Verbeterpunten nieuwe website

1 2 3 4 5 6 7
Laatste man

Inlogproblemen again. De website is er gewoon op achteruit gegaan. Doodzonde.

Wouter Van hout

'@redactie,
is er enig zicht op wanneer de site qua functionaliteiten weer op het niveau is van vóór de nieuwe website? Want om eerlijk te zijn: het ziet er leuk uit qua vormgeving, maar voor de rest is het kwalitatief uitermate teleurstellend. Ik heb het idee dat alle energie gaat naar een hele stroom nieuwsberichten, maar niet naar het weghalen van de hier meermaals genoemde (kinder)ziektes).

Zouden jullie een keer een statusupdate willen geven naar jullie bezoekers?

Il Leopardo della Primavera

Inlogprobleem is bij mij ook weer hardnekkig elke 1-2 dagen.

toiletduck

Einde seizoen! Is er nu dan eindelijk lucht om te werken aan de usability van de site? Ook voor mij staat de inlogproblematiek bovenaan, maar als ik me een kwartiertje kwaad maak kan ik een hele rits functionaliteiten noemen die niet op hygiëneniveau zijn. Wf heeft m.i. geluk dat er geen deftige concurrentie is in NL, want als je de functionaliteit van de site vergelijkt met (bescheiden) concurrenten uit andere sporten, is er toch wel een achterstand weg te werken. Dit is zeker niet bitchy bedoeld; ik draag wf een warm hart toe. Ik hoop alleen dat dat zo blijft.

esims2.0

Ik moest gisteren ook opnieuw inloggen, maar dat hoeft niet meteen een probleem te zijn omdat het meestal zo is dat die inloggegevens in een cookie staan met een beperkte houdbaarheid. Ik heb echter niet bijgehouden wanneer ik voor het laatst heb ingelogd. Er is bij mij nooit sprake geweest van herhaaldelijk moeten inloggen binnen enkele dagen. Het gaat om een desktop computer. Het is misschien wel handig als mensen die wel problemen ervaren ook erbij zeggen om wat voor apparaat het gaat.

toiletduck

'@esims: goeie. Ik ervaar het probleem op Android, met zowel Chrome als Duckduckgo. Voorheen had ik hetzelfde probleem op m'n laptop met Chrome. Overigens heb ik in Duckduckgo ingesteld dat WF een veilige site is en de cookies mag bewaren. Cookies zouden dus niet om de dag moeten verdwijnen. Overigens heb ik dit probleem alleen met WF. Andere sites waar ik moet inloggen, blijf ik gewoon langere tijd ingelogd als ik dat wil.

Avatar of
Maxim Horssels
admin

Voor de duidelijkheid: jullie moeten (voor het gevoel) te vaak opnieuw inloggen. Vat ik het probleem daarmee goed samen?

Limal

Ironisch genoeg heb ik net het inlogprobleem weer ervaren, Maxim: ik was ingelogd en tegen dat ik mijn reactie geschreven had en postte kreeg ik het bericht "Je moet ingelogd zijn om..." Gelukkig had ik al ctrl-c gedrukt, dus hieronder mijn initiële reactie:

Niet enkel dat Maxim - naast soms meermaals per dag opnieuw te moeten inloggen moet je na inloggen vaak tien minuten wachten tot je op het artikel waar je net was ook effectief kan reageren. (Enkele keren herladen op dat artikel zodat de website erkent dat je bent ingelogd werkt soms wel, soms niet.) Ik denk dat dit een cache-probleem is, wat ook tot uiting komt onderaan de website waar de 'Laatste reacties' en 'Wielerforum' bijdragen soms een hele tijd niet geüpdatet worden. (Dit staat nog los van de foute tijdzone die tegenwoordig voor 'Laatste reacties' wordt weergegeven.

toiletduck

'@maxim: dank voor je reactie.

Ik moet ongeveer elke 2 dagen opnieuw inloggen, ook al accepteer ik cookies en vink ik "Remember Me" netjes aan.

