Scorito Vuelta a España 2023

1 2 ... 9 ... 59 60
Eddix

'@Smarty, wat @Derkus zegt, en dan heb je nog niet eens een sprinter! Ik verwacht Groves bijvoorbeeld ook 3,5mil. en dan komt misschien Demare er nog bij voor 3 á 3,5mil...

Laatst gewijzigd
Arne Riis

Pffff, nu gaat het wel, maar wat inderdaad als er, pak-hem-beet Milan, Groves, Matthews en Gaviria bijkomen, à 2.5-4m per renner? Dan wordt het wel knopen doorhakken geblazen. Ik voel een 16+4-strategie aankomen…

Smarty

'@Derkus Dat moet lukken met 1.0+ mln per renner! Komt goed. En kom ik centjes tekort gaat Almeida er als eerste uit.

Pim Todcock

Moet je wel zoveel voor sprinters reserveren? Etappe 7, 12, 19 en 21 worden als vlak aangeduid. Naast dat dat er maar 4 zijn, is het ook vrij laat in de ronde. Kans op een vroege trui voor een sprinter is dus lastig. Nu weet ik niet of de andere etappes veel kans hebben op massasprints.

CRL

'@Derkus
6 sprintende types voor 10 mln
2x750k + 2x500k = 2,5 mln
3 mln over voor de laatste 2 renners

Dat gaat prima

Derkus

'@Smarty De duurdere sprinters staan er nog niet bij hè! Ik neem 7 sprinters mee voor totaal 12 mln. 10 AK (27 mln) en 3 aanvallers voor 5 mln.

KV

En waar ga jij sprintende types vinden voor 500k en 750k? Als Aular alweer 1m is…

Boasson en Hagen

Barrenetxea ook maar 500k, de stagiair heeft lopen slapen…

ManWithBeard

Verwachten we niet eerder Stewart bij FDJ? Gezien al het gedoe rondom Arnaud?
Ploegen waar nog sprinters bij komen: Bahrain, Cofidis, Arkea, DSM, Jayco(?), Astana(?), Movistar(?)
Bij bijna al deze ploegen zal de sprinter minimaal 2m kosten zo ongeveer. Dan wordt het kiezen van GC mannen zeker meer een puzzel

Derkus

Klopt helemaal.....duurdere sprinters gaan richting de 3 mln met uitschieter wellicht naar 3,5 mln

valowitz

9 AK, 8 sprinters en 3 dark horses.
Ik ben klaar! ☺️

Yuri2222

'@ZK, precies wat ik en andere na mij ook zeggen, omdat de dure sprinters nog moeten komen. Het is feitelijk zeker niet onmogelijk om ze alle 4 te nemen, maar dan lever je op andere vlakken wel heel veel in. Vooral intressant wat Jumbo gaat zeggen over het kopmanschap.

@manwithbeard Ik verwacht Stewart inderdaad eerder bij FDJ dan Demaré. Vooral ook omdat Demaré voortaan bij Arkea onder contract staat.

Zutphen

4 sprinters is genoeg

Ab Normaal

'@drklaas
Omdat je dan niet verder kijkt dan je neus lang is.
Carapaz reed al een draak van een seizoen, leek volledig uit vorm en dan is, gezien de overige keuzes die je had, Carapaz kiezen gewoon niet slim. Dat ie dan in etappe 1 uitvalt is extra pech, maar de keuze op zich was al een slechte pick.
Als je het parcours bestudeert had, had je kunnen zien dat dit absoluut geen parcours voor Mathieu was. Gezien zijn prijs was hij een renner waar je dus absoluut van af moest blijven. Denk dat de meeste kenners dat gedaan hebben.

Landa is zeker geen slechte renner, reed ook best een prima seizoen, maar is nu eenmaal geen Scorito renner. Eindigt altijd als laatste van zijn groepje. Wanneer neem je Landa mee? Als het deelnemersveld qua klimmers niet zo sterk is. Dat was deze Tour niet het geval en dus laat je Landa thuis.

