Scorito Vuelta a España 2023

1 2 ... 48 ... 59 60
DerbertHijkstra

De discussie dat als Groves valt (ipv Coquard) hij een miskoop was is een beetje een non-discussie. Elke renner die valt en daarna 0 punten oplevert is dan een miskoop, onafhankelijk van de prijs.

Stellen dat Groves nu excelleert omdat hij praktisch de enige is die níét is gevallen en daarom punten pakt die zijn prijs rechtvaardigen, is een ander verhaal.

Astarloa

Dit is toch een ideale etappe om jongens als Lazkano, Gregoire, Poole en Buitrago op te stellen? Die zijn nu nog enigszins fris en van de klassementsmannen wilt niemand de trui hebben. Grote kans op een geslaagde vlucht vandaag als je het aan mij vraagt. En als je echt ballen hebt of iets goed te maken hebt cap je ze ook nog. Lees hier voornamelijk dat jullie ze niet gaan opstellen maar dan vraag ik me af wanneer je dit wel gaat doen.

oli4g

Als ik kijk naar de vergelijkbare 5e rit in de Vuelta in 2019, dan twijfel ik toch om mijn klassementsarmada op te stellen. Een handvol vluchters met kort daar achter het peloton lijkt me een aannemelijk resultaat.

Frits

Heb vandaag 5 QC mannen mee en 4 aanvallers. Helaas geen plek voor Gregoire, Poole wel in de eerste 9.

Willempie94

Zou me niks verbazen als Evenepoel een spelletje speelt en stiekem wel heel graag die trui de hele tour wil houden

Buusje

Voor het eerst echt meedoen met een scorito spelletje. Uiteindelijk toch aardig geïnvesteerd in de sprinters en Vingegaard thuisgelaten. Groves, vdBerg, Molano, Page, Askey, Page en Aular de sprinters van dienst.

Dacht ik voor etappe 4 mijn sprinters te hebben opgesteld, bleek het voor etappe 5 te zijn. Zodoende etappe 4 met de klassementsploeg gereden, met topsprinters als Mas, Ayouso, Vlasov, Roglic, Thomas en Landa.
Verbazingwekkend genoeg nu alsnog op 80%.

Safari de France

Tot nu toe gaat het lekker, sta momenteel op 99,7%. Als ik dit zo kan volhouden word het mijn eerste gouden beker.

Voor vandaag:
Evenepoel (c)
VIngegaard
Roglic
Almeida
Ayuso
Poole
Martinez
Gregoire
Van Eetvelt

Guido Maltempi

Ik ben er niet van overtuigd dat het vandaag voor een grote groep vluchters gaat zijn. Er hoeft maar één semi-gevaarlijke renner mee te springen die op 2-3 minuten staat, en dan zullen SQS/TJV/UAE de vlucht toch zo kort houden dat op die slotklim een groot deel van de kopgroep weer ingerekend wordt. Die klim lijkt me bovendien een uitgelezen kans voor UAE (en wellicht ook Everpoel?) om eens te testen of ze Roglic eraf kunnen rammelen. Kortom: AK mannen.

Everpoel
Viningaard (c)
Roglic
Ayuso
Almeida
Vine
Broek Uit
Lenny M.
vEetvelt

Ik had plek voor één vluchter, en dat is alleen maar omdat Thomas even op de bank blijft na het echec van maandag. Lennert van Eetvelt mag het vandaag proberen, Poole, Vauquelin en Lazkano zitten op het bankje.

Laatst gewijzigd
Dr.Watt

Vandaag wat berekend risico genomen, hopelijk loont het.

Kamna (c)
Bardet (bijna cap)
REV
Roglic
Ayuso
Mas
Martinez
Buitrago
Lazkano

Thomas, Arensman en Uyttebroeckx op de bank. Vooral met die laatste riskeer ik voor de tweede maal op rij bankpunten.
Dit team kan me zowel de dagoverwinning bezorgen als me 15% laten zakken.

vevie

Brokkenpiloot Vine lag weer op de grond, evenals mede brokkenpiloot Kelderman. Ook Martinez gevallen. Bagioli is zelfs naar huis door ziekte. Is toch een ‘klimmer’ minder voor Evenepoel. Zeker een Cattaneo, Hirt of Vervaeke moet nu echt niet uitvallen, anders wordt het al lastige karwei nog lastiger

Zadelpen

Heb vandaag Rubio als kapitein.

vevie

Ik ben ‘safe’ gegaan:

Vingegaard (C)
Roglic
Evenepoel
Mas
Ayuso
Vlasov
Uijtdebroeks
Martinez
Buitrago

Thomas op de bank, en JP Lopez ook. De laatste is nu in de aanval. Thomas op de bank was tricky. Gaat zijn verval doorzetten of eindigt hij vandaag wel bij de besten. Dat laatste zou mooi zijn; dat zijn mooie punten de volgende bergetappes

Guido Maltempi

Abandon Jay Vine.
Abandon Andrea Vendrame.
Abandon het gouden bekertje van Guido Maltempi.

