Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 10 ... 90 91
tdola

@rahim/tvl, kuss is geen aflopend contract meer pagina 1.

 

tdola

Opvallend als laporte strade gaat rijden, wrs iets te heuvelachtig voor hem, maar kan t me op zich wel voorstellen (want geen benoot en van aert, mgl wel valter, deed t vorig jaar aardig hier?).

En ook Opvallend als kelderman agr, wp, lbl rijdt in aanloop naar giro.

Thurau
tdola
#227
Opvallend als laporte strade gaat rijden, wrs iets te heuvelachtig voor hem, maar kan t me op zich w...

Die route van Kelderman begrijp ik uitstekend, wil je een Giro rijden voor een ritzege dan zal je moeten proberen om zelfs op zijn leeftijd explosiever te worden. Die hectische koersen met draaien, keren of een pittige puist als finish zijn dan goed als voorbereiding.

Laporte is goed in het onverharde werk maar het zal net iets te steil zijn in Strade, maar ook hier geldt dat een paar procent beter worden in dat werk hem hem helpt in bv RVV.

Dr.Watt

Zou dat pad van Kelderman niet eerder uit noodzaak zijn? De kern voor de heuvelklassiekers is niet heel erg ruim.

Laporte kan wel top 10 rijden volgens mij maar dat is ook wel het hoogst haalbare.

kelderfan

Lijkt mij ook @Dr.Watt

Met Valter erbij is 't plaatje compleet. 😃

AWestie

Kelderman zijn programma was via De Rode Lantaarn gedeeld, als je de PCS-bron wil weten (gok ik). Gran Camino vrije rol, P-N kopman met Matteo, in de tussentijd ergens papa worden rond de heuvelklassiekers en daarna voor etappes in de Giro. Hij heeft geen specifieke doelen voor de eendagswedstrijden.

Laatst gewijzigd
Dr.Watt

@Awestie

Uit die podcast begreep ik dat hij vooral hoopt op een ritzege maar dat het toch de bedoeling is om een klassement te rijden. Afhankelijk van de situatie met Cian of wie weet toch nog Wout.
In de zin dat hij zeker niet opzettellijk tijd gaat verliezen.
Ik kan het ook verkeerd begrepen hebben want zo een lange podcast luister ik ook niet aan 100% focus.

tdola

Wie zullen er naast benoot en kelderman de Waalse klassiekers rijden?

Ligt natuurlijk beetje of er renners hiervan naar giro gaan en dit in voorbereiding meenemen (Zoals kelderman dus lijkt te doen).

Gesink, gloag, tulett, valter, tratnik, vader.

Hofstede/vd sande als ondersteuning/7e man

Bouwman wrs niet ri giro maar kan in theorie wel. Hessman als niet geschorst 

van aert mgl agr nog.

best nog aardig ploegje van samen te stellen. 

AWestie

@Dr.Watt nu ga ik ook twijfelen, hopelijk kan een derde luisteraar uitsluitsel geven want ik ga die aflevering niet terugluisteren 

Thurau
AWestie
#235
@Dr.Watt nu ga ik ook twijfelen, hopelijk kan een derde luisteraar uitsluitsel geven want ik ga die...

Voor zover ik terug heb kunnen luisteren geeft ie echt aan voor de etappe zege te gaan daar. Juist zijn statistieken met Top 10 noteringen wil hij graag inruilen voor een zege.

tdola

Rode lantaarn heeft kelderman t vanaf 1.24 over programma en zegt ie idd voor etappe zege te gaan in giro.

tdola

Verrassing dat gesink giro gaat rijden wat mij betreft.

 

Hebben we nu van aert, kooij, gesink, uijtdebroeks en kelderman. 

 

Opties laatste 3 plekken: affini, bouwman (die 2 lijken me redelijk voor de hand te liggen) en valter, staune-mittet (dat dacht wielerflits.nl eerder), gloag, of 1 van dijke.

Raul Alcala

Wat AWestie zegt

Cycling

Ik verwacht echt dat nog een Van Dijke aan de selectie wordt toegevoegd, naast Affini. Voor de 8e renner is het meer de vraag of ze Gloag, Valter en/of Staune-Mittet een GT willen laten rijden. Persoonlijk verwacht ik van 'ja'. Hierdoor kan Bouwman wel eens geen GT rijden. In de Vuelta zijn er ook niet veel plekjes meer over. Zeker als bijvoorbeeld Kruijswijk en/of Kelderman ook 2 GT 's gaan rijden.

Dr.Watt

Wout, Cian, Kooij, Kelderfanman, Valter, Bouwman, Affini, Gesink
Zo verwacht ik de selectie.

Vorig jaar waren de jonkies Gloag en Hessman enkel opgeroepen voor de Giro door de corona-perikelen. Dit lijkt me absoluut niet de strategie van TVL om hun talentjes zo snel in GT's te droppen maar was toen noodzaak.
Vandaar dat ik geen jonkies in de selectie verwacht. Cian en Kooij staan al een pak verder in hun ontwikkelling dus laat die even buiten beschouwing.

Over Bouwman. Vorig seizoen had ik zijn situatie hier al even aangekaart. Als hij dit jaar de Giro niet mag rijden snap ik echt niet waarom ze hem niet laten gaan. 
Ofwel past hij in je plannen ofwel gun je hem een transfer naar Wanty/Lotto/Cofidis.

Over Hofstede. Die heeft dus een medisch attest afgeleverd voor de ploegpresentatie. Volgens mij kampt die jongen met mentale problemen/depressie. Helaas komt dit vaker voor in het wielrennen. Dit verklaart ook meteen waarom hij nog steeds bij het team rijdt maar we hem eigenlijk nooit zien. Die gaat zeker niet naar TDU waar de selctie uit 6 man gaat bestaan.

