Scorito Vuelta a España 2023

1 2 ... 52 ... 59 60
Steiner

Zou Jesus Herrada voor de bergtrui gaan ?

de Tour

Hij gaat het wel proberen..maar ziet er niet sterk uit deze Vuelta.

Rije Rudy

Ik denk dat hij eerder voor Barrenetxea wordt deze Vuelta

kevinraar

laat de kopgroep maar wegblijven me kopman kemna zit mee

PowerPiet

Go barrenxtea!

Guido Maltempi

Tijdsverschillen worden opgenomen op 2.6km van de finish. Geen enkele aanleiding voor de AK mannen om daarna nog door te trappen tot de daadwerkelijke finish. Dat wordt voor plek 9 t/m 20 weer een compleet random Scorito uitslag.

ditisdavid

Klassement wordt op 2.6 kilometer opgemaakt, dus er gaat andermaal een heleboel geluk bij zijn wb de punten achter de kopgroep.

DKrikk

Gaat een rare daguitslag worden zo

ditisdavid

Uiteraard rijden Vlasov en Mas als enige door. Met ook niemand in de kopgroep: drama.

ditisdavid

Zou overigens veel fairer zijn als Scorito hier de volgorde op 2 kilometer van de streep als uitslag zou nemen.

HZ57

Een wonder niemand in de top 20 en 0,4% gestegen.

Thomberg

Ik denk dat het MeneerScorito zelf beter uitkomt om het zo te doen. Voor Scorito zou de uitslag op 2 km veel logischer zijn. Het gaat om voorspellen van de beste renners, dat is op dat punt bepaald.

Ik heb geen idee wel scenario voor mezelf beter is, maar dit zou logischer zijn.

HZ57

Ook niet logisch want op dat punt strijden ze niet voor de zege als ze maar geen tijd verliezen.

DKrikk

Eerste 8 renners in huidige volgorde laten finishen en dan de laatste 12 in volgorde bij de tijdswaarneming 2050m. Scoritotechnisch de meest realistische uitslag, maar hier gaan ze toch niks aan veranderen

Benzardi

Vreemde AK bij scorito, daar W Poels op nr. 1 en Landa 2 en Kuss op de 23ste staat.

Zadelpen

Speltechnisch kan ik helemaal niks met deze ronde. Wat een amateurs daar.

Ben Nihilisty

'@Thomberg

Vandaag zou dat inderdaad logischer zijn, maar in etappe 3 (?) waar de tijdwaarneming ook eerder stopte zou het dan weer compleet onlogisch zijn om het op dat punt te zetten en voelt de eindstreep meer fair. Ik denk dat het al met al niet gek is dat ze in de algemene spelregels toch gewoon opnemen dat de uitslag op de eindstreep leidend is; daar bewaak je de eerlijkheid overall denk ik wel het beste mee.

pirazzi

Nu staat Fisher Black eerste in het klassement, Kuss tweede op 2'10. 🤣

ladislaw

Dit is toch gewoon de beste oplossing? Ze volgen de uitslag en tijden van de Vuelta zelf, elk alternatief zou tot veel meer reden voor discussie leiden. Bovendien is het ook gewoon eerlijk, daar niemand dit vooraf had kunnen weten. Dan is het ook nog eens een etappe waar niemand veel punten heeft gehaald dus ik kan me niet voorstellen dat veel mensen significant zijn gedaald of gestegen. Ik ben bijvoorbeeld met een achteraf slechte opstelling (Buitrago cap, Vingegaard en Almeida op de bank) maar 0,4 procent gedaald.

Mindless

Als Scorito de eindstreep voor een deel va de koers op 2 km zou leggen zou dat inderdaad veel discutabeler zijn. Dat is pas echt regels aanpassen midden in het spel. Helaas zit er niks anders op dan de officiële uitslag volgen.

Arne Riis

10 observaties na één week Vuelta:

1) Kwaliteit kost geld. Plakt de stagiair een labeltje van 4m of meer op een renner, dan betekent dat dat je die gewoon moet meenemen.
2) De mensen die pleitten voor 4 sprinters in de selectie en de rest opvulpunten ‘(kan makkelijk, tijdens etappe 4, 5 en 7’): jullie hebben er geen verstand van.
3) Een breed sprintveld meenemen was op zich een prima idee. De diepte-investering in Coquard was minder gelukkig.
4) Groves is inderdaad met afstand de beste sprinter van het zwikkie en komt inderdaad ook een heuvel over. (Yay!)
5) Jumbo-Visma is met afstand het sterkste team.
6) Jammer dat ik me aan deze Scoritoregel niet heb gehouden (I): Sepp Kuss levert altijd zijn punten op.
7) Jammer dat ik me niet aan deze Scoritoregel niet heb gehouden (II): Mas in de Vuelta: altijd doen.
8) Thomas thuislaten: lijkt prima uit te pakken. Had ik eigenlijk ook met Arensman moeten doen, fluistert Captain Hindsight mij in.
9) De jeugd heeft de toekomst, vooral als er een prijskaartje van 1 miljoen aanhangt (Zie Uijtdebroeks en Martinez)
10) In de Vuelta kan alles gebeuren. Voor de rest van de ronde voorspel ik nog een vulkaanuitbarsting, een Extinction Rebellion-activist die zich vastplakt aan de fiets van Evenepoel en een loslopende Asturische bergbeer (in etappe 16) die de dikste man uit de kopgroep grijpt. Ik zeg het maar, dan kun je daarmee rekening houden in de dagopstelling.

Fijne rustdag, iedereen. Ik heb hem na al het drama van de afgelopen week hard nodig.

kevinraar

gestegen van 64.0 naar 74.6 met 175 punten vooral door kopman kemna

Simcha

'@Arne Riis: Beetje cliché, maar het gaat er niet alleen hoeveel sprinters je pickt, maar ook wie. Met alleen Groves als kopman had ik in etappe 4 en 5 meer punten gepakt dan met de zes sprinters die ik nu had (met ook jongens als Molano en vd Berg). Sta desondanks op 88 procent, omdat ik vooral geïnvesteerd heb in de klassementsploeg. Er leiden meer wegen naar een bekertje. Opvulpunten was best een logisch scenario met Jumbo als favoriet voor de ploegentijdrit.

Bozenik

'@Arne
Bedankt voor de tips :D Mooie post!
@Simcha
Die verregende ploegentijdrit heeft me ook de nodige (opvul)punten gekost, maar het was bepaald niet ondenkbaar dat Jumbo de trui in etappe 3 weer had weggegeven. Dus op voorhand al rekenen op die opvulpunten was wel gevaarlijk.

Laatst gewijzigd
Wellens Nietens

Wie verwachten jullie in het rood morgen na de tijdrit? Zal tussen Kuss, Soler en Evenepoel gaan. Ik neig zelf naar Soler (en daarmee Molano voor de laatste plek in de dagopstelling ipv Valter).

1 2 ... 52 ... 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.