Verbeterpunten nieuwe website

1 2 3 4 5 6 7
Il Leopardo della Primavera

Dubbele enter voor een witregel bij reacties onder nieuwsberichten werkt nog niet, dat is toch iets wat voor zover ik weet echt simpel op te lossen is?

Romāns Vainšteins

Die, samen met het megairritante ‘laatste reacties’ klikt niet door naar reactie van dienst, zou ik persoonlijk bovenaan zetten qua oplossen. Puur functionele ellende waar je geen pb voor nodig hebt om te beseffen dat het moet.

Il Leopardo della Primavera

Volledig mee eens RV.

Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Dank voor de feedback!
De witregel hadden we gehoopt afgelopen week op te lossen, maar deze fix is nog niet afdoende. Gaan we opnieuw induiken.
Laatste reacties staat ook hoog op onze lijst met fixes.

Cornelius

Voorlopig is het mogelijk een witregel in te voegen door na een vaste spatie (ook wel harde spatie genoemd) gevolgd door nogmaals in te voeren. Een vaste spatie invoeren kan met de combinatie Ctrl+Shift+Spatiebalk of Alt+0160 (Windows) of met de drie opeenvolgende toetsen Compose, Spatiebalk, Spatiebalk (XCompose/WinCompose).

Laatst gewijzigd
HoutVoorGoud

Ik zie geen reacties meer onder de nieuws artikelen. Ik heb geprobeerd met firefox en safari en bij beide browsers zie ik geen reacties. Ook niet als ik op reacties klik.

Toevoeging:
Na het maken van dit account om deze feedback te geven zie ik wel reacties.

Laatst gewijzigd
MaGarin

Ik zie dat er een nieuw redactieblog staat, top dat er iig is gecommuniceerd over de veranderingen qua reacties. Het roept bij mij alleen wel een paar vragen op.

Uit onze cijfers blijkt dat het overgrote merendeel dit platform bezoekt voor nieuwsartikelen. Onbedoeld worden zij soms meegenomen in de negatieve sfeer in de reacties. Hoewel wij door actief te modereren dit tegen willen gaan, lukt dat niet altijd.

Hoe hebben jullie bepaald dat het overgrote deel van de gebruikers de site bezoekt voor de nieuwsartikelen? Ben oprecht wel benieuwd hoe jullie dat meten. Maar er van uit gaande dat het klopt, dan worden die mensen toch juist niet meegenomen in negatieve sfeer in de reacties? Aangezien ze ze blijkbaar niet/amper lezen en er niet in geinteresseerd zijn.

Op korte termijn lanceren we een volledig vernieuwd forum. Voor een aantal artikeltypen, waaronder de opinies en analyses, verplaatsen we de reacties naar het nieuwe forum, wat een betere plek is voor een constructieve en inhoudelijke discussie.

Waarom zou het forum een betere plek voor inhoudeljke discussie zijn? Veel verschil met de reacties zie ik eigenlijk niet echt. Ik verwacht dan ook niet dat de discussies op het forum opeens veel beter worden, puur omdat het dan achter een ander knopje zit.

Over enkele weken evalueren we deze pilot. Jouw mening nemen we daarin mee. Je reactie over dit besluit kan je delen in dit forumtopic.

Persoonlijk had het mij logischer geleken om eerst bij je gebruikers te peilen hoe ze tegenover een ingrijpende verandering staan. Die feedback kan je dan gebruiken om eventueel bij te sturen en te kijken of de verandering uberhaupt wel gewenst is. Nu wordt het zo maar patsboem, zonder aankondiging, doorgevoerd en wordt er daarna pas om feedback gevraagd. Dat vind ik persoonlijk een beetje de omgekeerde volgorde.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

edit wf: niet doen

Laatst gewijzigd
Wouter Van hout

Magarin: Spijker en kop!!!

Erg jammer dat WF voor de sfeerverbetering niet eerst het laaghangend fruit plukt door de duimpjes weg te halen en gewoon eens te gaan modereren op de huisregels. Maar dat ze nu dit soort routes volgen, met ook nog eens een beroerde communicatie er omheen. En het maakt ook meteen dat je je als bezoeker niet heel serieus genomen voelt.

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge

Misschien zou je het ook eens andersom kunnen bekijken.
In plaats van vooraf al te gaan klagen over een komende verandering, eerst eens zien hoe het uitpakt?
Maar er op voorhand al met een negatieve gedachte in gaan lijkt het er op dat je je feedback al klaar hebt (met een schone lei ergens naar kijken valt wellicht ook wel onder de noemer laaghangend fruit).

Vergeet niet dat je deze site nog steeds gratis kan bezoeken en de redactie echt niet de intentie heeft om wie dan ook een minder goed werkende site voor te schotelen.

Romāns Vainšteins

Wanneer er onder de eerste 15 artikelen op de voorpagina 11 ‘nulgangers’ zitten is het wel eens tijd om je af te vrage van : ‘hey jongens, plaatsen we niet een klein beetje te veel artikelen?’.

