Verbeterpunten nieuwe website

« 1 2 3 4 5 6 7
Il Leopardo della Primavera

Omdat het het oude verbeterpunten-topic veelal wordt gebruikt voor persoonlijke vetes op dit moment leek het mij geen gek idee om een nieuw topic te maken, speciaal voor alle bugs/problemen/verbeterpunten voor de nieuwe site. Zo heeft de redactie van Wielerflits dit allemaal een stuk overzichtelijker bij elkaar, lijkt mij geen slecht idee. Ik trap 'm wel af:

-De enter werkt ondertussen wel voor een nieuwe regel, maar nog niet voor een witregel, onder nieuwsberichten. Kan dat nog gefixt worden? Dus twee enters = witregel.

-Chat op mobiele devices werkt nog niet.

-Inlogprobleem doet zich weer voor: ik word elke 2-4 dagen uitgelogd. Na het inloggen kan ik soms niet direct op nieuwsberichten reageren.

-Als je een reactie post op een nieuwsbericht en de pagina herlaad zich, springt ie niet automatisch naar je reactie, zoals voorheen wel was. Kan dit terug worden gezet?

-Als ik een reactie op het forum bewerk en vervolgens op 'verzenden' druk, krijg ik een 404 melding.

-Ik heb ook het idee dat niet alle ‘vrouwenwielrennen’ nieuwsitems het ‘wielernieuws’ kopje bovenaan de site halen, wat eerst wel zo was. Als dat niet zo is, lijkt het me een gemiste kans.

-Als je onderaan de hoofdpagina op een recente reactie klikt, dan kom je bovenaan bij dat betreffende artikel terecht ipv die reactie.

Sies

Forum link zou fijn zijn als dit of in de gele balk komt te staan, of dat de witte balk vastgezet kan worden. Als je in een topic helemaal onderaan zit en je wil terug naar de hoofdpagina op het forum moet je eerst helemaal omhoog scrollen.

Raul Alcala

En de belofte dat de minnetjes en de plusjes zouden verdwijnen is ook nog niet nagekomen

Romāns Vainšteins

Net alsof we hier dan ineens níet in persoonlijke vetes zouden belanden.

Met die plusjes en minnetjes, als die dan toch niet verdwijnen gaan, is het vooral achterlijk dat er niet gewoon een totáál + en totáál - getoond wordt. Iets enorm discussiewaardigs met +437 en -437 tengevolge krijgt hetzelfde als 'nou, als zijn benen goed zijn kan hij nog wel eens aardig resultaat rijden'. Volgens mij heb je daar ook niet meteen een Einstein voor nodig qua implementatie.

Waar ik me het meest aan erger momenteel: via 'laatste reacties' bij het indrukken van een reactie niet op de post van dienst uitkomen. Ik gebruikte dat altijd veel. Sinds de nieuwe site is dat kapot.

Raul Alcala

Zeg ik ook niet Romans - Strik je vetes breek de tent af. Of alleen plusjes laten we het positief benaderen

esims2.0

Ik sluit me bij Romans aan dat ik de weergave van het saldo van plus en min heel dom vind. Eerder had ik al gepleit voor de manier van YouTube, waar alleen het aantal plusjes wordt getoond. Eerder toonden ze beide aantallen en niet voor niets zijn ze daarmee gestopt.

Verder is het onhandig dat er nu een nieuw topic aangemaakt is. Ik heb de indruk dat dat meer vanwege de kliekjesmentaliteit is dan vanwege offtopic reacties.

Raul Alcala

Waarom heb je dat idee Esims?

Ik kan iig zeggen dat de verschillen tussen individen binnen een groep groter zijn dan de verschillen tussen groepen onderling. Diversiteit obv groepen is nooit goed. Anyway, je analytische bijdrages waardeer ik, ook in het muziektopic. Laten we zoeken naar de overeenkomsten

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera

'-De tijd die bij 'Laatste reacties' onderaan de site staat klopt bij mij overigens ook niet, de tijden achter de reacties staan steevast 2 uur eerder dan ze gepost zijn.

-Wat me ook opvalt is dat bij laatste reacties onder nieuws de tijd erbij staat, en bij het Wielerforum hoe lang het geleden is. Niet heel uniform, dat gelijktrekken is mooier zou ik zeggen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Dank voor de feedback Leopardo en anderen!
De meeste punten die genoemd zijn staan al op onze backlog, maar dit helpt ons ook om prioriteiten te stellen. Erg waardevol voor ons.

-Ik heb ook het idee dat niet alle ‘vrouwenwielrennen’ nieuwsitems het ‘wielernieuws’ kopje bovenaan de site halen, wat eerst wel zo was. Als dat niet zo is, lijkt het me een gemiste kans.
Vrouwenwielrennen komt gewoon in het nieuwsoverzicht. Het is een categorie waar niet op gefilterd wordt.

En de belofte dat de minnetjes en de plusjes zouden verdwijnen is ook nog niet nagekomen
Die belofte hebben we niet gedaan. Het plusjes/minnetjes-systeem blijft, al blijven we dat ook evalueren en kijken we waar we dat kunnen verbeteren.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Ok dan was het de kerstman

Il Leopardo della Primavera

Bedankt voor de reactie Martin, wordt gewaardeerd!

Vrouwenwielrennen komt gewoon in het nieuwsoverzicht. Het is een categorie waar niet op gefilterd wordt.

Dan mis ik het zelf gewoon door het behoorlijke nieuwsaanbod wat jullie elke dag neerzetten. Bedankt voor de opheldering.

