Scorito Vuelta a España 2023

1 2 ... 30 ... 59 60
VincentK

'@Rije Rudy, we zijn het redelijk eens over die drie 1K mannen zo te zien.

Teampunten vind ik erg lastig. Voor Ineos en UAE teampunten ga ik niet. Bij SQ is Bagioli wel interessant, zeker nals hij niet strak aan de lijn ligt. Maar ja, die is weer 1mio en die teampunten van REV zijn niet zeker (2 truien). Hebben hier mensen Bagioli erin staan?
Bij JV zijn teampunten veel interessanter, want daar rijden ze zo maar in drie truien. Valter voor 1,5 vind ik wel interessant, maar die ligt wel strak aan de lijn. Ik weet niet of hij mag doorrijden zoals hij in Burgos deed. Tratnik, waarvan ik denk dat hij als het mogelijk is als vriend van Roglic het eerste rood krijgt, vind ik weer wat minder interessant. Benieuwd naar andere meningen.

Laatst gewijzigd
PowerPiet

Gezien ik toch een QS extra wil, zeker bagioli. Het is toch vooral in de heuvel ritten dat hij ook zelf zou kunnen scoren. Da's net wanneer ik teamgenoot zou inzetten moest Remco Rood hebben.

GoldenWallie

Ik zie namen zoals een Askey en Koch voorbij komen voor de sprints. Maar hoe zeker zijn we ervan dat die ook daadwerkelijk gaan sprinten?

Falonso

Beide zijn al wel besproken, even terug bladeren. Uitkomst was volgens mij dat de kans groot is dat ze niet sprinten in de sprint etappes…

Simcha

Het blijft puzzelen tot het eind. Nu toch maar weer Almeida/Vendrame gewisseld voor Kamna/Coquard. Almeida gaat vast een mooie top-7 rijden, maar ik schat dat zijn puntenplafond door de felle concurrentie/eigen twijfels toch een stukje lager ligt dan andere keren. Bij Vendrame is het maar weer altijd de vraag "doet ie het of doet ie het niet?". Kamna is vrij duur, maar wel het meest geschikt als kopman voor etappes waarbij je vooraf weet dat de ontsnapping het gaat halen. Ook lange tijd twee Jumbo-knechten erin gehad, maar uiteindelijk er weer een uitgegooid. Vraag is wanneer je die tweede knecht gaat inzetten, behalve in de ploegentijdrit. Bovendien wil ik ook niet helemaal all-in gaan om Jumbo. De hartverzakking toen ik in 2019 de hele Jumbo-ploeg op de grond zag liggen door een leeggelopen badje ben ik nog niet te boven.

Laatst gewijzigd
BigMig

Er wordt wel redelijk wat getwijfeld aan Almeida hier. Maar dat is naar aanleiding van dat ene artikel toch helemaal niet nodig? Hij zegt zelfs een betere voorbereiding te hebben gehad dan vorig jaar. Volgens mij is het verder gewoon een beetje verstoppertje spelen, net als dat alle druk bij Jumbo Visma wordt gelegd. Thomas zegt ook dat dit voor het eerst is dat hij toewerkt naar tweemaal pieken in het jaar, de vorm van Mas is ook een vraagteken na zijn val. Selecteer je die mannen ook niet dan? Mensen nemen soms wel erg snel iets van elkaar over op dit forum volgens mij...

Reus

De crux zit em bij mij in de laatste 4 à 5 miljoen voor 4 plekjes.

- de talentenpoole, dus 2-3 man uit t rijtje Lenny, Max, Cian. Evt Valter of tratnik erbij.
- 7e AK man (vlasov) plus wat 500 “wanneer stel ik t op” grut; Koch, Eetvelt.
- . Kelderman/Kuss plus 1 talent plus 500k.

Vind eigenlijk alle drie de smaken wel verdedigbaar. In the end is het gewoon naar hopen en bidden dat jouw 1M man boven komt drijven.

