Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 9 ... 84 85
baukeingeel

Is er gister iets gezegd over de heuvelklassiekers, behalve dat Van Aert mogelijk de Amstel rijdt? Een paar namen die ik daar normaal zou invullen zijn Valter, Jorgenson, Tratnik en Benoot. Nou denk ik dat Valter de Giro gaat rijden, aangezien hij niet bij de Tour staat en weet ik niet hoe goed dat samengaat met de heuvelklassiekers. Maar goed dat hij de Giro rijdt is al een aanname. Benoot en Jorgenson rijden sowieso in de kasseiklassiekers waf de heuvelklassiekers wat lastiger maakt, maar Benoot heeft al laten zien dat combineren niet onmogelijk is. Welke combi Tratnik uit deze wedstrijden gaat doen, is ook nog onduidelijk. Tullet is in 2021 op zijn 19de al in de top 20 geïndigt van Amstel en de Waalse peil. Hem misschien nog toevoegen. En Vader lijkt me misschien wel het type voor deze wedstrijden. Toch al met al het zwakste punt van de ploeg denk ik. Als laatste wildcard zou Vingegaard ze nog kunnen rijden. Hij was vorig jaar wel echt goed op wat kortere klimmen in bijvoorbeeld Baskenland, dus ben opzich benieuwd wat hij zou kunnen.

Laatst gewijzigd
Thurau
Yeez
#199
Lemmen vervangt hofstede in tdu. Apart verhaal. Hofstede zou niet inzetbaar zijn en was niet aanwezi...

Hofstede is de laatste seizoenen de man van DNS en DNF dus what else is new? Lijkt mij aannemelijk dat met het oplaaien van corona de renner met de opvatting dat vaccinatie niet voor hem is tijdelijk op het reservebankje wordt geplaatst. Is voor mij kandidaat 1 om door te selecteren na dit jaar. Niet om dat standpunt inzake vaccins maar omdat hij eigenlijk geen echte waarde meer heeft in de ploeg. Paar jaar geleden nog zou je hem zo in de Vuelta opstelling schuiven en nu blijven dingetjes als ZLM over, heeft hij niks te zoeken en de ploeg heeft er naar mijn mening niks aan.

goldone123

toch opvallend veel minder info dan de vorige jaren erg jammer, ik had graag geweten wie de giro zouden gaan rijden, kans hebbers zijn denk ik thomas gloag, affini, de van dijkes, staune, per strand hagenes, koen bouwman, nog meer?

goldone123

volgens IDL is het budget 40 miljoen  en het groeit met de ploeg mee word er in het artikel gezegd.

kelderfan
AWestie

Ik heb het langs de bekendgemaakte selecties van vorig jaar gelegd en er is echt niet veel minder bekendgemaakt. Eigenlijk alleen geen volledige Giro-selectie. We weten alleen ook ondertussen dat zoveel bekendmaken ook weinig zinvol is. De actualiteit maakt het al snel achterhaald. Net zo goed bij de Ardennenklassiekers: vast in grote lijnen hetzelfde als vorig jaar maar ook afhankelijk van de vorm van de weken. Jonas gaat daar sowieso niet meedoen als hij gewoon recht op zijn fiets blijft zitten.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Eens @AWestie

Je kunt nu al uittekenen hoe e.e.a. wordt ingedeeld. Alleen wat wordt 't programma van de jonkies, die nog moeten groeien en wat gaat o.a. Tulett doen. Lemmen mag op ontdekkingsreis naar de TDU.

Wel kijk ik met argusogen naar de selectie voor de TDU. Want wordt 't 6-verhaal aangehangen?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Volgens mij hoorde ik Bouwman erover praten en is hij de 7e voor de TDU. En het is ook geen ramp als ze wel met 6 renners gaan hoor.

Laatst gewijzigd
tdola

Als de giro met jonkies en voor ritzege zou t zoiets moeten worden:

Al bekend: van aert, uijtdebroeks, kooij, kelderman. 

Nog erbij: staune mittet, m. Of t. Van dijcke, bouwman en affini.

Treintje voor kooij en met kooij, van aert en bouwman goede kans op ritzeges. 

T80JZ

Ik verwacht eerder Valter dan Staune Mittet in de Giro. Voor de rest met je eens tdola. 

Vuelta: Vingegaard, Kuss, Gesink, Tulett. Kruijswijk en Kelderman rijden in principe twee grote rondes per jaar. 