DKrikk

Bijltjes dag vandaag met al die uitvallers.

Wel verassende kopgroep met oa Martinez, Kuss en Soler

vevie

De vlucht gaat sowieso het einde halen. Niet alle renners, natuurlijk. Maar, als het klopt, met 5 minuten voorsprong nu al en straks de favorieten die naar elkaar kijken… dan wint iemand uit de vlucht. Martinez pakt dan het rood en Soler komt ook dicht.

Dr.Watt

Mooie situatie voor mij met 5 man in de kopgroep waaronder mijn kopman Kamna.

Minder goed nieuws is de opgave van Vendrame. Vervaeke is duidelijk herstellende dat is dan weer positief.

Papa Bart

Zo jammer dat gedurende de Vuelta niet de hele etappe wordt uitgezonden. De eerste en de laatste 50 kilometers zijn altijd de leukste kilometers, ook vandaag missen we de halve wedstrijd.

Mijn Scorito is tot nu toe heftiger dan het weer in de Alpen verlopen. Momenteel op krap 70%, maar heb al op 42% en 90% gestaan. Deze kopgroep gaat dat jojo profiel alleen maar bevestigen. Winnen de geselecteerden dan stijg ik gegarandeerd 10% of zelfs meer, maar winnen de verkeerden dan is plaatsnemen in het rechter rijtje niet ondenkbaar….

pirazzi

Bagioli valt uit, maar hij krijgt nog wel teampunten van Evenepoel dacht ik.

DKrikk

Vendrame volgens de ploeg nog steeds in koers.

ditisdavid

Enkel Martinez en Soler van voren, Van Eetvelt, Rubio en (logischerwijs) Castroviejo helaas gebankt. Met 3 Groupama's in de ploeg zou Martinez in het rood wel mooi nieuws zijn voor morgen.

Laatst gewijzigd
Guido Maltempi

Vendrame nog in koers is een mooie meevaller.

Ik had plek voor één vluchter ( ... ) Lennert van Eetvelt mag het vandaag proberen, Poole, Vauquelin en Lazkano zitten op het bankje.

Alle 4 mee in de kopgroep. 'Op safe' lijkt voorlopig de verkeerde tactiek, maar laten we nog even afwachten wat er straks op die klim gebeurt. De laatste 5kms zijn enorm zwaar, als de AK mannen er vroeg aan beginnen zie ik het wel gebeuren dat een flink deel van de kopgroep nog wordt bijgehaald.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Een heleboel bankpunten met Rubio, Van Eetvelt en Castroviejo, maar met Martinez en Soler toch een goede dag en met zes van de eerste zeven vanuit het peloton is het vooruitzicht fantastisch. Boven de 98% nu. En ook los van Scorito: wat een etappe!

Dr.Watt

Het zag er even heel mooi uit. Maar mooie liedjes duren niet lang, toch niet tot het einde.
Uiteindelijk had ik niet veel beter kunnen doen. Enkel jammer dat ik zo lang heb getwijfeld tussen Bardet en Kamna als kopman en dan natuurlijk voor de laatste ben gegaan.

Wel tevreden met de verwachting dat de grote groep vooruit ging blijven. En met last-minute wissel Lazkano voor Uyttebroeckx ook al brengt het niet op.
Martinez, Bardet, Buitrago, Roglic en Ayuso in de punten. Jammer van Kamna.

1.2.% gestegen naar 95.9%, we doen nog volop mee.

Op naar morgen.
Hopelijk heeft Molan geen last of niet te veel last van zijn verstuikte pols en godzijdank is Vendrame geen abandaon.

@zadelpen
Nice, Rubio kopman.

Laatst gewijzigd
kevinraar

super slechte dag maar 32 punten gehaald gezakt van 74.6 naar 53.6

lopez en cartny op de bank helaas

BlingSagan

Oei. Dat is idd een slechte uitslag Kevin.
Welke kopman te kiezen uit de “grote 4” was achteraf minder spannend dan vooraf.

1 2 ... 48 ... 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.