Scorito Vuelta a España 2023

1 2 ... 6 ... 59 60
Yskoud

Demare zou bijzonder zijn omdat hij al een heeft gegeven de Vuelta niet te rijden.

Ab Normaal

Jonathan Milan verwacht ik nog wel.

Yskoud

Milan rijdt komende weken op het WK vooral op de baan, dus lijkt me sterk dat hij de Vuelta rijdt.

jan derksen

verwacht milan ook niet idd, groves daar in tegen wel en molano ook denk ik

Yskoud

Dan heb je dus maximaal de volgende sprinters in deze Vuelta.

Groves, Matthews, Coquard, Bauhaus, Van den Berg, Molano, Thijssen, Aberasturi, Van Poppel, Menten, Taminiaux, Aular.

Lijkt me dat Van den Berg in deze vorm prima mee kan doen voor het podium in de sprint

Nijmos

Ik verwacht dat er ook iemand zal sprinten in naam van francais des jeux. Groves en Taminiaux zullen niet beide sprinten

Laatst gewijzigd
Dr.Watt

Penhoet wss.

Ab Normaal

'@Nijmos
Verwacht Taminiaux niet.

TheBest

Zijn al deze 'verwachtingen' nog ergens op gebaseerd?

Ik heb ook wel mijn verwachtingen maar die zijn in principe helemaal nergens op gebaseerd.

Alpecin zie ik met Groves in een Vuelta met matig deelnemersveld meerdere ritten winnen.

FDJ zie ik met een combinatie van jonge gasten met een paar oude lui naast Martinez en Gergoire het jonge sprintertje Penhoet meesturen.

Bahrain zal Bauhaus of Milan misschien nog wel meesturen. Of die servisch kampioen maar daar heb ik niet zo'n hoge pet van op.

Bij EF staat M. van den Berg al op de voorlopige startlijst volgensmij.

Wanty met Thijssen zal wel weer een paar leuke ereplaatsen bij elkaar fietsen maar niet veel meer dan dat.

UAE wellicht Molano, maar geen idee wat ik daar van kan verwachten.

Jumbo Visma, Ineos en Soudal Quickstep geen sprinters.

Trek wellicht met good old aberasturi.

Cofidis zou met Coquard kunnen komen maar kan ook maarzo met een pietje allegaert of Max Walscheid aan kunnen komen. Die schijnt zich de laatste tijd ook af en toe wel weer in een sprint te willen gooien.

Arkea kan een hele ploeg met C sprinters meenemen volgensmij.

Lotto met Milan Menten waar ik erg benieuwd naar ben.

Bora toch met Bennet of gaat Danny van Poppel toch voor eigen kans mogen rijden?

DSM zal ook wel weer wat uit de hoge hoed toveren.

Jayco wellicht Matthews maar wellicht ook niet.

Wild card ploegen heb ik echt nog geen idee. Wellicht die ecuadoriaans kampioen van caja rural?

Geen idee of ik nu nog iemand of een ploeg over het hoofd heb gezien maar dit zijn mijn verwachtingen. Gelukkig hebben we hier allemaal niks aan en gaan we vanzelf wel zien wie dit jaar de vuelta gaan rijden. Ik heb er in ieder geval weer zin in.

rbc1912

Wel een aardige opsomming. Hulde daarvoor
Die Penhoët is best een talentje mijns inziens.
En het is toch nog ffkus wachten op wat meer bevestigingen. Dat gaat bij sprinters nooit zo rap als bij de klassementsmannen. En toch zeker in de Vuelta niet. En dan ook nog de prijskaartjes die er aan hangen. Een goedgeprijsde Sprintpiet gaat altijd mee natuurlijk :)

Laatst gewijzigd
Nijmos

Klopt die sprinters kunnen 's ochtends wakker worden, geen zin hebben in de Belgische regen te gaan trainen, hun schouders ophalen, ploegleider bellen of ze vanavond nog een plekje in de ploegentijdrit hebben, autootje pakken naar Barcelona, ploegentijdrit na 2 laffe beurten gelost worden. Lekker nachtje slapen en dag erop sprinten. Klassementsrenners zitten al 4 weken op hoogte zichzelf te verhongeren.

Valvuillerdemoz

Cerny, Cattaneo en Van Wilder toegevoegd bij Soudal - Quickstep. Evenepoel krijgt zo toch wel een aardig ploegje mee.

Dr.Watt

Van Wilder is voor mij geen verrassing. Cerny dan weer wel.

De TTT wordt al onmiddellijk een mooie strijd.

Laatst gewijzigd
Titivoeckler

Van Wilder heeft al aangegeven geen Vuelta te rijden…

Hommeles

'@Dr. Watt,
Wordt de TTT een mooie strijd? Roglic + Vingegaard zijn wereldtop, Kelderman en v Baarle zijn heel behoorlijke tijdrijders (beide NL kampioen). En als je even rondzoekt zie je dat ook Tratnik en Valter kort rijden op diverse tijdritten. Volgens mij is daar geen enkel team tegen opgewassen.

