Verwachten we niet eerder Stewart bij FDJ? Gezien al het gedoe rondom Arnaud?
Ploegen waar nog sprinters bij komen: Bahrain, Cofidis, Arkea, DSM, Jayco(?), Astana(?), Movistar(?)
Bij bijna al deze ploegen zal de sprinter minimaal 2m kosten zo ongeveer. Dan wordt het kiezen van GC mannen zeker meer een puzzel
'@ZK, precies wat ik en andere na mij ook zeggen, omdat de dure sprinters nog moeten komen. Het is feitelijk zeker niet onmogelijk om ze alle 4 te nemen, maar dan lever je op andere vlakken wel heel veel in. Vooral intressant wat Jumbo gaat zeggen over het kopmanschap.
@manwithbeard Ik verwacht Stewart inderdaad eerder bij FDJ dan Demaré. Vooral ook omdat Demaré voortaan bij Arkea onder contract staat.
'@drklaas
Omdat je dan niet verder kijkt dan je neus lang is.
Carapaz reed al een draak van een seizoen, leek volledig uit vorm en dan is, gezien de overige keuzes die je had, Carapaz kiezen gewoon niet slim. Dat ie dan in etappe 1 uitvalt is extra pech, maar de keuze op zich was al een slechte pick.
Als je het parcours bestudeert had, had je kunnen zien dat dit absoluut geen parcours voor Mathieu was. Gezien zijn prijs was hij een renner waar je dus absoluut van af moest blijven. Denk dat de meeste kenners dat gedaan hebben.
Landa is zeker geen slechte renner, reed ook best een prima seizoen, maar is nu eenmaal geen Scorito renner. Eindigt altijd als laatste van zijn groepje. Wanneer neem je Landa mee? Als het deelnemersveld qua klimmers niet zo sterk is. Dat was deze Tour niet het geval en dus laat je Landa thuis.
Deze drie waren vooraf simpel te beredeneren als geen goede keuzes. Er ééntje pakken als speculeren op geluk kan ik nog in komen.
Alledrie nemen is vragen om een slechte score.
'@Ab
Carapaz reed vorig jaar ook een zeer matig seizoen tot aan de Giro, dus dat hoefde absoluut geen graadmeter voor een slechte Tour te zijn. Landa en Van der Poel waren op voorhand geen goede picks maar presteerden ook wel aan hun absolute ondergrens. Maar goed, dat is toen al uitgebreid bediscussieerd.
Ik zie deze ronde vooral heel weinig kansen voor wie geen klimmer of sprinter is. Één ploegentijdrit, één gewone tijdrit, één kans voor de puncheurs, één typische overgangsrit en dan nog etappe 20 die echt met niets te vergelijken valt. En dan 6 sprintkansen en 10 (!!!) aankomsten bergop. Ik denk niet meer dan 3, hoogstens 4 andere renners dan sprinters en klimmers mee te gaan nemen.
'@ Ditisdavid,
Dat hangt helemaal af van het koersverloop of aanvallers nog een kans hebben. In de afgelopen Giro gingen maar liefst negen etappes naar de vlucht. Dat had vooral met de regen te maken. Toch denk ik wel dat er best wat etappes voor de vlucht zullen zijn, ongeacht het parcours.
'@Hommeles
Een deel van de 10 bergaankomsten zal ongetwijfeld voor de vlucht zijn, maar dan heb je het nog steeds over klimmers die op dat soort dagen zullen winnen ipv een type zoals Asgreen, Cavagna, Wright etc.. Ook je aanvallers moeten in de regel echt goed kunnen klimmen in een Vuelta als deze. Voor een niet-klimmende aanvaller, puncheur of tijdrijder is echt amper plek deze keer.
De Vuelta is live! Voor de geïnteresseerden, join de subleague en doe mee. La Etapa de la Noche
Ook met de Veulta zend ik de winnaar een bierpakket t.w.v 20,00 euro, dit keer van De Magistraat een lokale bierbrouwerij uit de buurt.
https://www.scorito.com/subleague/684380/vuelta-2023/la-etapa-de-la-noche/5a4a311c-2be1-4814-9d70-d74fb51474f6?utm_source=league&utm_medium=copylink&utm_campaign=inv
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.