Scorito Vuelta a España 2023

1 2 ... 8 ... 59 60
dr klaas

Nou Hommeles, slecht gescoord in de tour ? Mee eens dat 'onbekende renners' spotten in de tour haast onmogelijk is, maar iedereen haalt ook bij de vuelta alle renners door pcs als hij wil.

Zimmerman wordt gewoon 2e en 11e in zijn etappes. Wat had je nog meer verwacht ?
Cavagna wordt 6e! in de tijdrit. Helaas geen overgangspunten maar toch de beste 500k tijdrit man.
Mozzato sprint ook 5x mee voor 1 miljoen deed hij vorig jaar ook.

v Gils heeft zijn puntjes binnengeharkt hier vaak besproken.
VDP is zoals hier voorspeld een dure sprintvuller gebleken.

En je geeft zelf in de vuelta steek je er makkelijker bovenuit, maar dat zijn vaak ook de talenten (Vine), doorgezakte klassements mannen (Carapaz, Martin) of een Cort Nielsen of Teuns.

Ik verwacht met een bak klassementsrenners, een sterk Jumbo / Ineos / UAE / SQS een ander vuelta verloop als ''normaal''.

Hommeles

Och Dokter Klaas, je legt de vinger meteen op de zere plek. Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met je beroep (of ben je zo'n dokter die iets ingewikkelds heeft gestudeerd maar niets medisch kan?). Mijn TDF was om te janken. Meteen Carapaz weg. Daarna nog Cavendish. Huilen met de pet op. Ik verschuil me dan graag achter argumenten dat de Vuelta meer mijn ding is. Je snapt wel dat deze argumentatie geldig blijft zolang ik goed scoor, want mocht deze Vuelta tegenvallen, dan lees je gerust op het topic over het Klassiekerspel 2024 mij bepleiten dat dat echt meer gaat over wielerexpertise ipv geluk. En zo gaat het voort, geen verantwoordelijkheid nemen over slechte keuzes maar het wijten aan omstandigheden en geluk. Prachtige route naar middelmatigheid gedragen door zelfbedrog. Ik merk dat ik afdwaal...

Het spotten van talenten loont toch wat meer in de Vuelta. Omdat ze gewoon wat meer een kans hebben vanwege het uitblijven van een hele brede groep aan goede renners. Zo'n Lenny Martinez bijvoorbeeld.

Nijmos

Maar de vraag van doctor of dokter Klaas is wel terecht of dit wel een gewone vuelta is. Heb je het Ak-veld bekeken? Een hele brede groep goede renners. Martines gaat vast voor het AK en wordt dan op zijn allerbest 9e en 4e jongere.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Ach en het ligt er maar aan wat je spotten van talenten vind.
Voor de echte wielerliefhebber is Lenny allang een bekende. Dat is niet een kwestie van spotten.

dr klaas

'@Hommeles, dr slaat iig niet op dat ik doorgeleerd heb, misschien wel dat ik een extreme klaas ben ?? het is maar een schermnaam. Hecht er niet teveel waarde aan.
Hier ook Carapaz en Cavendisch en ergens tussen de 85-90%, dus ja.... ik voel de frustratie, had zelfs VDP en Landa met alleen 4 eindklassements punten. Dwaal ook af haha.
Ben verder wel met je eens dat ze eerder lonen net als in de giro.

Ab Normaal

Carapaz, VDP en Landa kiezen in de afgelopen Tour is ook vragen om ellende natuurlijk

Ragnar Lolbroek

Robbe Ghys meldt net op Sporza dat hij de Vuelta rijdt als leadout voor Groves. Die komt er dus nog bij normaal gezien.

Eddix

Is het al 10 uur? Nee nog niet, ik pak nog een kop koffie...

dr klaas

'@Ab normaal,
Carapaz scoorde altijd 400 plus punten laatste uch ronden, als hij geen klassement had gereden had ie zomaar Ciccone uit de bollen kunnen rijden. Zoveel tegenstand had die niet. Een valpartij is altijd kut in de 1e etappe van een dure jongen.
Zilver had er dan zomaar ingezeten.

VDP haalt echt zijn minimale punten, en Landa 2e baskenland, waalse pijl en lombardije ik hou wel van een gokje.

Op naar de Vuelta om 10:00 klik ik er een team in en dan alleen wisselen met mutaties tot de laatse 2 dagen.

madeinstars

Uitdagend budget

Scoritop

We zijn live. Paar mooie opvullers voor 500k al gezien

vevie

Idd, zeer uitdagend. Dat wordt puzzelen. Je kunt echt niet zomaar elke topper inklikken. Kan dus zo dat je net de verkeerde namen inklikt.

Yuri2222

En we zijn los. Helaas nog maar met heel weinig teams, maar wel genoeg om te zeggen dat je keuzes gaat moeten maken tussen de toppers. Vingegaard EN Roglic EN Evenepoel EN Ayuso lijkt onmogelijk te zijn. Zeker omdat er nog duurdere sprinters toegevoegd gaan worden. Vooral Kuss en Uytenbroeks zijn in mijn ogen op het eerste oog wel aantrekkelijk geprijst en onze vriend Thijmen verwacht ik stiekem ook wel wat van voor 2,5 miljoen.