Wouter Van hout

'@Sjonge,
Dat heb ik gedaan. En ik kon als lurker ineens geen reacties meer lezen. En dat beviel niet goed.

En gratis? Uiteindelijk is er niks gratis in de wereld. Enkel de zon die op komt. Achter de rest zit gewoon een verdienmodel, waar we gewoon onderdeel van zijn. En het verdienmodel is uiteindelijk niet veel waard als blijkt dat veel bezoekers een ander alternatief zoeken. Ook al is het gratis, we zijn er niet voor niets.

Sjonge Jonge

Ik dacht dat Magarin lange tijd de lurker was en jij hier al langer reageerde?
Overigens is dat toch pas sinds vorige week dat je ingelogd moet zijn om reacties te lezen? Jij hebt toch al wel langer dan een week een account, hoe kan je er dan last van gehad hebben?

Raul Alcala

Kan er niks aan doen maar ik zie Jan Klaassen en Katrijn nu voor me

Laatst gewijzigd
Keshi

'@Sjonge Jonge

Bv omdat je al 100x hebt ingelogd en dan de volgende keer niet meer. Inloggen dan weer nodig voor een reactie, niet om te lezen. Nu wel en dat irriteert. Bij mij. Zeker onaangekondigd.

Dr.Watt

'@Sjonge Jonge

Lijken me retorische vragen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Op zich is het verplaatsen van de opinies en analyses wel een beter idee, ze kunnen dan eventueel de reacties onder de rest van de artikelen weer gewoon openzetten en of je nu een discussie voert op het forum of onder het nieuws kopje maakt ook op zich niet uit. Kan me voorstellen dat er dan op het forum iets meer ruimte is voor een kritische reactie. Verder ben ik niet de moeilijkste, kan niet heel erg wakker liggen van al die 'problemen' op deze website. Nou dan moet ik wat vaker weer inloggen... het is niet dat ik daar nu echt van in de stress raak. Er zijn grotere problemen op deze aardbol dan duimpjes of reactievolgorde. Ik ben blij met een upgrade van het forum maar verder is het toch mooi dat we dit soort websites hebben.

Romāns Vainšteins

Logger & Lurker: is dat synoniem aan Jeckyll & Hyde?

esims2.0

Nu werkt de zoekfunctie van het forum ook niet meer zie ik. Je ziet nog wel het aantal pagina's met zoekresultaten, maar de resultaten zelf niet. Tot voor kort werkte het nog. Ook op de vernieuwde website dus.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Keshi reageert voor Wouter van Hout nu?

Romāns Vainšteins

Ik vind het artikel over moeten inloggen nogal eigenaardig. Hoe kwalificeer je nou ‘negatieve sfeer’ en welke rol speel je daar zelf in met de toespitsing, het aantal en betiteling van de nieuwsberichten? Niet onwelkom neveneffect is natuurlijk dat de kritiek hierop zelf samen met de ‘negatieve sfeer’ van de billboard verdwijnt. Erg onwelkom neveneffect is dat er in de groep ‘komt hier voor de combi artikelen-reacties maar wil niet inloggen of meediscussieren’ eventueel flink gesneden wordt. Hmmmmmmmmmmm…

Ik gok dat 75% van deze groep toch een account neemt: wat dat gaat doen met ‘de sfeer’? Daar gaan anderen over..

esims2.0

Hoe was dat artikel überhaupt te vinden op deze website zonder Google te gebruiken? Want dat is wat ik nu gedaan heb.
https://www.wielerflits.nl/update/reacties-alleen-nog-zichtbaar-na-inloggen/

MaGarin

Dat artikel stond vanochtend gewoon groot als nieuwsbericht op de site, maar lijkt inmiddels, nog geen halve dag later, inderdaad uit alle nieuwslijsten verdwenen en enkel nog te vinden via Google. Hopelijk (weer) een foutje van de nieuwe site, want ik zou het vrij bijzonder vinden als je zo'n bericht bewust al zo snel weer weghaalt en praktisch onvindbaar maakt.

Trouwens, het valt me nu pas op dat in de reacties onder dat bericht de duimpjes uit staan. Waarom daar opeens wel? Dit lijkt me nou juist één van de weinige artikelen waar duimpjes wel een toegevoegde waarde hebben op de meningen van de gebruikers een beetje te peilen.

Laatst gewijzigd
AWestie

De zoekfunctie op Mac browser geeft foute weergave: wel het aantal pagina's maar geen klikbare berichten of posts.

Wouter Van hout

'@Redactie,
De poll over het blokkeren van de reacties voor lurkers lijkt me duidelijk (75% tegen, 25% voor). Daarnaast waren denk ik ook de comments helder (en die waren nota bene afkomstig van mensen die alles kunnen zien en ingelogd zijn). Gaan jullie de uitslag van dit referendum ook daadwerkelijk respecteren, of was dit een vraag voor de buhne, en doen jullie waar je zelf zin in hebt (wat overigens wel jullie volste recht is natuurlijk)?

1 2 3 4 5 6 7

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.