Wouter Van hout

Dan ben ik toch wel benieuwd hoe die evaluatievergaderingen over de plusjes en minnetjes gaan op de WF redactie:

"we krijgen heel veel reacties, bijna iedereen vindt die duimpjes irritant en niets toevoegen, behalve een nare sfeer".
"Mooi, dan gaan we er mee door!".

We hebben inmiddels allemaal de nodige ervaring opgedaan met de duimjes. Misschien goed om een een keer een poll te organiseren, en de vraag aan de flitsers te stellen. Met diverse opties:
- houden zoals het nu is
- zowel aantallen duimpjes omhoog als aantal duimpjes naar beneden zichtbaar
- enkel duimpjes omhoog laten bestaan
- enkel duimpjes naar benden laten bestaan
- kappen met die duimpjes!

Wat mij betreft de laatste optie. En anders enkel de duimpjes omhoog laten bestaan.

esims2.0

Mijn 'YouTube' alternatief staat hier niet bij en dat is weliswaar beide duimpjes maar als getal enkel het aantal plusjes. Wielerflits kan dan alsnog de reacties sorteren op het saldo van plus en min. Zoals het nu is, is het echt heel dom omdat het getal totaal niet informatief is voor de lezer, en mogelijk zelfs misleidend. YouTube gaf eerder ook het aantal minnetjes weer maar laat dat nu achterwege, mogelijk omdat het mensen te veel beïnvloedt in hun spontane mening.

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge

Als iets je eigen mening / interpretatie / standpunt is, wat kan jou het bommen hoeveel plusjes of minnetjes je dan krijgt?
Hoewel ze van mij ook weg mogen hoor, totaal geen toegevoegde waarde.

Laatst gewijzigd
esims2.0

Probeer dat maar eens duidelijk te maken aan Facebook, Twitter en YouTube. Bij die laatste wordt het ook duidelijk gebruikt om (soms vele duizenden) reacties te sorteren, en dat is in ieder geval toegevoegde waarde.

Oude Indianentruc

Wanneer je een plus of min geeft hangt ook af van je interpretatie van hoe dit zou moeten werken af. Geef je bijv. een plus omdat je een reactie uitzonderlijk goed vindt of doe je dat omdat je vindt dat ie in de volgorde hoger hoort te staan dan een andere reactie, een geef je dan ook een minnetje als je het bericht een 9 vindt maar hij momenteel meer plusjes heeft dan het bericht dat een 10 is? En hou je daarbij rekening met de tijd van plaatsing en de mogelijkheid dat het aantal plusjes/minnetjes later anders kan zijn omdat dat ene nieuwe bericht nog niet door veel mensen beoordeeld was? Het is mijn simpele brein te ingewikkeld. :p

Whyze Katje

Wat mij betreft mogen die duimpjes ook weg, maar als ze gehandhaafd moeten worden dan liever alleen de plusjes. Dan leg je de nadruk op het positieve, dat zou sfeer verbeterend kunnen werken. Maar ik vermoed dat het weg halen van de duimpjes niet gaat gebeuren, het is immers de simpele marketingtruc, je lokt mensen terug naar de site, immers veel mensen willen zien of hun reactie duimpjes krijgt dus meer hits: Adverteerders tevreden. Mensen denken nog altijd dat sociale media en andere gratis sites er voor hen zijn, maar het zijn geen filantropische instellingen er moet geld verdient worden. Dat geld komt binnen door advertenties en de verkoop van onze data, dus hoe vaker wij hier klikken des te meer geld komt er binnen. Net als facebook, instragram, twitter, you tube etc etc. Allemaal hetzelfde verdien model. Ik zou de duimpjes graag zien verdwijnen maar ik denk niet dat het gaat gebeuren. Want waarschijnlijk werkt het, niet voor ons maar wel voor de clicks.

Cornelius

De duimpjes kun je onzichtbaar maken in je browser met CSS. Een voorbeeld vind je hier.

@Sies Die Forum link in de gele balk is ook iets wat je in de meeste browsers zelf kunt bewerkstelligen. Zie deze Firefox add-on als voorbeeld.

Il Leopardo della Primavera

Lieve kijkbuiskinderen, het gaat hier om problemen van de nieuwe site. De duimpjes horen daar níet bij, dus dat mag gewoon besproken worden in het normale verbeterpunten-topic wat mij betreft!

Il Leopardo della Primavera

Klopt het dat reacties op het forum niet te verwijderen zijn? Die van jezelf dus. Lijkt me ook een verbeterpuntje,

Limal

Dat klopt inderdaad, maar was ook al het geval met de oudere website, dus valt onder het normale verbeterpunten-topic ;-p

Il Leopardo della Primavera

'- De textbox bij 'reactie bewerken' bij nieuwsartikelen is nog steeds enorm klein, je ziet anderhalve regel tekst. Niet te doen, die moet groter.

maklukzat

Die Gmail e-mail adressen van de auteurs bij de artikelen staat nogal amateuristisch. Waarom geen wielerflits.nl e-mailadres. Dit is toch niet zo moeilijk te regelen. Desnoods via webmail.

kleomantre

'@I Leopardo: Ik merk ook dat 2 uur verschil in tijd op.

Redactie: Kan het zijn dat de engine erachter op een verkeerde tijdzone staat, bijvoorbeeld GMT plus een uur verschil tussen zomer/wintertijd? Dat zou ook verklaren dat alles wat nu gepost wordt ''ooit geleden'' meekrijgt, omdat het ergens in de ''toekomst'' geplaatst wordt.

John Bidon

Inlog probleem is weer terug. Vanochtend moest ik weer inloggen en zojuist moest ik weer doen. Lijkt de overheid wel hier met IT mislukkingen.

« 1 2 3 4 5 6 7

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.