Na een vlug in elkaar geflanst team ben ik toch aardig begonnen de eerste 3 dagen.
Met gisteren de winnaar Kron toch een paar punten gepakt en sta nu op 97.9% .Waarschijnlijk mijn beste start van een grote ronde, meestal moet ik het van de 3e week hebben :P
Met in de punten vandaag: Vingegaard(c)- Evenepoel- Roglic-Ayuso-Martinez-Almeida-Arensman-Buitrago
Morgen toch een sprint neem ik aan met: Groves(c) Molano-Vd berg-Theuns-Kron-Gonzalez-Page-Martinez-Evenepoel. we gaan het zien.
Ik heb de drie dagen voor de start van de Vuelta vrij fanatiek zitten puzzelen, dus bij iedere renner die het goed deed had ik toch dat stemmetje in m'n hoofd "waarom moest je die nu wisselen". Goede nieuws is dat ik wel 8 van de 9 man netjes in de top-20 had en nu ergens rond de 77 procent hang. Soler zat keurig op het bankje en Thomas helaas buiten de punten. Jammer dat ik Uijtdebroeks op het laatst overboord heb gezet. En toch weer die verrekte Mas die het goed doet. Je weet van te voren dat je altijd Mas mee moet nemen in de Vuelta en toch....
Drwatt thanks, niet meegekregen. Weinig tijd om te reageren. Heb vingeaard niet, leek me kneiterduur en wel 2 remco knechten van 750 ik denk nl dat remco gaat winnen. Verder Thomas en bernal, die tegen lijken te vallen. Vendrame en Crasse stef na zijn op vallende tourdebuut. Valter als knecht had toch kelderman moeten zijn. Even kijken hoe coquard hersteld is. Voor morgen alvast 3x quick step plus 6 sprinters. Rond de 90% ben ik blij mee.
'@simcha: Mas niet selecteren overkwam me vorig jaar. Dat terwijl ik ook het sentiment had dat Mas eigenlijk altijd een must is in de Vuelta. Die rijdt hier sinds 2018 altijd minimaal top 5. Winnen blijkt steeds een stap te ver, maar hij doet altijd keurig mee. Zou mij niks verbazen als hij weer podium rijdt. Ik ben zelf ook fan van Mas, dus heb gelukkig toch gekozen.
Gisteren 351 punten. Met Roglic (C), Evenepoel, Vingegaard, Ayuso, Martinez, Uijtebroeks, Vlasov, Arensman en Buitrago, het hele team in de punten. Daarbij Soler nog op de bank. Na een zeer slechte start (grotendeels door slechte keuzes, voor een klein deel door matige/te late berichtgeving) na twee dagen slechts op 22%, maar gisteren gestegen naar 60%.
Vandaag van den Berg (C), Molano, Coquard, Vendrame, Menten en Page en (hopelijk) een behoorlijk aantal opvulpunten van Evenepoel, Vingegaard en Martinez.
Last minute Molano voor Arensman omgeruild, uit angst dat het klimteam te breekbaar zou zijn. Eindstand zit ik nu dus met Coquard als aangewezen kopman, zondag gevallen en gisteren als laatste over de streep - en dat zal niet alleen lekker uitbollen uit weelde zijn geweest ben ik bang. Zie dat hier en daar mensen vd Berg wel durven te cappen. Persoonlijk heb ik echt wel twijfel bij zijn sprintkwaliteiten in een serieus gezelschap, dus ik durf dat (nog) niet aan.
Vind het wel mooi dat, na alle mensen die zich er onder andere vanwege het klimwerk in deze etappe van hadden overtuigd dat we maar 3-4 keer gingen sprinten, nu al een aantal spelers met de handen in het haar zit wb de kopman/dagselectie voor deze etappe. Als je door de val van Coquard nu geen kopmankeuze meer hebt die je vertrouwt, of door het lager staan dan verwacht van de Jumbo's geen negen degelijke opties meer hebt, dan heb je echt te veel beknibbeld.
'@ditisdavid
Toen ik voor de start van de Vuelta 6 massasprints en heel mss 7, of toch op zijn minst ritten waar je de sprinters zou opstellen, voorspelde werd ik weggelachen. Heb er 7 mee en dat waren er bijna zelfs 8 door de koopjes Watson, Govekar enzo.
Wel mooi dat je Cras mee hebt, stond heel lang in mijn team maar heb hem moeten slachtofferen samen met Gregoire. Mijn 2 grootste FOMO's.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.