Deze drie waren vooraf simpel te beredeneren als geen goede keuzes. Er ééntje pakken als speculeren op geluk kan ik nog in komen.
Alledrie nemen is vragen om een slechte score.

Smarty

Ik tel 5-6 etappes voor de sprinters. Dan zijn 4 sprinters echt te weinig @Zutphen. Ik zou er minimaal 6-7 meenemen!

madeinstars

Minder dan 6 sprinters is gewoon per definitie te weinig. Niet alleen omdat je dan tekort komt bij de echte sprintetappes, maar ook omdat je bij bergetappes maar 9 man kan opstellen en je dus weinig hebt aan 16 klimmers.

dr klaas

'@ Abnormaal,
Ben het helemaal met je beredenering eens hoor, eigenlijk heb ik een zekere gouden beker van scorito weggegooid, door onnodige risico's te nemen.

Ab Normaal

Maar dat is het mooie, nu al weer kans om je te revancheren!

ditisdavid

'@Ab
Carapaz reed vorig jaar ook een zeer matig seizoen tot aan de Giro, dus dat hoefde absoluut geen graadmeter voor een slechte Tour te zijn. Landa en Van der Poel waren op voorhand geen goede picks maar presteerden ook wel aan hun absolute ondergrens. Maar goed, dat is toen al uitgebreid bediscussieerd.

Ik zie deze ronde vooral heel weinig kansen voor wie geen klimmer of sprinter is. Één ploegentijdrit, één gewone tijdrit, één kans voor de puncheurs, één typische overgangsrit en dan nog etappe 20 die echt met niets te vergelijken valt. En dan 6 sprintkansen en 10 (!!!) aankomsten bergop. Ik denk niet meer dan 3, hoogstens 4 andere renners dan sprinters en klimmers mee te gaan nemen.

Hommeles

'@ Ditisdavid,
Dat hangt helemaal af van het koersverloop of aanvallers nog een kans hebben. In de afgelopen Giro gingen maar liefst negen etappes naar de vlucht. Dat had vooral met de regen te maken. Toch denk ik wel dat er best wat etappes voor de vlucht zullen zijn, ongeacht het parcours.

ManWithBeard

'@Yuri222, Ah ja da's waar ook, hahaha. Even vergeten... Dan is de kans zeker aanwezig dat Demare meedoet ;)

ditisdavid

'@Hommeles
Een deel van de 10 bergaankomsten zal ongetwijfeld voor de vlucht zijn, maar dan heb je het nog steeds over klimmers die op dat soort dagen zullen winnen ipv een type zoals Asgreen, Cavagna, Wright etc.. Ook je aanvallers moeten in de regel echt goed kunnen klimmen in een Vuelta als deze. Voor een niet-klimmende aanvaller, puncheur of tijdrijder is echt amper plek deze keer.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Démare staat trouwens op de voorlopige startlijst van het een en ander aan eendagskoersen die tijdens de Vuelta vallen, zou er niet op rekenen dat hij meedoet. Gaat een flink zwak sprintveld blijven, throwback naar de edities van 2017 en 2016 (oké, die laatste was nog iets erger).

Dannyco

De Vuelta is live! Voor de geïnteresseerden, join de subleague en doe mee. La Etapa de la Noche

Ook met de Veulta zend ik de winnaar een bierpakket t.w.v 20,00 euro, dit keer van De Magistraat een lokale bierbrouwerij uit de buurt.

https://www.scorito.com/subleague/684380/vuelta-2023/la-etapa-de-la-noche/5a4a311c-2be1-4814-9d70-d74fb51474f6?utm_source=league&utm_medium=copylink&utm_campaign=inv

Nijmos

Als je denkt dat een Carapaz met de perfecte omstandigheden van Ineos goed vergelijkbaar is met een Carapaz in de chaos van E.F. met ook nog een slechte voorbereiding, dan lag daar de fout. Die ene corona-vuelta van Carthy verhult dat ze bij E.F. van klassementen geen kaas hebben gegeten.

1 2 ... 9 ... 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.