Scorito Vuelta a España 2023

1 2 ... 47 ... 59 60
kevinraar

heb carny lopez en kelderman eruit gedaan

PowerPiet

Keuze groves blijkt goeie keuze, maar al de valpartijen en uitvallen coq ondermijnt het alternatief helemaal. Had groves gevallen ipv coq, dan was de conclusie anders geweest. Maar proficiat aan de groves kiezers. Mijn resultaten zijn zielig, omdat coq rit 4 en molano rit 5 als kopman had. Nog een geluk dat voorspelling dat Ganna ging leesprinten uitkomt. Bekertje wel volledig uit zicht

ditisdavid

'@Bozenik @PowerPiet
Volledig eens dat het verschil tussen Groves en de alternatieven groter uitvalt dan je van tevoren mocht verwachten, maar dat heeft m.i. meer met de valpartijen van de alternatieven dan met Groves zelf te maken. Als Molano vandaag weer tweede was geworden dan was dat ook een overprestatie, en dan nog was Groves nog steeds een goede koop geweest. Te duur was hij dus in elk geval niet. Dat hij een musthave ging worden was allerminst zeker, maar komt anderzijds ook niet volledig uit de lucht vallen.

Laatst gewijzigd
Lo Zar

Molano tweede in dit veld overprestatie???????

ditisdavid

Molano twee keer op rij tweede een overprestatie. Die is een carrière lang consistent inconsistent, ook wanneer hij niet met een andere sprinter in de ploeg zit.

Lo Zar

Molano zou ook etappe 4 niet aankunnen.
Sjef Soep wordt vandaag 7e achter wie allemaal?
In mijn ogen was en is Molano de beste sprinter in dit scorito spel achter Groves en Coquard (ging vol voor puntentrui in etappe 2 al en Groves nog niet).
Dat kon je dan opvullen met Theuns, Aular, Page, en een Alpecin (Ghys) en vanwege de ttt opvullen met Jumbo's en/of Ineossen om zo een sterk ak/klimteam te hebben.
Hulde aan de Nostradamussen die voor Groves en een uitgebreider sprintteam zijn gegaan.
Groves zelf is trouwens ook nogal onbetrouwbaar en zijn snelheid wordt overschat hoewel hij in dit veld de rapste is.

Bozenik

'@David
Dat Groves in alle normale scenario's een leuk aantal punten zou scoren is duidelijk, maar of dat op voorhand 4 miljoen waard was blijft voor mij echt de vraag. Behalve de punten van Groves zelf en zijn directe alternatieven gaat het er natuurlijk ook om wat je kan doen met het geld dat je hebt bespaard door hem niet te nemen. In ieder geval zou ik het te duur noemen van Groves niet onder de categorie zandstrooien/gebrek aan wielerkennis willen scharen.

ditisdavid

'@Bozenik
Ik zie niet in hoe Groves vooraf niet op zijn minst een plausibele optie was. Als je een plausibele optie bent, ben je in elk geval niet té duur.

Dr.Watt

To Lazkano or not to Lazkano?

vevie

Groves gewoon een goede pick. Was natuurlijk prijzig, maar gerechtvaardigd omdat het de beste sprinter aan de start is. Ik hoor nu voornamelijk baalgedrag van mensen die hem zelf niet hebben. Uiterst zinloos om te roepen als deze persoon niet was gevallen en als die wel… eindstand, je kijkt nog steeds naar het team dat je hebt geselecteerd en moet op de blaren zitten. Ik heb hem zelf ook niet, trouwens, en heb gisteren een tik gekregen. Nu maar hopen dat de extra AK-man die ik wel heb, mij dan weer voordeel oplevert in de bergetappes/eindafrekening tov de punten van Groves in de sprintetappes.

dr klaas

De meeste hebben geen spijt van hun keuze vooraf alleen de alternatieven die falen door valpartijen.

En vandaag hebben er keuze stress want 15 man te kiezen.

NielsH97

Poole vandaag meenemen ten koste van een AK man? Betwijfel of hij wel in de vlucht zit en dan gooi je ook punten weg..

Zo ja, welke AK man weglaten? Vlasov, Uijtedebroeks, Arensman of Martinez.

Buitrago een gokje voor de aanval?

Ik neig naar Vingegaard, Roglic, Evenepoel, Ayuso, Arensman, Uijtdebroeks, Buitrago, Martinez en Poole te gaan.

Wie cappen jullie? Evenepoel of toch beter Vingegaard?

HZ57

Een met dr Klaas, valt Groves en Coquard niet, heeft iedereen spijt van een dure Groves. Heb zelf in een duurdere AK ploeg geïnvesteerd omdat ik bij de tour een bekertje mistte door de eindafrekening. Kijken of het ditmaal ten goede keert met deze afrekening en anders veel geleerd voor de volgende ronde.

BlingSagan

Grootste keuzestress vandaag is de kopman. Ik wil iemand van de grote 4. Meest logische keus lijkt me Vingegaard. Met direct daarna Evenepoel. Belangrijkste voor Scorito is dat de kopman als 1 van de eerste klassementsmannen in de top 20 eindigt. Wat is wijsheid?

