Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 11 ... 85 86
AWestie

Je hebt het niet goed gelezen of onthouden Kelderfan. Jonas wil de Vuelta rijden en staat open voor selectie OS. Is alleen zeer onwaarschijnlijk door de kleine ploeg.

kelderfan

Ja @AWestie

Ik heb 't gelezen en onthouden, maar als hij voor de OS gaat dan kan hij de TdF en Vuelta niet combineren.

Dat is mijn punt. Ja hopelijk komt er nog 1 bij, want met Hessmann is 't nog steeds onduidelijk.

Dat Denemarken een te kleine ploeg mag afvaarden is juist, maar Jonas zal toch gaan als de bondcoach hem erbij wil hebben.

Dr.Watt

Volgens mij is de kans bijna onbestaande dat Jonas zelfs OS wilt rijden na de Tour. Dat interview is een beetje uit verband getrokken.
De kans dat hij geselecteerd wordt op dat parcours met nog eens Pedersen als een van de topfavorieten beschouw ik als onmogelijk.

Volgens mij zullen we Hessman nooit nog zien in TVL truitje. En zo hoort het ook.  
Afwachten hoe de zaak afloopt.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Zullen we eerst even de conclusies afwachten van alle onderzoeken en de verdediging van Hessmann zelf, iemand is nog altijd onschuldig tot het tegendeel bewezen is of heeft in ieder geval het recht zichzelf te verdedigen.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

"iemand is nog altijd onschuldig tot het tegendeel bewezen"

Iemand is schuldig vanaf het moment dat hij iets doet waar hij schuldig aan is zelfs als dat nooit door iemand wordt bewezen. 

Laatst gewijzigd
Thurau
ghostwriter
#255
"iemand is nog altijd onschuldig tot het tegendeel bewezen" Iemand is schuldig vanaf het moment dat...

Is een vreemde reactie, want Rahimns zegt hier gewoon wat past binnen de rechtstaat. Mensen kunnen van alles roepen over schuldig maar dat ben je pas als een rechter zijn oordeel heeft uitgesproken. Genoeg verhalen meegemaakt waarin het verstandig was om te wachten tot het uiteindelijke juridische oordeel.

Laatst gewijzigd
AWestie

Ik was ondanks de malheur zeer onder de indruk van Wout vandaag. Hij moet daar wel echt iedere keer pech hebben hè.

kelderfan

Jammer voor Wout, maar gelukkig is Hofstede weer present. PCS meldt hem met Bouwman voor TDU.

Ook de dames mogen zich gaan meten. Geurts, Nooijen, Oudeman, Reijnhout, Riedman en Veenhoven 

Dr.Watt

Heb jij meer info over zijn medisch attest op de ploegvoorstelling?

Misschien lag hij effectief ziek in bed maar met zijn voorgeschiedenis van afwezigheid had ik hem dus absoluut niet in TDU verwacht.
Het is wel goed nieuws.

AWestie

Waar haal je dat attest trouwens vandaan, dr.? En startlijsten van organisaties hoeven twee weken van tevoren normaal gesproken nog steeds niet alles te betekenen. Als iedereen heel blijft is de kans in ieder geval dat er een compleet team wordt gestuurd.

YogiBear

Nu Hofstede per direct stopt zit TVL met een probleem qua aantal renners onder contract, of niet? Ben een beetje de tel kwijt. 

wieler4live

Hofstede stop met wielrennen toch jammer had gehoopt dat hij het niveau van 2020 weer zou kunnen benaderen 

Dr.Watt

@Awestie

Dat werd gezegd tijdens de ploegvoorstelling. Door Plugge of Zeeman, dat weet ik niet meer. Had dus wel gelijk met mijn slechte buikgevoel.

Glorious

Het was al zaak een extra renner aan te trekken, nu al helemaal. Hessmann wordt zeker geschorst en de afgelopen jaren bleek de noodzaak al groot een minimale selectie te hebben van 28. Veel stages, blessures etc etc. Bij een topploeg moet dat toch. 

AWestie

Ze hebben nu 26 actieve renners en een op non-actief. Officieel zijn dat er genoeg, maar als ze Hessman ontslaan zitten ze in de poep.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Zo wat lopen we weer op de zaken vooruit. Hessmann is voorlopig op non-actief gezet en zolang er nog geen uitsluitsel is over zijn toekomst maakt hij gewoon deel uit van de ploeg. 

