Klopt stonden mensen langs de kant die stokken tussen de spaken van Dylan en steven staken, heb je dat niet gezien?
en daarna reed de auto van de koers directeur er ook nog even overheen
@brabo
Lijkt me meest voor de hand liggend. Vraag me echter af of laporte dan tevoren niks rijdt (of wellicht toch Zwitserland of in belgie?). Zelfde als kooij nog ingevlogen wordt, dan zonder race ritme? (Of ook nog Zwitserland of koers in België?).
En zowel van aert en vingegaard nog verre van zeker.
Ik las ergens online (kan het niet meer vinden) dat de pechgevallen van Intermarche eigenlijk vergelijkbaar zijn met die van TVL. Enige verschil is dat Intermarche daardoor een van de slechtste teams dit seizoen is en TVL gewoon nog in de subtop meedraait. Geeft ook een perspectief op de zaak.
Aai dit went niet zeg pff.
Zeeman liet in een podcast deze winter weten dat ze gewerkt hebben aan het 'robuuster' maken van hun renners zodat ze minder snel geblesseerd raken bij bv. een valpartij. Maar omdat dit wel enigzins ten nadele kon zijn van de performance van de renner (meer spiermassa en dus gewicht) had dit wel tot veel discussie geleidt. Wat ik me dan afvraag; wat heeft dit eigenlijk voor zin gehad? De kans dat je als fietser iets breekt bij een (harde) val blijft tot ontzettend groot, daar is dit seizoen wel het bewijs van. Ik spreek maar als leek dus wellicht zit ik er volledig naast, maar na zoveel blessures dit jaar is dit toch wel iets wat ik me al een aantal weken afvraag.
Interessant wel. Het is wel bekend dat wielrenners door de manier waarop je je lichaam belast slechtere botten hebben en daardoor sneller botten breken. De ultra magere lichamen helpen daar ook niet bij natuurlijk. Het robuuster maken van lichamen zou dan icm valtraining oid wel iets van een verschil moeten kunnen maken. Kruiswijk was bijvoorbeeld regelmatig aan het hardlopen afgelopen tijd / jaar.
Ben verder wel benieuwd of en zo ja wat het team zelf gaat terugkoppelen over de extreme mate waarin de renners geblesseerd en ziek zijn dit jaar. Voor nu gaan we maar uit van botte pech helaas
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.