Scorito Vuelta a España 2023

1 2 ... 55 ... 59 60
Bzuidema

Hopelijk vandaag een mooie score met mijn sprint team. Morgen verwacht ik wel dat Vingegaard zich laat zien. mooie bergetappe voor hem.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Heeft Scorito nou een verdwijntruc met Dainese uitgehaald? Er is geen nummer 7.

Zelf 1-2-6-9 vandaag, Govekar en Watson blijven helaas bar weinig bijdragen en daardoor komt aan een lange periode van iedere dag stijgen een einde. Morgen gaat duidelijk worden of dat gouden bekertje te verdedigen valt.

Edit: het terug toevoegen van Dainese heeft welgeteld 0 plekken aan mijn stand veranderd. Die is echt door (vrijwel) niemand in de tophonderd gekozen, wat logisch is want dat viel lastig te combineren met Groves.

Laatst gewijzigd
NielsH97

Zou Sobrero voor de bergtrui gaan morgen? Vandaag op achterstand binnengekomen. Mijn 9de plek zal Poole of Sobrero moeten worden.. advies?

Daarnaast twijfel ik om Vingegaard kopman te maken. Etappe naar zijn hart lijkt me op voorhand. Moet nog flink stijgen, uitvallen van Coquard, Arensman en Dunbar heeft me hard geraakt.

P. Krul

'@ditisdavid,
Hier wel iemand met dainese, geen top 100, maar wel op brons nu.
Je hebt gelijk dat de combinatie moeilijk te maken was, daardoor wat goedkoper bergteam. Met uitvallen Arensman is het toch wat bibberen.

Mindless

Ik lees nu een aantal keer een soort van conclusie dat je toch echt wel rond de 7 sprinters had moeten hebben deze Vuelta maar dat lijkt me juist een verkeerde conclusie, 4 goedkope opvul sprinters + 1 sprintkopman was volgens mij juist prima, het is veel belangrijker om de juiste AK mannen te hebben. Afgelopen 2 sprintritten die volgens mij behoorlijk 'voorspelbaar' verliepen qua Scorito (behalve dan dat Soupe er eentje won) ben ik in elk geval goed weggekomen met 4 opvullers.

Vlasov heeft bijv. als een soort van 7e AK man ofzo nu al net zoveel punten als de 2e sprinter en er moeten nog veel meer ritten komen voor hem.

leonstar

'@mindless

Je kunt maar 9 renners per dag opstellen! De duidelijke sprint ritten wil je dus tenminste 7 maar nog liever 8 sprinters opstellen!
De duurdere sprinters op groves na vallen nog niet mee maar de budget sprinters zoals aular, askey, page, v gestel en vooral de 1,5 m sprinters als theuns, menten en vendrame blijken allemaal goud waard!

In de sprint ritten moeten veel mensen nu opvullers erin zetten voor 8-12 punten waar die sprintertjes gemakkelijk 20 of meer pakken

Mindless

M'n team was in theorie zeker beter geweest als ik bijv. van Gestel en Aular erbij had gehad i.p.v. gasten als Vauquelin en Buitrago maar de kans is groot dat ik dan geen Soler en Lenny Martinez had gehad, om maar wat te zeggen. Met 4 opvullers scoorde ik gisteren 58 punten, dan is de meerwaarde van een extra sprinter direct al best beperkt en zeker in deze Vuelta denk ik dat de juiste mensen bovenin het AK hebben, belangrijker is . Helemaal met wat er nog gaat komen qua etappes denk ik echt dat dit goed gaat uitpakken. In de top 10 van het puntenklassement gaan vermoedelijk ook al zeker 5 AK mannen eindigen, bergklassement hetzelfde.

zomaareens

Vandaag 2 plekjes voor: Thomas, Buitrago, Vauquelin

Iemand een scenario dat Vauquelin nou eens een keer meezit en ook nog ver genoeg om te winnen?

Die zal toch onderhand genoeg gespaard hebben? of is hij weer gevallen recent? iemand nieuws?

leonstar

Nogmaals: je kunt er maar 9 opstellen!

Je hebt gelijk dat straks alle mensen in de top 10 scorito punten berg geiten zijn (mischien groves ertussen) maar je kunt er in die ritten toch echt maar 9 opstellen dus als je 7-8 sprinters in je team had en 12-13 mensen die in overgangs of bergritten goed zijn lijkt dat me beter dan minder sprinters!

Het is natuurlijk gokken wie de juiste mensen zijn in de 500k tm 1 m maar die zijn mijns insziens nog belangrijker dan de juiste ak man!

De grote 4 gaan het verschil niet voor je maken! Die heeft iedereen (tenminste 3 ervan) en die gaan elkaar niet super veel ontlopen qua punten.

Daarachter zijn mas, vlasov, almeida en mischien ook bardet gewoon naar verwachting +- 300 punten waard aan t einde dus wel belangrijker dan die sprintertjes maar je kunt er per rit maar 9 opstellen dus t verschil wordt echt gemaakt met de juiste budget renners!

Guido Maltempi

Er is tot nu toe 4x gesprint, dit is de lijst van sprinters die 4x top 10 gereden hebben:

Groves
Theuns

That's it. Verder heb je nog Aular en Page die het qua prijs/kwaliteit uitstekend doen. Daarachter een rijtje sprinters die met nog 2 goede resultaten (rit 19 en 21) ook een prima keuze kunnen worden: Molano, vdBerg, vGestel, Vendrame, Menten. En daar weer achter de flops: Coquard, Dainese, Garcia Cortina, Hofstetter, Govekar, Watson, Barthe.