Staune Mittet nog een seizoen wachten voor zijn debuur in een grote ronde en Gloag eerst een seizoen heropbouwen. Maar wat een talenten als je het zo bekijkt. Dat wordt dringen de komende jaren voor een plek in een grote ronde.  

tdola

Van aert ook vuelta

goldone123

ik had ergens gelezen dat staune giro zou rijden maar dat is sowieso gewoon nog een rumour

kelderfan

ja ik ook wat betreft Staune-Mittet, maar wat ik wel even wil droppen.

Ik lees dat Ineos bezig is met een Deens talent binnen te halen.

Je zou denken, dat gezien het goede rijden van Vingegaard 't team ook in die richting aan 't kijken is.

AWestie

Omdat Vingegaard goed rijdt moet de ploeg richting Denemarken kijken? Beetje een bijzondere gedachtesprong voor een scoutingrapport, maar je zit wel in de buurt. ;)

Fanny
wieler4live

Rijdt visma lab volgend jaar geen Valencia of is daar gewoon nog niks over bekend 

Laatst gewijzigd
Glorious

Verschil in benadering UAE en Visma:

https://www.procyclingstats.com/team/uae-team-emirates-2024

Zoveel wedstrijden al in januari/ februari bij UAE, niet te geloven.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Hun benadering van het klassieke voorjaar is gewoon totaal anders dan die van Visma, daar zit hem het grote verschil in. 

Thurau
T80JZ
#219
Wout van Aert: 'Ik was in 2023 nooit op m'n best en daar zijn meerdere redenen voor' | Wieler Revue...

Hij noemt 1 reden niet, de zwangerschap van Sarah zorgde voor veel onrust in hem. Een Tour rijden met haar bevalling gepland omstreeks die tijd zal een crime zijn geweest. Hoe super ook, het is een afleiding voor een mens en geen geringe.

tdola

Nog programma nieuws?

 

We weten wat van tdu, grote rondes een deel. En (deel van) de programma's van van aert/benoot (grotendeels gelijk voorjaar, benoot gaat wrs iets langer door), vingegaard,  uijtdebroeks, kooij en jorgenson.

Vorig jaar konden we toch iets meer invullen. Nou kan ik affini ook wel bij giro zetten en laporte/van baarle bij rvv ed, maar toch benieuwd ook wie pn/tirreno (geen van aert en benoot), krijgen van dijcke nog ergens zelf kans of met kooij alleen mee.

Staune mittet, van belle, behalve tdu wat nog meer, voor welke klassiekers gaat hagenes al mee, gaat tratnik voorjaars klassiekers allemaal rijden. Waar gaan we lemmen op kop zien rijden? Wie staan er voor de overige giro plekken op de rol naast van aert, kooij, kelderman en uijtdebroeks (affine, bouwman, van dijcke en valter/staune-mittet?).

Kan niet wachten tot ze weer beginnen! Lol

 

Cycling

@tdola Uijtebroeks rijdt zijn eerste wedstrijden samen met Vingegaard. Cran Camino en Tirreno. Daarna rijdt Uijtebroeks Ronde van Catalunya.

tdola

Yep, die wisten we al.

T80JZ

Van Aert wil terugslaan met nieuw plan: 'Andere dynamiek zonder Pogacar, Van der Poel staat beetje boven de rest' | Indeleiderstrui.nl

"Ik zal in maart een trainingskamp inlassen richting de E3 en de andere Vlaamse koersen. Na zo’n stage voel ik me altijd sterk en mijn niveau zal richting het trainingskamp ook al beter zijn, omdat ik wedstrijden zoals de Algarve en het Openingsweekend zal doen. De hoogtestage in maart zal dus niet zozeer gaan om een goede basis leggen, maar vooral om op zoek te gaan naar die laatste procentjes. Ik kijk ernaar uit om dat te proberen."

Want hoe kijkt Van Aert terug op al die verhalen en meningen over hem als potentiële klassementsrenner in een grote ronde? 'Ik snapte het niet echt, de geruchten waren er ineens. Het was nooit iets wat ik of de ploeg heeft uitgesproken, dus misschien was er iemand die het graag zou zien. We hebben er nooit aan gedacht, het was altijd het plan om naar de Giro te gaan en voor etappes te gaan. Ik denk niet dat ik in de toekomst voor een klassement zal gaan. Enkele jaren geleden zat het nog wel in mijn hoofd voor later, om het eens te proberen, zonder een concreet plan. Je moet echter zoveel veranderen in je manier van koersen, dat ik het niet meer wil.'

Quesada Quesada

(Delen van) programma's Laporte & Kelderman toegevoegd op pcs. Wat de originele bronnen zijn, weet ik niet zeker.

1 2 ... 9 ... 84 85

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.