Scorito Vuelta a España 2023

1 2 ... 43 ... 59 60
Dr.Watt

Net een interview van Coquard gezien. Hij ziet er heel slecht uit, doodvermoeid. En heeft heel veel last oa staartbeen en ribben. Ik voorspel helaas een opgave.

Smarty

'@allen: wie kan mij vertellen waar ik de puntenverdeling voor de 4e, 3e, 2e,1e en HC bergen kan vinden? Alvast bedankt!

ditisdavid

'@Dr.Watt
Ik heb hier ook meermaals gezegd dat 6 sprints de meest waarschijnlijke uitkomst is, met eventueel nog een paar sprinters in de punten in etappe 2. Tot nu toe liggen we op schema :p

Ik heb overigens helemaal geen Cras?

Laatst gewijzigd
ditisdavid

'@Smarty
Oa in de voorbeschouwing op het bergklassement van deze site.

Tourmalet: 20 – 15 – 10 – 6 – 4 – 2
Overige ESP: 15 – 10 – 6 – 4 – 2
1e: 10 – 6 – 4 – 2 – 1
2e: 5 – 3 – 1
3e: 3 – 2 – 1

Geen ongein met dubbele punten op aankomsten bergop, dus zal normaal gezien een aanvaller zijn die wint.

Dus vandaag maximaal 6 punten te verdienen.

Laatst gewijzigd
Ben Nihilisty

'@ditisdavid

Persoonlijk niet verwacht dat er dusdanig weinig sprintetappes zouden zijn, alleen zat ik wel simpelweg met het budget te knoeien. Een sterk klimteam kreeg bij mij sowieso prioriteit, en op voorhand al een beetje in de gaten dat de sprinttrein dan wel wat karig zou worden - dus een, laten we zeggen, quasi bewust onbekwaam risico. Nu met de val van Coquard dan sowieso makkelijk lullen dat dat risico louter onbekwaam was, maar dat kan je op alle keuzes in zekere mate toepassen. 1 van de grote 3 klimtoppers thuislaten vond ik bijvoorbeeld ook echt geen optie, daar hebben anderen risico in genomen.

Overigens probeer ik m'n eigen hachje niet zo te redden hoor, want ben me ervan bewust dat ik persoonlijk in ieder geval geen sterrenensemble heb staan deze Vuelta. Alleen dat 'zie je nou wel' gehalte is weer het andere uiterste als je het mij vraagt.

Smarty

'@ditisdavid : Super bedankt voor je tekst en uitleg! 👍

Zadelpen

Was het niet gek dat Roglic eigenlijk niet mee deed voor de ritzege gisteren? Hier moet hij het verschil gaan maken en dat doet ie niet.

Ik ga steeds meer denken dat Remco dat hele jumbo helemaal weg gaat rijden.

Dr.Watt

'@ Ben

Tja, als een van je dure vogels uitvalt of minder presteert zoals nu mss met Coquard gebeurt dan ben je sowieso de klos. Heeft weing te maken met een slechte selectie of verkeerde inschatting vh parcours. Ik heb trouwens geen Vingegaard en enkel Roglic van JV, die boemerang komt mss ook nog in mijn gezicht.

@ditisdavid

Sorry dat was @dr.klaas met Cras.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

'@Ben
Mijn punt is meer dat je altijd een backup als sprintkopman nodig hebt. Het is nou eenmaal geen uitzondering dat een dure sprinter vroeg in de ronde hard valt. Het is natuurlijk botte pech voor jou dat het uitgerekend Coquard is die het overkomt, want ook met een beter alternatief als kopman had het je veel punten gekost (laten we zeggen 250 min de punten die hij eventueel alsnog pakt). Maar als Coquard vandaag niet meesprint, of meesprint op het niveau van Jakobsen in de Tour na zijn val, speel je daarbovenop nog eens een heleboel punten aan kopmanfactor kwijt en dat was mijns inziens wél te voorkomen geweest. Ook zonder hindsight bias.

Vingegaard, Roglic, Evenepoel of ook Ayuso thuislaten was inderdaad gekkenwerk en zal waarschijnlijk ook een duurdere fout blijken - en bovendien een fout waar pech juist geen rol bij speelt.

Willempie94

'@Zadelpen

Roglic had aangegeven nog wat last te hebben gehad van z'n val. Maar hij moet inderdaad nog wel een tandje bijzetten..

Ben Nihilisty

'@ditisdavid

Fair, en toegegeven: ik heb zaterdag tamelijk brak en dus automatisch impulsief Molano voor Arensman gewisseld, waar ik eerstgenoemde nog wel als degelijk plan B sprintkopman zag. Het voelde zo raar om na 5 dure AK mannen al te belanden bij de 1M mannen voor het klimwerk dat dit de reflex is geweest. Dan zijn we het inderdaad aardig met elkaar eens geloof ik.