De discussie 4/5 sprinters vs 7/8 sprinters is daarom niet echt relevant. Het gaat er vooral om wélke sprinters je mee hebt. Bovendien zitten je 5de/6de/7de sprinter normaal gesproken in het 500K-1M segment, waardoor ze qua budget ook geen effect hebben op het aantal AK toppers dat je mee kon nemen. Het was gewoon de keuze tussen een paar extra sprinters vs een paar extra aanvallers/opvullers. En ja, Soler meehebben pakt geweldig uit. Maar dat komt dan toch echt omdat je Soler hebt verkozen boven bijv. Buitrago, Rubio, Vauquelin, Onley etc. En niet omdat je een sprinter meer of minder mee hebt.

Had je 3 of meer sprinters van +2.5M mee, dan heeft dat natuurlijk wél effect op het aantal AK toppers in je selectie. Maar zoveel budget in je sprintploeg steken was op voorhand gewoon al niet zo verstandig, gezien het beperkte aantal sprints en het matige (maar wel behoorlijk brede) deelnemersveld.

Pinot Grigio

Ik weet t nog als de dag van gister, deze etappe gewonnen in 2019.
Diezelfde avond meteen naar de klote gegaan, Pinot Grigio opengetrokken en heel me neus volgedouwt
Team managers goed kwaad natuurlijk vandaar dat ik nu niet mee doe, had mezelf graag kopman gemaakt vandaag.

Ik wens alle mannen succes, ons Pinot zit voor de buis!

WP07

Ayuso verwacht dat hij pijn heeft na z'n val. Dag 2 meestal de lastigste dag. Ik twijfel daarom hem op te stellen gezien aantal HM vandaag.

Berend

Ik beschik niet over genoeg vervangers om Ayuso op de bank te zetten haha, en sowieso te groot risico want misschien haakt 'ie gewoon aan.

Ik twijfel harder over mijn aanvallers. De break gaat het niet redden maar misschien kan een sterke klimmer overleven en alsnog in de top 10 finishen, dan denk ik aan namen als Bardet, Bernal, Rubio?

Heb ook Valter nog, maar het kan precies zo uitvallen dat Jumbo wel tijd pakt maar geen rood meer heeft en Roglic die 2e wordt in de etappe oid, en dan is die geen punten waard.

WP07

'@Berend, begrijp ik. Ik heb Rubio op de bank dus die ga ik opstellen ipv Ayuso. Een beetje een gokje maar als Ayuso ook maar beetje last heeft is het kansloos vandaag schat ik zo in. Rubio eventueel voor de vlucht en anders zie ik hem ook wel top20 rijden

Berend

Ja Rubio en Buitrago heb ik er sowieso in om die reden: Kunnen aanvallen maar ook aanklampen in de top 20.
Bardet en Bernal mee als pure aanvallers. Geen GC voor hen.

Twijfel nog het meest over G. Thomas. Misschien hem er maar uit voor Valter?

Het heeft niet echt veel zin voor Thomas om aan te klampen voor een 15e plek in GC, en winnen vanuit een vlucht zie ik hem ook niet doen.

pirazzi

Orluis Aular niet van start gegaan, weer een sprinter minder. Niet opgesteld vandaag, wel Menten voor het geval iemand van Lotto de bergtrui pakt vandaag.

vevie

Almeida ziek? Hij valt weg. Achteraf dan toch mooi dat ik hem niet heb geselecteerd. Baalde al dat ik Thomas had genomen ipv Almeida. Bal nog steeds van Thomas, daar niet van.

ditisdavid

Almeida lost op de eerste klim, Martinez ziet er ook niet goed uit, vrees dat dit de dag is dat het allemaal instort...

vevie

Evenepoel ook gelost?

Velen krijgen een stevige tik met het lossen van Evenepoel en Almeida. En, het niet hebben van Vingegaard en Mas. Heerlijke dag eigenlijk voor mij.

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Deze Vuelta is veels te loco voor team Zadelpen.

vevie

Nu Jumbo tegen Mas en Ayuso, dus. Evenepoel en Almeida krijgen een ferme beatdown.

Op de Belg hoor je de teleurstelling bij Schotte en De Cauwer. Ze spreken zichzelf hoop in. Ook Jeroen had het moeilijk bij Eurosport.

Laatst gewijzigd
Pinot Grigio

Mooi om te zien dan mn nifke Storer er tussen uit naait.
Plaatselijke dealer ingeschakeld om wat speed in zun bidon te doen.
Mag lije dat ie niet in een potje hoeft te pissen aan het einde van de rit.

Vamos!

Pinot Grigio

Godsakker, krijg net een appje dat er GHB in de bidon van Storer zat ipv speed.
Zulde net zien, wel dolle middag voor m

ditisdavid

Geen Mas en geen Kuss, dus alles valt of staat nu met Soler.

vevie

Hopelijk hebben redelijk wat mensen Evenepoel vandaag gecapt en zowel Evenepoel, Almeida en Martinez in hun ploeg.

1 2 ... 55 ... 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.