De correcties over Rode Lantaarn kloppen. Het was Jonne en niet Wilco  C die even de klassementsoptie van Kelderman belichtte. Podcast is trouwens een absolute aanrader. Zeker voor @Kelderfan.

Laatst gewijzigd
Yeez

Staune-mittet is al aangekondigd door de rcs als winnaar vd baby giro

tdola

@ dr watt

Hessman was volgens mij vorig jaar al oorspronkelijk gepland voor de Giro.

Gloag is idd ingevlogen door blessure Tratnik op laatste moment.

Maar je selectie lijkt me niet onwaarschijnlijk. Gesink zal veel buffelen op kop peloton. Affini en WvA brengen Kooij in positie. 

Wva gaat voor etappes bij iets lastiger, net zoals Valter en Bouwman (die laatste bewezen dat hij dat kan), of toch Staune Mittet?. Kelderman ook als uitschieter, Uitdebroeks kijkt hoe ver die komt in klassement.

 

Vuelta VIngegaard, Kuss, Van Aert, Tulett, Gesink. Niet onwaarschijnlijk Kelderman en Kruijswijk (of 1 vd 2).

Laatste plekkie dan voor van Baarle, of een jonkie (gloag, staune mittet, van Dijke of niet zo jong Vader)? 

Laatst gewijzigd
Adrianus en Patrick
Dr.Watt
#241
Wout, Cian, Kooij, Kelderfanman, Valter, Bouwman, Affini, GesinkZo verwacht ik de selectie.Vorig jaa...

Podcast is echt een aandrader inderdaad. 

Geeft mooi de groei van Wilco C Keldermen en ploeg JV weer.

Is het laakbaar dat de grootste ploeg van de wereld geen voltaligge selectie op de been kan of wil brengen voor een worldtour koers als de tour down under? dit voelt toch een beetje als een middelvinger naar de organisatie..  We nemen jullie koers niet serieus en daarom sturen we de "C" ploeg.

Laatst gewijzigd
Thurau
Adrianus en Patrick
#244
Podcast is echt een aandrader inderdaad.  Geeft mooi de groei van Wilco C Keldermen en ploeg J...

Nee, niet laakbaar want het feit blijft dat een koers in Australie zo vroeg in het jaar voor elke ploeg een organisatorische en qua seizoensplanning voor renners een puzzel is. Zie de ploeg ook niet als C ploeg, met een Milan die de laatste World Tour koers van 2023 won en een Gesink heb je al 2 prima coureurs aan boord en mocht je onverhoopt 1 renner minder kunnen sturen is dat niet het einde van de wereld.

Dr.Watt

Helemaal niet. Het is al jaren zo dat veel ploegen met kleinere selecties afzakken. Enerzijds om de kosten te drukken, anderzijds omdat TDU moeilijk past in de planning van velen. 
Je mag de jetlag ook niet onderschatten. Om die echt te verteren, heb je eigenlijk 1 week nodig. Komt er nog eens bij dat het ginder zomer is en hier winter. Risico op infecties aan de luchtwegen.

De ritten zijn ook heel kort, rond de 130km meestal. 6 man is voldoende voor 3 uurtjes koers.

Dr.Watt

@Yeez
Thx voor de info. Dan vermoed ik dat die in de plaats komt van Bouwman.

@Tdola

Oke, Hessman was er dus al. Ik dacht dat Dennis en Gesink ziek waren en waren vervangen door Gloag en Hessman.
Voor de Vuelta verwacht ik Vader als die dit jaar toont dat hij het verdient.

Thurau

Als Milan kan bevestigen dit jaar zie ik hem ook in de Vuelta verschijnen. Het voordeel van goed kunnen klimmen is dat je dan sneller in een grote ronde ploeg opduikt. Wij weten al dat Vingegaard, Kuss, van Aert, Tulett, Gesink daar gaan rijden. Ik denk dat Valter als goede maat van Jonas ook een plekkie krijgt. Blijven er 2 plekjes over, nog een klimmer (Vader, Gloag, Kruijswijk of Kelderman) en nog een allrounder a la van Baarle maar stiekem hoop ik op Hagenes.

Dr.Watt

Dit heb ik al eerder gezegd maar ik verwacht dat Hagenes zo sterk gaat zijn in het voorjaar dat die bij wijze van spreken mag kiezen waar en wanneer hij rijdt.

kelderfan

Dat wil ik zien met Hagenes, want die jonge knullen moeten ook de ruimte krijgen om te groeien.

Ik zie hem in 't 1e. jaar groeien en bloeien in de Vlaamse klassiekers. 

Wat betreft de GT's, zoals nu bekend is. 

1) Giro met Van Aert, Uijtdebroeks, Kelderman, Valter, Gesink (wauw), Staune-Mittet, Kooij en Affini.

2) TdF met Vingegaard, Benoot, Jorgenson, Kruijswijk, Kuss, Laporte, Tratnik en Van Baarle.

3) Vuelta met Kuss, Bouwman, Gesink, Kelderman, Uijdebroeks, Tulett, Van Aert en Tratnik.

Zonder Vingegaard! Omdat hij aangeeft ook de O.S. te doen.

Omdat er in elke GT toch 2 man nodig zijn om zonodig de kar te trekken.

Giro Affini en Gesink; TdF Tratnik en Van Baarle; Vuelta Gesink en Tratnik

1 2 ... 10 ... 90 91

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.