Dan neig je naar de 7e AK man, maar ja, Vlasov. Dan maar een jumbo, tsja en wat als ze de ttt niet winnen en de hele vuelta nog geen rood hoeven hebben..

Heb het idee dat door het krappe budget het iets meer gokken is geworden dan beredeneerde keuzes..

Simcha

'@BigMig: Ik vind Almeida van de duurste klassementsrenners, los van Mas, wel de meest onzekere factor. Hij reedt begin deze maand nog tweede in de Ronde van Polen, dus ik verwacht niet dat hij compleet door het ijs zakt, maar de vraag is wel waar zijn puntenplafond ligt in dit veld met een aantal absolute klasbakken, waaronder Evenepoel, Ayuso en Arensman die ook meedoen voor het jongerenklassement. De kans op veel klassementspunten ligt daardoor al een stuk lager. Op het moment dat er ergens budget vrijgemaakt moet worden, dan vind ik het laten vallen van Almeida wel het meest voor de hand liggend.

Cornelo

Maar er wordt ook gedaan alsof Ayuso zich alvast op kan maken voor (laagste trede van het) podium. Als je Almeida zijn socials volgt, voor wat het waard is, zie je een en al rust uitstralen in de goede zin. Het lijkt alsof hij er echt naar uit kijkt. Argument in een podcast was: hoe gretig is hij nog na dit seizoen, maar dat vind ik kul. Het zijn sporters. Die willen winnen. Ik heb andere grote namen geofferd. Kan ook helemaal mis gaan, maar we'll see. Mijn grootste zorg voor nu is het wisselen en bankpunten.

Harderijder

'@Simcha Klopt, maar wat is het alternatief? Vlasov is iets goedkoper, maar geeft ook nooit echt hoger dan 300 punten gescoord laatste jaren, doet niet mee in de jongerentrui en geen teamgenoten waar ik iets van verwacht. Als je die 3 miljoen van Almeida gebruikt voor een sprinter (zeg Coquard) is de vraag of je beter af bent. En het geld verspreiden over meerdere renners daar moet je ook maar van bidden dat je dan net de goede pakt. Dan is Almeida inderdaad de eerste die af zou vallen, ook bij mij, maar vind ik de alternatieven nog minder.

Bozenik

Kan iemand mij uitleggen hoe die odds werken? Bij Bingoal bijvoorbeeld:

Podium eindklassement:
Martinez 8.00
Arensman 22.00

Podium jongerenklassement:
Arensman 2.25
Martinez 3.00

Bij Unibet is het vergelijkbaar. Dit slaat toch helemaal nergens op?

Laatst gewijzigd
Ton Pelo

Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat er vanuit wordt gegaan dat Thomas als kopman altijd boven Arensman zal eindigen. Martinez heeft niemand boven zich staan binnen het team.

Bozenik

'@Ton: maar dan geldt die gedachte toch ook voor het jongerenklassement? Nu is het totaal inconsistent. En Arensman is ook niet het type die van wit een hoofddoel gaat maken.

Laatst gewijzigd
Simcha

'@Harderijder: allemaal waar. Kan ook best dat ik het op het laatste moment weer terugwissel. Ik heb nu alleen naast Van de Berg geen sprinter die ik als kopman zie zitten en heb bij Coquard dankzij de Tour goede vibe. Vlasov komt er sowieso niet meer in. Te vaak uitgevallen en rijdt te wisselvallig. Rijdt een slechte uitslag, waardoor je hem niet meer opstelt en zit er vervolgens weer netjes bij.

Laatst gewijzigd
Nick P

'@bozenik: ze verwachten dat Arensman beter is, maar Martinez zijn plafond is in potentie hoger (en zou dus 15e kunnen worden, maar ook 3e)

encanto

Hoi allen,

Dank voor alle input wederom. Echt heel fijn.