Dit lijkt me vrij feitelijk en weinig "voor m'n gevoel".

Ook het andere probleem dat limal omschrijft (dat je moet wachten na inloggen voor je iets kunt reageren) herken ik.

Il Leopardo della Primavera

Wat Limal en Toiletduck zeggen ervaar ik ook. Macbook Pro 2021 M1, MacOS 14.0, Chrome. Alles aangevinkt en toestemming gegeven.

Laatst gewijzigd
Whyze Katje

Ik moet af en toe opnieuw inloggen zo ongeveer eens in de 2 weken schat ik in. Wat ik normaal vindt gezien ik nooit cookies accepteer. Refresh is heel af en toe nodig. Het meest gebruik ik de website met safari op een ipad pro OS 16.6. Er was wel een punt waar ik dacht vaker uitgelogd te worden, maar ik vraag me af of dit ook aan de OS versie kan liggen, ik had namelijk het idee dat het over was na een OS update. Soms werk ik op een iMac ook met safari ook zonder cookies, daar heb ik het gevoel dat ik wel af en toe moet refreshen maar vaak is dat met 1 keer klaar. Al met al ervaar ik dus zeer weinig problemen. Nu uit ervaring weet ik dat dit soort problemen heel moeilijk te tackelen zijn omdat er zo oneindig veel verschillende configuraties zijn die gebruikers kunnen hebben en je kunt ze onmogelijk allemaal simuleren.

Cornelius

Normaal (d.w.z. ingelogd met parameter "rememberme=forever" ) is de geldigheidsduur (Expires) van het WF-inlogcookie 14 dagen.

De naam van dit cookie begint met wordpress_logged_in_, gevolgd door 32 hexadecimale cijfers. Wanneer je dit cookie verwijdert, moet je opnieuw inloggen. In sommige browsers is het mogelijk dat bij een bepaalde instelling ook dit cookie tijdens het afsluiten automatisch verwijderd wordt. Indien de browser een keuze biedt tussen "alle cookies" verwijderen of "alleen sessie cookies" verwijderen, kies dan voor de tweede optie; het inlogcookie zou dan een herstart van de browser moeten overleven.

Overigens, als je inlogt in een privé-venster, dan is het normaal dat na het sluiten van dit venster alle cookies van deze sessie verdwenen zijn; geen sporen achterlaten is nu eenmaal een van de doelen van een privé-venster.

Laatst gewijzigd
dazzler2120

De reactie van Maxim vat (voor mijn gevoel) wel goed samen hoeveel er gedaan wordt met de bergen feedback welke dit topic en het oude verbeterpunten topic voort brengt.

Jacco van Stierop

Mijn inbox schijnt het maximum aantal inkomende berichten bereikt te hebben. Om een pb te versturen dien ik eerst wat berichten te verwijderen, maar als ik dat probeer krijg ik een foutmelding. Kortom: ik kan wel pb’s ontvangen, maar geen pb’s verzenden. Zou mooi zijn daar wat aan gedaan kan worden.

Avatar of
Maxim Horssels
admin

Het inlogprobleem hebben we opnieuw aangekaart bij onze developers. Het kost soms best veel tijd om het 'probleem' te vinden. In alle eerlijkheid verwacht ik dus niet heel spoedig een fix, maar weet dat we ermee bezig in.

@dazzler2120, dan doe ik/wij klaarblijkelijk dus iets verkeerd in onze communicatie. Weet ook dat wij soms bugs fixen waarvan je niet meer door hebt dat het is opgelost.

Wouter Van hout

'@Maxim,
Wat maakt eigenlijk dat jullie een in mijn ogen goedwerkende oude site hebben ingeruild voor een nieuwe met al deze problemen? En wat maakt dat je niet meer terug zou kunnen naar de oude site, en de nieuwe pas terug de lucht in de doen als alles naar behoren werkt?