Volgens mij is er helemaal niets gezegd over Hofstede op de teampresentatie. Ik heb daar nog aan Mathieu Heijboer gevraagd naar zijn situatie en die zei toen dat hij ziek was. 

@Awestie volgens mij moeten ze op 1 januari 27 renners in dienst hebben en dat is nu het geval. Bij een eventuele schorsing van Hessmann kunnen zij ervoor kiezen op zijn contract op 31 december 2024 te laten ontbinden. Dan is er dus formeel nog steeds niets aan de hand.

Laatst gewijzigd
Dr.Watt

Er is letterlijk gezegd geweest dat hij een medisch attest had afgegeven vandaar zijn afwezigheid. Wat op mij al heel vreemd overkwam aangezien er niet werd gezegd dat hij ziek was maar wel dus een ziektebriefje.

Die publiekelijke communicatie op dat moment deed me denken dat er meer aan de hand was.

Thurau

Je kunt deel uitmaken van de ploeg maar als je nergens kunt rijden heeft de ploeg niks aan je. De kortste klap is om naast het doorschuiven van Graat nog een renner toe te voegen, maar dat is lastig gezien de beschikbare kwaliteit. Ik zet nog steeds in op Hellemose. Je hebt dan 29 op papier maar 28 in de praktijk.

AWestie

Formeel is dat inderdaad een mogelijke route, dan is hij ook einde contract. Ik vraag mij alleen af of je dat als ploeg wilt.

Ik denk al de hele crosswinter of ze niet een beloftevolle jongen kunnen laten instromen, die in de zomer wat gaten opvult voor een minimaal salaris maar ook daar zitten weer haken en ogen aan.

Laatst gewijzigd
Dr.Watt

Dr.Pozzo, Edet, Dombrowski, Kudus en Gebreizhabier, Pernsteiner en Koretzky lijken me wel interessant.
Betaalbaar, kwalitatief sterk genoeg en enkelen kunnen publicitair nog van meerwaarde zijn.

Op het vlakke zijn Postlberger, Wisniowski en Julius Johansen nog vrij.

Edit: Karl Vacek en Reynders zijn er ook nog.

Laatst gewijzigd
tdola

@rahim

Formeel heb je gelijk, gevoelsmatig voelt 26 +hessman echter krap.

Hofstede niveau 2023 vervangen is op zich niet zo lastig. Of et verstandig is een dev renner als graat door te schuiven, wie weet, wel makkelijkst qua contracten. 

Eiking, Hellemose, dombrowski 1 jaar contract bij beste ploeg vd wereld, je zou zeggen moet niet zo heel moeilijk zijn.....langere contracten aan niet superrenner is geen reeele optie gezien beschikbare plekjes 2025.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

@tdola het ging om de vraag of de ploeg in de problemen zou komen als Hessmann geschorst zou worden en eventueel ontslagen. 

@Dr.Watt dan heb ik dat gemist.

@Awestie ligt natuurlijk volledig aan het verhaal wat er uitkomt. Voorlopig denk ik dat deze zaak nog de komende maanden niet zal zijn afgerond. 

kelderfan

Zonder Hofstede komt de ploeg niet in de problemen. Lees ik dat goed of is dat weer een goedmakertje.

Jammer van Lennard Hofstede, maar hoe verder nu.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik weet niet wat jij leest... blijkbaar iets anders dan wat er staat. En of ze in de problemen komen.... gezien het aantal koersdagen van Hofstede de afgelopen 2 jaar, zal dat wel meevallen inderdaad. En hoe verder, daar zullen ze bij de ploeg wel over nadenken en anders bellen ze je wel als ze advies nodig hebben.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Mijn advies is en blijft gratis en ik lees ja, dat jij 't weer goed praat.

Dat van Hofstede weten de heren toch al langer! en Hessmann wordt nog een lange weg. Dus wordt 't weer minder is goed, want ook bij de dames is 't min 2 en wordt er weer op de lange termijn geprikt met een paar goeie renners en jonge aanwas.

Na een boerenjaar moet 't roer weer om of zo.

1 2 ... 11 ... 85 86

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.