Scorito Vuelta a España 2023

1 2 ... 45 ... 59 60
Kanarie

Coquard abandon ❌ aldus meneer scorito op Twitter.

oli4g

-

Laatst gewijzigd
Shabibi

Helaas van Coquard. Daar gaat de sprintkopman :( Theuns dan maar vandaag.

Laatst gewijzigd
Fietsbel

Zit je weer met een nutteloze renner voor 3 miljoen, het houdt niet op niet vanzelf.

Smarty

News from this morning’s race meeting…

16 roundabouts in the final 16km of #LaVuelta23 stage 5.....OMG!

Dat wordt weer een partijtje GOED positioneren dussss.

Rim Brakes

Guerreiro ook OUT. Aldus de NOS.

Dr.Watt

Wat een slagveld in vergelijking met de Tour waar we wel onmiddellijk twee toppers verloren met Mas en Carapaz maar voor de rest iedereen lang heel bleef.

ditisdavid

5 uitvallers na 4 etappes is een vrij gemiddeld aantal voor een grote ronde...

Dr.Watt

27% toch nog Coquard opgesteld vandaag.

ditisdavid

Dunbar DNF na ik geloof zijn derde val in vijf dagen. Hoe die heel is gebleven in de Giro is mij een raadsel...

Laatst gewijzigd
ProScoritoManager

Wanneer begint het Klassiekerspel? Want met dit spel ben ik alweer uitgespeeld.

vevie

Dunbar idd ook eruit. Zuur. Ik had hem niet, gelukkig. Ik zag echter sommigen met een smallere AK-kern of veel hele dure jongens en bijvoorbeeld Dunbar, Poole en Buitrago. Daarvan zijn er al twee weg en de derde is gehavend. Daar mag dus niks meer mis gaan.

NielsH97

Niet normaal. Zowel Dunbar als Coquard kwijt. 5 miljoen budget weg.

Mijn AK team heeft weinig tot geen keuzes meer.. 10 man over en Poole lijkt zichzelf ook niet. Daarnaast zal Buitrago na zijn val ook niet veel meer voorstellen. Het was leuk voor hoe lang het duurde haha

- Vingegaard
- Roglic
- Evenepoel
- Ayuso
- Arensman
-Vlasov
- Uijtdebroeks
- Martinez
- Buitrago
- Poole

Rim Brakes

Ik sta op een mooie 23,6%.
Maar we geven de hoop niet op! Blijven strijdvaardig!

Zoals Faramir ooit zei in Lord Of The Rings:
“War must be, while we defend our Scorito Poule against a destroyer who would devour all; but I do not love the bright Arensman for its sharpness, nor the Uijtdebroeks for its swiftness, nor the Van den Berg for his glory. I love only that which they defend.”

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Nu we wederom naar een hele standaard sprint toegaan, even een greep uit de slechte takes - hetzij vanwege zandstrooien, hetzij vanwege een gebrek aan wielerkennis - die in dit topic geplaatst zijn:

5 is voor mij misschien, maar het is heel reëel dat 7 pas de eerste sprintkans is.

spriint met enkel de best klimmende sprinters: rit 5

de eerste echte sprint pas in etappe 7

4 sprinters is genoeg

De etappe 4&5 kan zomaar naar een vlucht gaan.

Ik denk niet dat er zoveel sprints gaan zijn. Welke ploeg gaat controleren? Aplecin en cofidis heb ik dat nog niet veel zien doen. Uae let op iets anders. K vermoed veel kansen voor vluchters.

Stel nu dat etappe 4 en 5 een sprint worden, wie zitten en dan nog bij van de sprinters? Gokje:
Niet: Molano, Thijssen, Govekar, Aular, Dainese, Menten

Er zijn weinig sprintetappes, dus Groves is gewoon te duur. Hoeveel sprints gaan we krijgen ? 3-4 ?

-------
Om nog maar te zwijgen van de 100 keer dat Groves als te duur bestempeld is. Als hij vandaag eerste of tweede wordt en Evenepoel geen toptwintig rijdt is hij na deze etappe de best scorende renner tot nu toe.

