn aanpak, alleen heb ik Vlasov niet maar twee 1 miljoen renners. Zou Vlasov wel willen maar dan kom ik er helemaal niet meer uit met mijn sprintploeg (die nu al zeer beperkt is).

VincentK

Meningen over Almeida na het interview dat zo net geplaatst is? Begin nu toch te twijfelen.

Daan De Jager

Welk interview?

Wicked Wout

Over de rol van Valter en het (niet) rijden voor eigen kansen: https://m.nemzetisport.hu/kerekpar/vuelta-akarhogy-is-alakul-nagyon-fontos-szerepem-lesz-valter-attila-2974939

Boule

Ik twijfel erg over een extra Jumbo pion als een Valter bijvoorbeeld, is erg fijn bij de TTT en kan ook opgesteld worden in andere etappes. Maar de vraag is waar? Met zo'n goed en groot aanbod klim toppers zou ik niet weten waar ik die kwijt moet, dus misschien beter voor iemand anders kiezen? Iemand suggesties?

VincentK

'@Daan https://www.wielerflits.nl/nieuws/joao-almeida-met-wat-vraagtekens-aan-start-vuelta-in-andorra-gaan-we-al-verschillen-zien/

Ook nog ergens anders zien langskomen.

De Tourminator

Nou, net wat gelezen hier, kan vanavond helaas pas kijken naar de namen en ploegje maken. Ga nu de laatste 11 pagina’s lezen en dan maar beslissen wat te doen. Voorlopig geen Ving, geen Thomas.

Falonso

Hier toch te veel twijfel over Almeida! Heb daarom Almeida/Theuns gewisseld voor Mas/Martinez.

Teamverdeling
5 ‘sprinters’
1 leadout van Groves
9 klassementsrenners
2 aanvallers/klimmers
1 Jumbo knecht
2 Ineos knechtjes (voor het geval Ineos de tijdrit wint)

Tevreden over mijn team, nu proberen niks meer te wisselen…

Titivoeckler

Iemand toevallig ergens gelezen wat de rol van page is na het wegvallen van Thijssen? Nog nergens echt gezien dat hij zich gaat mengen in de sprints

ZK

'@Titivoeckler interview bij IDL dat page nu gaat sprinten

Bozenik

Voor wie nog de (kleine) hoop heeft dat bij gebrek aan sprinters binnen de ploeg Engelhardt zich gaat mengen, daar lijkt het toch echt niet op:

https://www.tour-magazin.de/profi-radsport/aktuelles/felix-engelhardt-vor-vuelta-im-interview-wie-auf-fliegendem-teppich/

Laatst gewijzigd
ManWithBeard

Ik vind deze vuelta echt één van de moeilijkere puzzels in de afgelopen jaren, en daardoor wel echt leuk. Wat dat betreft hebben de heren van scorito het echt goed gedaan qua budget. Ik denk dat je dit ook gaat zien in differentiatie van de teams.
Voor het eerst in tijden ook weer voor 4 500k mannen gegaan en ook nog meerdere 750k. Normaal ben ik daar niet de grootste fan van, maar nu waren er ook echt genoeg pareltjes in die categorie die makkelijk hun punten waard gaan zijn (en mogelijk zelfs veel meer).

Ik neem voor het eerst in tijden Almeida niet mee. Naar mijn idee is dit parcours niet helemaal geschikt voor hem met veel steile onregelmatige klimmen. Dat zou ook voor Thomas kunnen gelden, maar die neem ik dan wel weer mee. Enige willekeur is aanwezig haha

Laatste twijfel: Welke 2 van Uijtdebroeks, Poole of Martinez. Over alledrie veel gelezen. Zal een beetje om het even zijn. Maar ben benieuwd hoe de rest er hier over denkt.

VincentK

'@Manwithbeard, eens dat het een geweldige puzzel is, maar niet met 20 renners. Om een paar renners kun je echt niet heen (voor wat mijn mening waard is). Helemaal lekker voelt mijn team nog niet, maar dat komt ook door dat beperkte budget. Zo heb ik er nu Carthy in staan en ik had mij na de Giro voorgenomen dat nooit meer te doen. Maar goed, hij is kopman, zegt zich goed te voelen en kent de omgeving…. Fingers crossed maar.

Wat jouw 3 goudhaantjes betreft: daar heb ik ook lang naar gekeken en voor nu staat alleen Martinez er in. Veel finishes heuvel op en je weet wanneer je hem moet opstellen. Voor Poole geldt dat ook (in iets mindere mate denk ik). Bij Uitdebroeks ben ik bang dat hij te defensief gaat rijden voor dit spel. In een interview (Sporza geloof ik) gaf hij aan dat hij een vrije rol heeft en mag kijken hoe lang hij in het klassement kan blijven staan. Dat leidt vaak tot 15-25 klasseringen… Maar goed, wat vandaag goed lijkt, kan in dit spel over 3 dagen een grote fout blijken. Succes met de laatste noten!

Laatst gewijzigd
Rije Rudy

Zal denk ik te zien zijn hoe ze wat koersen. Degene die eens durft meegaan in de ontsnapping om ook zo wat tijd te pakken en zo kans maakt op een etappezege/extra punten zou wel eens interessanter kunnen zijn dan iemand die enkel blijft aanklampen voor een 10e stek in het peloton van de klassementsmannen (hetgeen ik momenteel eerder aan Cian koppel, die zich echt wel wil meten met de favorieten, maar is buikgevoel). Ik neem voorlopig enkel Martinez mee.

Mijn laatste grote twijfel is toch de noodzaak om nu een ploeggenoot mee te nemen van de Jumbo's en Evenepoel. Had er Valter en Casper Pedersen in staan (pro's: tijdrit en evt sprintkansen in rit 19/21 als er tegen dan niets meer te winnen/verliezen valt). Maar kan ook Pedersen inwisselen voor Govekar, die zoals aangekondigd wel sowieso van in het begin meesprint. Hier verlies ik een paar punten mee in de openingstijdrit, maar kan je wel opvangen met iemand uit een top 5/6 ploeg. En dan kan ik verder Valter en Bardet ruilen voor Arensman en bvb een Van Eetvelt. Arensman heeft kans op eigen eindpunten, Valter natuurlijk veel kans op teampunten rode/bollentrui op het einde.

Hoe kijken jullie aan tegen het meenemen van teamgenoten, die hier de laatste edities toch wel voor geprijsd zijn. Ik ga ervan uit dat je in etappes zelf wel kunt opvullen met de favorieten zelf.

Karperdrol

Vini
Rev
Rog
Ayuso
Thomas
Almeida
Arensman
Poole
Martinez
Buitrago

Molano
Theuns
Vendrame
Aular
Askey
Page
Ghys

Valter
Gregoire
Castro

Dat is hem voor vandaag, morgen nog een dag.

1 2 ... 29 ... 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.