Romāns Vainšteins

Dat doen nagenoeg alle bedrijven. Half werkende nieuwe sites lanceren en de gebruikers voor het karretje spannen om de 1 na andere bug op te sporen. Je moet natuurlijk meegaan in flitsheid van lay out en genoeg ruimte voor reclamemakers. Daarom nieuwe site en misschien ook daarom clusterartikelen.

John Bidon

'@Maxim, check de datum van het bericht van Martin onder de volgende alinea. Waarschijnlijk had ik nog verder kunnen teruggaan maar geen zin meer in.

Als je dan ziet dat 2,5 jaar geleden het inlog probleem al is aangekaart dan is het toch heel apart dat je nu vraagt of je het goed snapt dat we inlog problemen hebben. Volgens mij staat het inlog probleem al jaren op nummer 1 om gefixt te worden. Om dan zo'n reactie te sturen alsof het allemaal nieuw is en dat je meer helderheid moet krijgen is wel heel frusterend. Zo'n reactie laat wel zien dat je niet echt weet wat er onder je bezoekers leeft en dat er met alle goede kritiek niet veel wordt gedaan.

Maar goed, nog een keer. We worden helemaal hor en dol dat we elke dag opnieuw moeten inloggen. Wielerflits is de enige website waar dit gebeurd. Maar zal je zeggen, als je na 2,5 jaar niet weet waar het aanligt, dan ga je er ook nu niet achterkomen.

Martin van den Bosch:
18 mei 2021 om 20:03#681276

Maar het blijft inderdaad vervelend om steeds opnieuw in te moeten loggen. We onderzoeken hoe we dat vanuit onze webserver op kunnen lossen, maar zijn hier voorzichtig mee omdat we willen voorkomen dat we door overbelasting onbereikbaar worden.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Maxim Horssels
admin

Beste John, Ik begrijp je frustratie. Maar het beeld wat jij nu schets dat er 2,5 jaar niets gedaan is, klopt niet. Wat jij niet weet, en dat neem ik je niet kwalijk, want dat kan je niet weten, is dat er in de tussentijd het e.e.a. is veranderd aan de technische setup van wielerflits. Oude problemen opgelost, misschien nieuwe problemen ontstaan. Feit is dus dat voor jou en anderen het inlogprobleem nog altijd niet gefixt is. Lancering van het redesign (en alle updates in de code) had die fix moeten zijn, vandaar dat ik er nu nogmaals naar vraag. We gaan er dus nogmaals induiken.

esims2.0

Ik kan het mis hebben maar als het argument 'overbelasting' genoemd wordt, dan lijkt het wel alsof het verlopen van een sessie en het verlopen van een cookie door elkaar gehaald wordt. Dat laatste is het geval als je moet inloggen. Naar aanleiding van het bericht van Cornelius: je kunt de geldigheidsdatum van de Wielerflits cookie vinden via het slotje in de adresbalk (bij een desktop computer). Bij mij staat die ook op 14 dagen. Maar ook al zou die op een maand staan, wat zou dat voor invloed op de belasting van de website hebben?

Laatst gewijzigd
Wheely

Ik ervaar dat hele inlogprobleem eigenlijk niet zo, het was inderdaad even heel irritant een poosje terug maar nu werkt het redelijk normaal volgens mij. Moet niet vaker opnieuw inloggen dan op de meeste andere sites.

Romāns Vainšteins

Ik vind het wel wat lullig voor Esims dat ie, volgens mij, al 10 x de oplossing via zijn koekie aandraagt maar daar geen reactie op krijgt.

Sies

De witte balk staat vast! Hulde!

esims2.0

Hmm maar nu is het venster met inhoud wel kleiner. Versus het ongemak dat je steeds naar boven moet scrollen om op forum te klikken, omdat die link niet meer in de gele balk staat. Ik was aan dat ongemak eerlijk gezegd al gewend.

Il Leopardo della Primavera

Ik vind de witte balk vrij fors. Die kan toch makkelijk wel ietsje smaller, evenals de gele? Ik hou niet van grote balken bovenaan sites.

1 2 3 4 5 6 7

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.