Derkus

AK-Toppers duur geprijsd t.o.v. budget! Wordt dus wikken en wegen wat TJV gaat doen.....2 kopmannen of mag Rog deze Ronde pakken...?

Derkus

Duurste 4 AK mannen kosten bij elkaar al bijna 50 % van totale budget!

Hommeles

Wat ik wel leuk vind, is dat Scorito grote renners die een tijdje tegenvallen ook echt durven af te prijzen. In het verleden kosten deze renners nog altijd serieus geld obv prestaties uit het verleden.
Nu zie je:
Soler 750k
Higuita 750k

Terwijl ik sterk de indruk heb dat je een jaar geleden ofzo nog steeds veel meer moest betalen obv prestaties uit het verleden. Dat is wel goed, want dan worden ze toch nog interessant.

madeinstars

In mijn ogen is nu de enige strategie om Vingegaard te nemen om voor een pure Jumbo strategie te gaan (dus dan óók Roglic, Valter en een 4e Jumbo man mee). In mijn ogen gaat Roglic namelijk ook zijn punten scoren als Vingegaard uiteindelijk beter blijkt in het AK, namelijk in de punchy aankomsten. Andersom ben ik daar een stuk minder van overtuigd. Als Vingegaard niet beter is dan Roglic, zie ik hem een stuk minder punten zelf scoren.

Dus mijn conclusie is: als Vingegaard de boel gaat winnen gaan hij en Roglic samen al zoveel punten scoren, dat je ook twee knechten erbij goed kan gebruiken als 'goedkopere' opvulling. Dan is het vooral de vraag: gat Remco of Ayuso/Almeida best of the rest worden (of toch weer Thomas.)

HZ57

Meer toprenners minder budget dan anders. Dat worden moeilijke keuzes om te maken.

ZK

Waarom is Vingegaard EN Roglic EN Evenepoel EN Ayuso onmogelijk? Ja je kunt dan maar weinig andere ak mannen meenemen, maar deze echte toppers pakken toch echt de meeste punten. Denk dat je je opstelling prima kunt aanvullen als je deze 4 neemt. Kun je bijv Thomas ook nog prima meenemen.

Eddix

Tja, TJV wil natuurlijk niks liever dan alle drie de grote rondes winnen in één jaar. Dat zou een unieke prestatie zijn. Dan kan Jumbo daarna uitstappen als sponsor op zo'n beetje het mooiste moment. Daarom lijkt het me niet anders kunnen dat ze vol gaan koersen. Het enige dat ik nog zie gebeuren is dat ze het té graag willen, maar ik acht de kans heel klein. Wellicht nog wat pech als de hele club liever wil gaan zwemmen bij de TTT.

Falonso

Net even gekeken naar de prijzen, dat wordt nog een leuke puzzel. Qua sprinters heb ik nog geen idee. Wat betreft de klassementsrenners is het voor mij al wel duidelijk dat ik Vingegaard of Roglic thuis laat, ivm budget neem ik ze niet allebei! Eerst maar eens even het parcours beter bekijken…

ManWithBeard

'@ZK, op dit moment kan je inderdaad prima alle toppers erin klikken. Of dat straks ook nog kan gaat puur afhangen van de dure sprinters die er nog bij komen en de hoeveelheid sprinters die er nog bij komen. Als je daar enigszins kan shoppen, lijkt het budget nog best ruim te zijn. Naast de 4 duurste mannen kan je nu zelfs nog Mas en Almeida (bij wijze van spreken) meenemen, en de rest van je klim/GC opvullen met goedkope namen. Naar mijn idee kan je de subtop (1,5 tot 2,5 mio) best laten liggen met zo'n drukbezette top.

Even naar het parcours kijkend zie ik Jumbo zo de eerste 3 etappes winnen.
1. TTT (zijn ze favoriet)
2. Punchy aankomst (Roglic favoriet)
3. aankomst bergop (Jonas favoriet)

dr klaas

Zie wel wat krasse renners er tussen staan ja. Ook Poels heeft er zin in iig voor 500k leuk vullertje.
Verder ploegentijdrit taktiek ?
Jumbo / Ineos / SQS /UAE Top 4 Bora /EF/ Team Jayco 5-7. Of niet teveel op blind staren ?

Smarty

Ik laat Vingegaard een keer thuis. Ik dat Roglic 1e kopman zal worden. Ik vind Vingegaard ook wel erg duur (6.5m) gezien het beperkte budget. Het wordt ook zonder hem nog een zeer interessante puzzel.
Zekerheidjes zijn:
Ayuso - 4.0m
Evenepoel - 5.5m
Roglic - 5.5m
Thomas - 3.5m
Almeida - 3m
Arensman - 2.5m
Vlasov - 2.5m
Dunbar - 2m

Derkus

'@Smarty: dat is bij elkaar 28,5 mln en dan hou je nog slechts 15,5 mln over voor al je 12 overige renners .

1 2 ... 8 ... 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.