@Dr. Watt

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat Scorito Vingegaard toevoegde en toen gedacht heeft 'we passen ons budget er niet op aan', uit een soort experiment. Heb eigenlijk nog nooit eerder gehad dat ik een paar 'must haves' in m'n team had geklikt, om vervolgens écht niet uit te komen met het budget. Geen oninteressante keuze vanuit Scorito, voor mij vooralsnog wel tamelijk funest.

Dr.Watt

Ik vind het wel leuker met beperkt budget zoadat je echt keuzes moet maken. Vond deze Vuelta echt een leuke puzzel.

ditisdavid

Scheelde ook wel dat je eigenlijk geen 20 renners nodig gehad deze Vuelta. Waren er meer heuvel- en overgangsetappes geweest, dan was het een lastiger verhaal geworden.

NOAD1912

niet te geloven, Buitrago, Coquard en Vd Berg naar de grond, deze Vuelta is vervloekt. Ik denk dat die eerste 2 ook niet meer op zullen stappen.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Askey die sprint ipv Watson, Van den Berg en Govekar onderuit... voor de rest 1 (c), 2 en 7 + teampunten via Osborne dus geen horror maar niet de gehoopte dag.

Laatst gewijzigd
HZ57

Magere dag met mijn magere sprintploeg. 20% gezakt naar 75%. Voorlopig geen echte sprint etappes meer, dus de blik omhoog gericht met de klassementrenners.

Ragnar Lolbroek

Jawel hoor. Coquard en kopman Marijn op hun plaat.🙄

Ben Nihilisty

'@Dr.Watt

Mee eens! Dit keer zelf niet zoveel tijd gehad om te puzzelen en/of hier actief uit te hangen, dus qua timing had ik 'm dan toch liever bij een andere ronde gezien ;)

Vandaag wel echt even een ouderwetse pechdag. Hopen dat Coquard en Buitrago beiden niet al te zwaar letsel hebben - voor henzelf, en vooruit: ook een heel klein beetje voor mijn Scorito-imago.

Nog even totaal wat anders: die dekselse Bardet. Zit 'ie nu verdorie toch weer op een stiekem klassement te azen? Elke dag toch verdacht alert aan het rijden valt me op. En maar denken dat 'ie als mentor en/of- vrije rol richting de Spaanse landschappen was vertrokken.

Dr.Watt

Heel jammer voor MVDB, die leek op weg naar de winst. Ook jammer voor mij want ik heb voor de start Molano met VDB gewisseld als kopman.
Toch nog 238p dankzij Molano, Theuns, Menten, Page, Vendrame, REV en Vervaeke. Enkel Cortina buiten de punten. Maar zak wel 0.1% naar 98.6% en val uit de WF top 10. EDIT: En van den Berg natuurlijk.

De spelers zonder Evenepoel krijgen hier wel weer een klap van 43p.
Buitrago zag er echt slecht uit en ik kan me onmogelijk voorstellen dat Coquard morgen nog opstapt.

Laatst gewijzigd
Dr.Watt

'@Ben

Door het uitvallen van Onley en de instorting van Poole denk ik dat Bardet professioneel moet zijn en toch zo lang mogelijk proberen een goed klassement te rijden.
Ik heb hem stiekem mee, was een koopje.

RvhC74

Wat een ontzettend klote start van de Vuelta, al met de ploegen tijdrit en etappe 2

Nu met valpartijen van Coquard, Buitrago (wrsch exit) en vd Berg

Daarnaast dat REV er wel ongeschonden uitkomt

Ergens op 15 % of zo

Beschamend zo slecht is het me nog nooit gegaan

Ben Nihilisty

'@Dr.Watt

Ga ik ook vanuit inderdaad. Bardet lang geen gekke keuze voor 1.5m. De andere 2 namen zitten in mijn team, maar dat moge duidelijk zijn natuurlijk; als ik mezelf de pechbokaal aanpraat, dan kan het nooit aan foute inschattingen liggen!

Hay

Hier ook kopman van den Berg en Coquard. Ook nog Buitrago, maar die is zo vaak gekozen dat dit, mocht hij uitvallen, niet het grote verschil zal maken.

Overigens ben ik ook voorstander van lagere budgetten. Zelf al zou het nog iets lager zijn geweest dan nu. Nu kan je nog vrij gemakkelijk b.v. Roglic, Vingegaard, Evenepoel en Ayuso kiezen. Zou op zich niet erg zijn mocht je een van hen nog weg moeten strepen, bevordert het verschil tussen de teams en het wordt belangrijker de cherry picks uit de lager geprijsde renners te halen.

pirazzi

Morgen is ook een massasprint waarschijnlijk.

PowerPiet

Tja, 5 sprinters was wat weinig, zeker als er 3 vd 5 uitvallen. Net vrije val in t klassement. Bye bye beker. Nu maar hopen op weinig massasprints:-)

1 2 ... 43 ... 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.