Laatst gewijzigd
Dr.Watt

Tja, ik heb echt een heel zwaar betoog gehouden, denk mss wel 10 berichten enkel over dit topic. Hoongelach en tegenkanting was mijn lot.
Maar ik ben in mijn eigen analyse blijven geloven en hoopte dat er veel spelers maar een handvol sprinters zou meenemen. Ik heb er 7 mee en dat waren er bijna 8.
Momenteel loopt dat goed al heb ik natuurlijk ook nog geen tegenslag gehad.
Groves ging sowieso veel punten rapen, de vraag is of dat er zoveel meer gaan zijn dan bvb Molano die een pak goedkoper is. Waar is @Nasibal voor een snelle prijs/kwaliteits analyse?

Nog een ander feitje in dezelfde rij. Het meenemen van QS-knechten werd ook geridiculiseerd. Momenteel hebben Hirt al 72p en de anderen al 62p binnengerijfd. Vingegaard staat op 62p. Vervaeke heeft zich al bijna volledig terugbetaald.
Het is natuurlijk nog heel erg vroeg en het gebrek aan Jumbo's kan me nog duur kosten maar zo staan de zaken op dit moment.

ditisdavid

De QS-knechten leveren natuurlijk vooral zoveel op tov de Jumbo's omdat Vingegaard lek reed in de ploegentijdrit.

ditisdavid

Groves nu ook de enige sprinter die voor de tussensprints gaat. Zolang hij op de fiets blijft zitten is het groen eigenlijk al bijna binnen, dat zijn nog 5 keer 8 punten in de sprints en 80 punten in de eindafrekening. Als je hem in etappe 2 ook had opgesteld 228 punten plus nog 5 keer etappepunten, dat gaat al hard.

Laatst gewijzigd
Ben Nihilisty

Menten gecapt vandaag, vond 'm gisteren zo goed ogen. Daar kan niks mis mee gaan toch? Toch? Jongens?

ditisdavid

Molano ook gevallen/opgehouden. Buiten Groves lopen deze sprints niet lekker, weer Askey die sprint en mijn tweede renner pas op plekje 13.

Laatst gewijzigd
Dr.Watt

Zeer slechte zaak door die val. De lead out van Page valt, Menten ook en geen idee waar Molano Capitano zich bevond.
Ganna sprint dan toch mee. Askey ook maar komt door de val van Watson.

Groves idd op weg naar groen al verwacht ik dat Vendrame hem via de tussensprints in de bergritten nog het vuur aan de schenen gaat leggen.

3.8% gezakt naar 94.7% en in de WF-league 49plaatsen gezakt van top 20 naar buiten top 50. Zo snel kan het gaan in dit beklijvende spel?.

Dumoulist

Wat een drama zijn de sprintersetappe zeg. Knap als je met 6 sprinters niemand uit de top 10 hebt. Molano, Watson en Menten natuurlijk weer gevallen nadat gisteren Coquard en vd Berg aan de beurt waren.

Laatst gewijzigd
HZ57

Dunne sprintploeg en degene die ik wel heb is iedere keer wat mee Couqard, Menten, Molano van den Berg en wat c sprinters zoals Grovekar en Aular. Tot overmaat Ganna uiteraard op de bank.

Wellens Nietens

Gisteren Dainese kopman en vandaag Molano... Dure foutjes. Ik schatte vooraf in dat dat soort mannen niet veel onzekerder zouden zijn dan Groves voor de top 5 in deze etappes, maar tot nu toe wordt het extra betalen voor de kopmanzekerheid van Groves (wat ik dus niet heb gedaan) goed beloond.

Ik ben eigenlijk nog heel tevreden met m'n selectie, behalve dan dat een knecht van Evenepoel wel handig was geweest, maar door foutjes in opstellingen en captainkeuzes en wat pech nu nog op 51%...

ditisdavid

Morgen de eerste echt grote dilemmadag. Soudal wil het rood kwijt, maar in dit stadium gaat er geen gigantische groep vooruit blijven. Thomas en Rubio mogen sowieso een dagje overslaan, maar verder moet ik óf iemand schrappen die maandag topnegen reed, óf met Van Eetvelt of Osborne een zeer plausibele vluchter die ook nog 6 teampunten pakt banken.

1 2 ... 45 ... 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.