Scorito Vuelta a España 2023

1 2 ... 54 ... 59 60
pirazzi

Misschien Jonas Koch opstellen voor teampunten als Kämna zijn tweede etappe wint ...

Georgeske

Verwachten we vandaag iets van Bernal?

DennisFCDH

'@pirazzi
Bedoelde meer als Joker.

BlingSagan

Met Thomas op 10 minuten van de top 10AK , zouden alle INEOS renners wel vrijheid kunnen gaan krijgen. Bernal staat ver genoeg om in een ontsnapping te mogen. Ik denk alleeen dat er veel renners die ook in de ontsnapping kunnen zitten.

pirazzi

Aha, joker is ook kopman.

BlingSagan

Bij de kopmankeuze kijken naar teampunten lijkt me een joke

BlingSagan

Vandaag Jon Barrenetxea weer in de aanval ?

Pinot Grigio

Wout the goat Poels kopman vandaag garantie voor succes

Guido Maltempi

Lastige dagopstelling vandaag. Ik kom voorlopig hierop uit:

Lazkano (c), vEetvelt, Thomas, Vauquelin als potentiële vluchters.
Aangevuld met Rog, Rev, Vin, Almeida en Ayuso. Deels voor de vaste punten, deels om het risico af te dekken dat er geen (grote) vlucht vooruit blijft.

Op de bank nog Poole, Martinez, Uijtdebroeks, Groves en Vendrame.

Karperdrol

Hier ook met een mix.
gregoire wel captain

ditisdavid

Te laat gezien dat Van Eetvelt ziek is, dat is een weggegooide kopmankeuze...

Edit: en bovendien was Thomas mijn 10e man vandaag. Heel erg zonde dit.

Laatst gewijzigd
HZ57

Dat wordt dus weer alleen truipunten oprapen. Eerste keer dat ik aan de Vuelta mee doe, ik vindt het helemaal niets. Etappes die veranderd worden , groepen van meer dan 20 man weg laten rijden en daar zit je dan met je mooie AK team. Thomas natuurlijk niet opgesteld want die verloor iedere dag tijd. Kijk al weer uit naar de klassiekers daar wordt bijna niets weggeven.

ditisdavid

Ik blijk Thomas toch wel opgesteld te hebben, met ook nog Grégoire dus een mooie dag. Randje van de top-50 nu, door briljant spel zullen we maar zeggen :p

pirazzi

Natuurlijk is er iemand die Jesus Herrada kopman heeft gemaakt.

ditisdavid

Dit was ook wel echt dé etappe voor Herrada, opvallend dat tweederde van de mensen die hem heeft gekozen heeft gebankt.

Dr.Watt

De vrije val is blijkbaar ingezet. Weer 2.6% gezakt naar 91.6%.
Tja, als je al met miskoop Thomas zit en hem vandaag niet opstelt dan is dat mss wel mijn verdiende loon.

Op naar morgen. Terug sprinten en hopelijk terug stijgen.

PowerPiet

'@dr Watt, het kan verkeren, ik had het al opgegeven: op 75% na week 1. Nu terug op bekerkoers. 95 %. Al had ik buitrago kopman, @zomaareens had gelijk. Alles us nog mogelijk, Parijs zal heel ver blijven.

Simcha

Jammer, vandaag gegaan voor klassementsmannen en teampunten, dus Thomas en Gregoire netjes op de bank. Had wel gerekend op een vlucht, maar hoopte op een iets kleinere groep. Schade valt overigens mee, 1 punt onder het daggemiddelde. Niet slecht met niemand in de top-20.

Laatst gewijzigd
Ben Nihilisty

Waar zijn eigenlijk de grote namen van het forum als je ze nodig hebt? @nasibal beste kerel, ik sta nog niet eens op 60%; help nou toch man!

Ecko

Mijn naam is klein, maar toch: hier ben ik Ben! En hier ben ik Ecko: gezakt van 98% na die prachtige eerste drie dagen naar 32% nu. Vorig jaar sleepte ik in de Vuelta een Gouden Beker binnen (met veel dank aan Vine en Soler). Wordt die me nu wegens wanprestaties afgenomen?

vevie

Nu op 94.9% procent. Goud lijkt me lastig te gaan worden, maar een bekertje zou goed kunnen. De etappes waar het AK team moet scoren komen nog. Ik heb vooralsnog alleen Thomas die tegenvalt, maar verder kan ik wel de strijd aangaan met Vingegaard, Roglic, Evenepoel, Ayuso, Mas, Martinez, Vlasov, Uijtdebroeks en Buitrago. Als die op hun fiets blijven zitten, levert dat mooie punten bij de eindafrekening op.

Laatst gewijzigd
leonstar

Een paar conclusies zo halverwege!

mbt de sprinters:
Ik denk dat iedereen toch te weinig sprinters mee heeft deze vuelta. 8 of 9 had prima geweest denk ik!
Groves absolute musthave! wie het niet heeft is een oliebol (helaas vond ook ik hem te duur...)
De budget sprinters allemaal heel goed in de punten en met deze renners kun je dik tevreden zijn!
500 k : askey (6%), page (27%) en soupe (0% die zag niemand aankomen!)
1 m : aular (24%) en v gestel (4%)
1,5 m : theuns (27%), menten (27%), vendrame (23%) en ganna (22%) (die man kan blijkbaar alles!)
de sprinters van 2 miljoen is nog even onbekend of ze hun inleg waard zijn?
de sprinters van 3 miljoen zuigen ballen! (coquard en dainese)

mbt het klassement;
De miskleunen zijn alle mannen van ineos!
Vingegaard gaat zijn geld niet waard zijn!
Bijna Alle andere klassements mannen doen het gewoon heel goed! (rev, roglic, mas, ayuso, vlasov)

De pareltjes!
Lenny Martinez (43%) 1 miljoen met 220 scorito punten
sepp kuss (22%) 2,5 M met 207 scorito punten
Marc Soler (27%) 750 K met 192 scorito punten
Andreas Kron (7%) 750K met 163 scorito punten

Dan nog een paar halfweg conclusies!
De organisatie van de vuelta zijn redelijke amateurs die het scorito plezier niet ten goede komen!
Kopman kiezen blijft toch vooral geluk hebben!

O, voor wie het interesseert:
Voor mijn team geld! ik sta op 98% dankzij het hebben van 3 van de 4 parels en redelijk wat van de juiste budget sprinters!
Helaas ook miskleunen als coquard, thomas en arensman in mijn team en geen groves!
Ik verwacht dus hard te gaan zakken eens wanneer kuss, soler en martinez er doorheen gaan zakken maar laten we hopen dat ze ver komen!!

Hopelijk nog een paar mooie vuelta weken en ik zou het helemaal geweldig vinden als Sepp Kuss de eindwinnaar is!

succes all

Kanarie

'@Ben Nihilisty: goede vraag, zou Nasibal naar Discord vertrokken zijn?

dr klaas

'@leonstar, wat is zijn geld waard zijn? De 1e 10 van scorito hebben allemaal vingegaard, staat 7e qua punten. Als hij zo doorgaat is hij toch zijn geld waard?

Overigens mooie samenvatting verder. En ik denk dat je parels het blijven volhouden. Heb er geeneen vd vier.

Ben Nihilisty

'@Kanarie,

Waar de beste man heen is, durf ik niet over te speculeren. Maar dat zijn afwezigheid me een procentpuntje of 35 kost dat moge duidelijk zijn. De egoïst!

1 2 ... 54 ... 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.