Zadelpen

VDP die gister een fraai Zadelpennetje deed. Genieten hoor.

Aberastuuurrriii

Heerlijk, de Vuelta is weer aanstaande. Er is 1 "C-sprinter" die ik er sowieso in ga zetten, maar ik ga nog niet zeggen welke! ;)

Dr.Watt

Valter is een van slechtste tijrijders in het peloton. Door bij Jumbo te rijden zal hij wel wat verbeterd zijn maar hem kun je in geen geval een versterking noemen. Kuss die je niet noemt is een verloren positie in TTT. Vorig jaar reed die heel de tijd als laatste.

Roglic zeer goed, dicht bij wereldtop. Vingegaard is een zeer goede tijdrijder die in de Tour zwaar uitpakte in een klim TT. Wereldtop op een vlak parcours vind ik net een brug te ver.
Van Baarle en Tratnik is een droom voor elke ploeg om die mee te hebben.

Bij Quick-Step heb je dan REV die mss de beste ter wereld is. Cattaneo die heel hard aan zijn TT heeft gewerkt en net in Polen won. Vervaeke was daar top 25. Van Wilder (als die rijdt) is ook een meerwarde. (6e in Polen voor Bisegger, Foss en Mc Nulty. Cerny heeft de proloog in Romandië gewonnen.
Verder is de ploeg nog niet helemaal bekend maar daar kunnen in theorie nog Alaphillippe, Lampaert, Asgreen en Declerq bijkomen. Asgreen en Lampaert verwacht ik echt niet.

Verder heeft Quick Step een echte TTT cultuur (verschillende keren WK) en heel goed materiaal net als JV.
Vorig jaar was het een mooie strijd, waarom dit jaar dan niet?

Denk ik dat JV gaat winnen? Ja, dat wel.
Na een mooie strijd.

De enige (?) TTT van dit jaar is trouwens gewonnen door QS.

Laatst gewijzigd
Dr.Watt

Is iedereen overtuigd van Vingegaard? Nemen jullie die zeker mee?

Ik twijfel heel erg. Roglic is mijn topfavoriet voor eindwinst en wie weet wordt JV dan een hele dure knecht.

Nijmos

In het slechtste geval - op 90% - wordt JV 5e ofzo. WInnen ook nog samen de TTT waarschijnlijk (eigen truipunten, teamtruipunten, enz). Als Roglic dan AK wint, wil je hem nog steeds hebben. Als hij 12 miljoen kost ga ik er nog eens over nadenken. Voor een normaal bedrag is het een zekerheidje.

Laatst gewijzigd
Dr.Watt

Gaat die niet dezelfde prijs krijgen als REV?
Plaats 5 tot 8 in GC denk ik ook en dat levert idd nog wel een pak punten op.
Voor 3milj een zekerheid voor 6milj een twijfelgeval.

Pim Todcock

Als ze denken dat REV fluitend wit wint zal hij wel de duurste zijn. Naar mijn mening zijn Ayuso en misschien zelfs Almeida en Arensman ook kanshebbers.

Valter is misschien ook geen verkeerde als hij meteen wit pakt. Dat is natuurlijk alleen interessant als de prijs die van een knecht is, aangezien je niet vanaf etappe 1 gaat melken.

Ineos heeft toch ook wel een redelijke tijdritcultuur en goede renners erop staan. Thomas, Ganna en Arensman kunnen het wel en De Plus kan ook wel meedraaien.

LuukGoverde

Als ze Vingegaard 3 miljoen maken, mag er bij Scorito wel iemand ontslagen worden.

jan derksen

'@Dr.Watt tuurlijk ga ik de tourwinnaar niet thuis laten.

Hommeles

'@ Dr.Watt,
Valter één van de slechtste tijdrijders in het peloton? Ik denk dat hij als knecht zich best vaak heeft laten uitbollen, omdat het inderdaad niet zijn specialiteit is. Maar dit jaar heeft hij toch twee keer behoorlijk meegedaan:
https://www.procyclingstats.com/races.php
https://www.procyclingstats.com/race/gran-camino/2023/stage-4
Ik geloof wel dat je daarmee kunt stellen dat hij best een beetje kan tijdrijden.

En je geeft aan dat de enige TTT dit jaar is gewonnen door QS. Volgens mij vergis je je:
https://www.procyclingstats.com/race/paris-nice/2023/stage-3

Ik denk dat JV ruim gaat winnen in de TTT. Misschien heeft Ineos nog wel een kansje, op dit parcours is Ganna natuurlijk erg sterk.

1 2 ... 6 ... 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.