Laatste twijfel is echt vergelijkbaar met @Reus. Almeida wel of niet. Heb nu twee opties voor mij:

Almeida, kuss, vine, Ghys (ik zie naast Teuns echt geen sprinters van 1.5 die ik wil, dus dan maar voor groves eentje van 500.000)

Of
Kuss, vlasov, cortisolwaarden/hofstatter/vandenberg (eigenlijk ook niet enthousiast van) en dan voor 500.000 een lazkano (die ik nu niet kwijt kan of een andere heuvelvluchter zoals een romo ).

Nu staat bijvoorbeeld ook Arensman erin vanwege FOMO maar veel constanter moeten toch almeida en vlasov (avbsolutr kopman) zijn.

Wie kan/wil me helpen bij deze keuze?

floda

Merk bij mezelf steeds de neiging om nog meer op mijn sprinters te besparen om toch 6 van de 7 duurste plus 2 van de drie arensman/kuss/vlasov ook. Maar dit betekent eigenlijk dat je alleen maar Molano en Vd berg overhoudt plus allemaal klein grut. Dat voelt toch wel heel erg dun voor 4/5 etappes.
Ander scenario is 1 van de drie dure niet waardoor je wel breedte team neer kunt zetten, maar alledrie wel 600 plus potentieel. En bij dat breedte team zitten dan met mas/Thomas/almeida/vlasov ook geen 100% zekerheden.
Scenario 3 is om van almeida/Thomas/mas er 1 mee te nemen en dan van vlasov/kuss/arensman 2. Of zelfs maar 1 en dan de hele troep 1 mio talenten.
Voelt alledrie niet helemaal top.

floda

En nog even mbt vlasov, die heeft hetzelfde als REV ook een beetje heeft, top in etappes met maar 1 zware berg op eind maar minder in etappes met 2 of 3 zware. Zou in dat parcours betekenen dat eerste 2 weken beide prima mee, laatste week zal het spannend worden zeker voor vlasov.

BlingSagan

Ik vind het wel prettig om niet alle dure AK mee te kunnen nemen. Mas, Thomas en Almeida gaan niet alle3 in de top 5 eindigen. Dus waarom alle3 nemen? De keus wie hiervan te nemen is juist leuk toch ?

Titivoeckler

Alle dure ak mannen erin klikken lijkt veilig, maar als je redekijk wat kopgroepen hebt die tot het einde gaan (wat ik wel verwacht), dan ga je wel nat

Bozenik

'@Nick: dank, maar dat geldt dan toch ook voor het jongerenklassement? En daar heeft Arensman ineens een lagere quotering.

@encanto: ik ga zelf voor de optie met Almeida, omdat hij erg constant is. Vorig jaar Vuelta was hij niet top, maar rijdt toch nog even top-5 met 300+punten. Rijdt ook nu weer gewoon een goed seizoen.
@floda: ik heb nu jouw scenario 1 staan, maar ook dat voelt niet helemaal lekker inderdaad. De goedkope 'sprinters' zijn onzeker en als we weer een uitvallerscircus krijgen heb ik nauwelijks alternatieven omdat al het budget in de toppers zit.

Laatst gewijzigd
Harderijder

'@Titivoeckler wat zou je dan doen? Almeida vervangen door renners als Bardet, Kamna, etc?

williams

Wat blijft het stil rond de 500K sprinter die 2 ritten in de giro won.

Karperdrol

Ja, de sprinters is wel een hoofdpijndossier.
Ga je voor Coquard of Dainese of neem je geen van deze 2. (daar neig ik nu naar)
maar dan zal je captain Molano zijn - die is bij mij een zekerheidje.
vd Berg stond er de hele tijd in, maar toen dacht ik mmm waarom eigenlijk?
Theuns gaat ook sowieso mee.
en wat te doen met Vendrame? sprintte gewoon mee in de giro, tot zijn val.
maar heeft in de aanloop naar de vuelta geen sprint meer gereden en is een Italiaan...

Aular dat is toch wel droevig eigenlijk, maar wie anders?
Garcia Cortina en Hofstetter, wat is jullie mening daarover?

Karperdrol

'@Williams, jij denkt dat hij gaat sprinten? waar blijkt dat uit?

1 2 ... 30 ... 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.