Lastige dagopstelling vandaag. Ik kom voorlopig hierop uit:
Lazkano (c), vEetvelt, Thomas, Vauquelin als potentiële vluchters.
Aangevuld met Rog, Rev, Vin, Almeida en Ayuso. Deels voor de vaste punten, deels om het risico af te dekken dat er geen (grote) vlucht vooruit blijft.
Op de bank nog Poole, Martinez, Uijtdebroeks, Groves en Vendrame.
Dat wordt dus weer alleen truipunten oprapen. Eerste keer dat ik aan de Vuelta mee doe, ik vindt het helemaal niets. Etappes die veranderd worden , groepen van meer dan 20 man weg laten rijden en daar zit je dan met je mooie AK team. Thomas natuurlijk niet opgesteld want die verloor iedere dag tijd. Kijk al weer uit naar de klassiekers daar wordt bijna niets weggeven.
Nu op 94.9% procent. Goud lijkt me lastig te gaan worden, maar een bekertje zou goed kunnen. De etappes waar het AK team moet scoren komen nog. Ik heb vooralsnog alleen Thomas die tegenvalt, maar verder kan ik wel de strijd aangaan met Vingegaard, Roglic, Evenepoel, Ayuso, Mas, Martinez, Vlasov, Uijtdebroeks en Buitrago. Als die op hun fiets blijven zitten, levert dat mooie punten bij de eindafrekening op.
Een paar conclusies zo halverwege!
mbt de sprinters:
Ik denk dat iedereen toch te weinig sprinters mee heeft deze vuelta. 8 of 9 had prima geweest denk ik!
Groves absolute musthave! wie het niet heeft is een oliebol (helaas vond ook ik hem te duur...)
De budget sprinters allemaal heel goed in de punten en met deze renners kun je dik tevreden zijn!
500 k : askey (6%), page (27%) en soupe (0% die zag niemand aankomen!)
1 m : aular (24%) en v gestel (4%)
1,5 m : theuns (27%), menten (27%), vendrame (23%) en ganna (22%) (die man kan blijkbaar alles!)
de sprinters van 2 miljoen is nog even onbekend of ze hun inleg waard zijn?
de sprinters van 3 miljoen zuigen ballen! (coquard en dainese)
mbt het klassement;
De miskleunen zijn alle mannen van ineos!
Vingegaard gaat zijn geld niet waard zijn!
Bijna Alle andere klassements mannen doen het gewoon heel goed! (rev, roglic, mas, ayuso, vlasov)
De pareltjes!
Lenny Martinez (43%) 1 miljoen met 220 scorito punten
sepp kuss (22%) 2,5 M met 207 scorito punten
Marc Soler (27%) 750 K met 192 scorito punten
Andreas Kron (7%) 750K met 163 scorito punten
Dan nog een paar halfweg conclusies!
De organisatie van de vuelta zijn redelijke amateurs die het scorito plezier niet ten goede komen!
Kopman kiezen blijft toch vooral geluk hebben!
O, voor wie het interesseert:
Voor mijn team geld! ik sta op 98% dankzij het hebben van 3 van de 4 parels en redelijk wat van de juiste budget sprinters!
Helaas ook miskleunen als coquard, thomas en arensman in mijn team en geen groves!
Ik verwacht dus hard te gaan zakken eens wanneer kuss, soler en martinez er doorheen gaan zakken maar laten we hopen dat ze ver komen!!
Hopelijk nog een paar mooie vuelta weken en ik zou het helemaal geweldig vinden als Sepp Kuss de eindwinnaar is!
succes all
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.