Chef83

Buitrago vandaag 2e dag na ze valpartij heeft dus veel last denk ik die gaat op het bankie zitten hier

ivo001

Ik heb wel Groves gekozen, maar ondertussen ook Coquard kwijt en Dainese en van de Berg zitten er ook niet altijd bij helaas.
Gezien de prijs had ik er voor gekozen ipv Evenepoel voor een combi van Vlasov en Thomas te gaan, maar dat lijkt wel heel slecht uit te gaan pakken.

leonstar

Man man man wat een debakel tot nu toe deze vuelta!
Geen enkele logische uitslag!
Mijn renners vallen bij bosjes!
Het is de ronde van het geluk hebben geweest tot nu toe!
Ik had dat helaas niet met steeds een tuimelende kopman en een half team dat gehavend rond rijdt!

Dat gezegd hebbende ben ik 1 van de stommelingen die groves net even te duur vond vooraf. Dat blijkt een superdomme keuze te zijn geweest natuurlijk.
Zeker ook omdat coquard er al uitligt die velen in plaats van gekozen hebben !

Proficiat aan degenen die hem wel hebben in elk geval en succes nog de verdere ronde.
Benieuwd wie er vandaag weer gaan uitvallen...........

Ketjap Manis

'@HZ57 Wat een onzin zeg. Met Coquard had Groves niet ineens een andere vorm gehad.

Ton Pelo

Wat een heerlijk weertje vandaag. Zonnig met kans op redelijk veel bankpunten.
Typische etappe waar je met gemak 12 man op kunt stellen. Kies dan maar eens de goede.

Poole blijft in ieder geval op de bank, eerst eens een resultaat fietsen. Verder nu Arensman, Uijtdebroeks en Soler op de bank. Dat voelt toch een stuk minder rustgevend. Hopen dat de vlucht het haalt. Misschien nog ruilen met Buitrago, al is het me niet helemaal duidelijk hoeveel last hij van zijn val heeft.

Dr.Watt

Vooraf schatte ik de sprint-hierarchie als volgt: 1 Groves 2 Dainese 3 Molano. En ik heb enkel Molano.
Als ik al geen geld heb voor Vingegaard, kan ik helaas niet het Scorito-hoofdkwartier overvallen voor wat extra miljoentjes. Dus geen Groves.
Achteraf gezien had ik wel kunnen snoeien in het middensegment Vendrame, Theuns, Menten, Vd Berg maar die hebben uiteindelijk ook al in de punten gereden. En dat voelde niet helemaal goed.
Er komen nog 4 sprintritten aan en mss dat in rit 15 ook nog enkele sprinters in de punten rijden, eventueel via de vlucht. Nog veel te vroeg om de balans op te maken.

Coquard heb ik nooit overwogen owv zijn matige Vuelta vorig jaar, ook na de Tour waarin hij zelfs uitgevallen was als ik me niet vergis. En al zeker niet aan die prijs.
Is het dan kunde of geluk? Het zal wel een combinatie van beiden zijn. Zoals het vaker gebeurd in het wielrennen in het algemeen.
Poole, Onley ook niet overwogen wegens te vroeg in hun carriere en Dunbar niet wegens twijfel of die wel 2 GT's in 1 jaar aankan. Voor dit jaar had hij er nog maar 1 op zijn conto.
Meer geluk dan kunde wss maar valpartijen en pech liggen soms ook wel aan het gebrek aan vorm.

Dr.Watt

Aan degenen die twijfelen over Poole of Arensman, ga dan maar voor Poole.
Vandaag zou best kunnen dat er maar 5 klassementsmannen in de punten rijden.
Mijn cap is alleszins geen klassementsman. Ik heb 3milj uitgetrokken, geld van Almeida of Dainese om caps te hebben in dit soort ritten.
Hopelijk loont het.

Ik twijfel zelf over Lazkano. neem ik hem mee of is het risico op 0p te groot?

Ecko

Ik laat Lazkano op de bank, net als Grégoire. De huidige klassementstoppers gaan mee, met Rubio, Buitrago en (toch) Thomas.
Jammer dat Meintjes er niet bij is, dit leek me echt een etappe voor hem. Dan maar onze Jon voor de bergpunten?

WP07

Iemand die denkt dat Van Eetvelt iets kan klaarspelen vandaag? Zaterdag begravenis van zijn ploegmaat/vriend waaruit hij extra motivatie haalt, er vandaag voor gaat en morgen uit de Vuelta stapt?

Ted de la course

Helemaal een met Dr. Watt. Groves nu 3 ritten goede punten waarvan rit 2 door de omstandigheden erg gelukkig. En daar had de helft hem niet opgesteld. Denk niet dat iemand vooraf heeft getwijfeld aan de capaciteiten van Groves. Het valt nu erg gelukkig uit omdat bijna alle sprinters 1 van de 2 andere sprints hebben gemist door valpartijen. Echter zonder Groves maar met bv Theuns, Askey, Page, Aular, Molano, Ghys heb je prima de schade kunnen beperken. Als je het vrij gekomen geld goed hebt geïnvesteerd in je AK team dan kan dat nog steeds de betere keuze zijn. Die groene trui punten van Groves zijn leuk, maar bijna iedereen heeft veel AK en klimmers waardoor je hem niet vaak voor alleen die truipunten op gaat stellen. Niet dat Groves een slechte keuze is, maar hem wel meenemen en nu (al) zeggen dat het de juiste keuze is, is ook veel te kort door de bocht.

Dr.Watt

'@Wim
Als ik Van Eetvelt zou hebben, dan stond hij erin vandaag.

1 2 ... 47 ... 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.