Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 99 ... 162 163
Yeez

Met alle respect, maar koen en steven hoeven niks te doen vandaag... uno-x controleert. dylan en tiesj doen in de finale de positionering. Voor de finale is het gewoonweg in het peloton peddelen achter 3 koplopers aan.

kelderfan
Yeez
#447
Lemmen weer met goed werk. En zoals eerder aangegeven. Het nut van Bouwman als knecht in ritten als...

Ja, na een knappe beurt van Benoot heeft Lemmen zich goed geweerd door de mannen naar de laatste km te brengen.

Team zag goed uit met de bescherming van Jorgenson en Kuss. Koen is een vraagteken, want die was niet te zien. Wel bij aankomst.

S. Morgenstern

Bouwman voegt niets toe bij het positioneren in de finale, dat is wat je bedoelt. Nergens voor nodig daar meer van te maken dan dat. Bouwman zal zijn werk in de eerste uren echt wel doen, kijk me héél vreemd als dat niet zo is.

Yeez

bouwman heeft de laatste 70 km niks toegevoegd. Je weet ook hoe de middelste 80 km verlopen. Uno-x op kop om 3 renners te controleren. Ik zou niet weten welk werk je daar kan doen buiten een bidonnetje halen en gewoon weg de wielen volgen in een gestaag tempo. Ook jij weet hoe het wielrennen werkt toch? Ik wil hem best het voordeel van de twijfel gegeven, maar op basis van wat? Dat die "vast wel wat gedaan heeft buiten de uitzending om"?

S. Morgenstern

Maar wat zou hij meer moeten doen dan wat water heen en weer rijden en een bevoorradingszak meer aanpakken? Dat is in zulke ritten toch gewoon zijn werk binnen deze selectie; iemand moet het doen, en dan meestal de minste van het stel.

Ik zou niet weten waarom daarbij een jachtluipaard reflex nodig is en gedaan moet worden alsof je dan nul toegevoegde waarde zou hebben.

Yeez

Omdat hij prima dat werk van lemmen kan doen, waardoor die een beurt later kan doen en misschien wel kan zorgen dat jorgenson niet te ver zit. Nu is het meefietsen om mee te fietsen. Kruijswijk heeft gelukkig wel dat besef en probeerde weer naar voren te komen om zo'n zelfde beurt als gisteren te doen

Fanny

@Yeez 

Je doet net of Bouwman en misschien ook Van Baaarle maar een beetje meepeddelen.

Ik denk dat er gewoon duidelijk afspraken zijn gemaakt door de staf in het team dat ze zich zoveel als mogelijk moeten sparen. 

Anders had Bouwman echt wel in de voorste gelederen gereden voor de kopmannen.

Ik ben het eens zoals Morgenstern hoe hij dat verwoord. Misschien hebben zowel Van Baarle en Bouwman wel de eerste 80 km voor het team moeten werken. Of Bouwman en Van Baarle worden misschien wel gespaard voor latere etappes deze week. Ook was Bouwman op het laatste moment invaller voor deze koers waar hij normaal gezien in de Tour de Suisse zou starten.

Ik vind het heel jammer dat 1 van de knechten niet proberen mee te gaan in een ontsnapping. Maar waarschijnlijk mag dit niet van de ploegleiding omdat alle knechten, de 2 kopmannen van dienst Kuss+Jorgenson met daarnaast eventueel Kruijswijk, moeten ondersteunen.

Alhoewel we niet weten of de knechten het gisteren en vandaag in het begin hebben geprobeerd aan te vallen.

S. Morgenstern

Bouwman is minder geschikt voor het werk van Van Baarle en Lemmen. We weten toch al lang dat hij niet goed is in het positioneren in zo'n peloton. Daarom wordt hij dus ingezet voor het werk in de eerste uren, zoals iedere ploeg zijn werkpaarden mee neemt. Dat dat in dit soort ritten weinig interessant werk is, zo zonder kopman waarvoor op kop gereden moet worden, maakt het werk an sich nog niet overbodig.

Yeez

wat ik bedoel te zeggen is: in ritten als vandaag hoeft hij niet te werken en heeft hij dus weinig tot geen toegevoegde waarde. Dat kopbeurtje wat lemmen doet is iets wat Koen prima moet kunnen. Zeker als je je bedenkt dat hij weleens voorbereidend werk in de sprinttrein van kooij heeft verricht. 

S. Morgenstern

Waarom zou hij niet moeten werken? Die stelling begrijp ik niet. Wanneer er geen kopwerk wordt gevraagd, zal er alsnog iemand bevoorrading moeten halen bij de auto, wat extra zakken aannemen bij de bevoorrading, eventueel in de wind rijden wanneer dat nodig is en meer van dat soort noodzakelijke dingen. Weinig interessants aan, maar wel degelijk werk dat moet gebeuren.

En ja, daarna had hij vast nog energie over om iets te doen bij het positioneren, maar wanneer daar niet je kracht ligt en er nog voldoende renners helemaal fris zijn, dan heeft nu juist dat weinig tot geen toegevoegde waarde.

Laatst gewijzigd
AWestie

Mag ik het een beetje een vreemde discussie vinden? Ga gerust door hoor, maar of het heel zinvol is...

Rawolf

Rustdagje voor Bouwman vandaag, had beter in de vroege vlucht kunnen gaan. 

Dave87

Pogacar - Vingegaard

A. Yates - Kuss

Ayuso - Jorgenson

Almeida - Kruijswijk

Sivakov - Van Aert

Soler - Benoot

Wellens - Van Baarle

Politt - Laporte

 

Even op de positieve toer. De VLabs zijn allemaal op tijd fit. Dan krijg je wss de clash zoals bovenstaand.

Ook zonder gele bril hoeft Vlab niet bang te zijn voor UAE. Ze zijn enorm sterk maar de Vlabs zijn ook echt bizar sterk!

zin in de Tour, fijne avond. 

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

@Dave87 Als dit beide selecties worden dan ben ik het met je eens dat ze niet veel voor elkaar onder doen. Ik denk dat UAE iets meer klimmend vermogen heeft maar dat Visma-Leaseabike wat meer uit gebalanceerd is. Ik twijfel zelf een beetje of van Baarle, van Aert, Benoot en Laporte niet iets te veel van het goede is, zou liever zelf Kelderman of toch Uijtenbroeks erbij willen hebben ipv Benoot of Laporte, maar sowieso zijn het 2 hele sterke blokken.

Laatst gewijzigd
AWestie
Laatst gewijzigd
kelderfan

Lemmen is goed bezig in de tijdrit en ook Kruijswijk doet 't goed. Maar Matteo Jorgenson lijkt echt goed onderweg.

Wauw die Matteo lijkt niet, maar is goed bezig, want hij wordt 4e. na Evenepoel, Tarling en Roglic. Hij schuift ook weer een plaatsje op in 't AK. Die lijkt mij klaar voor de komende TdF. Go, go Matteo.

Laatst gewijzigd
Thurau

Jorgenson verbaasd mij enorm, vorig jaar nog redelijk anoniem 18e in de ITT van de Dauphiné toen en nu deze uitmuntende prestatie. Hij rijdt gewoon harder dan een Ayuso, echt klasse! Lemmen ook keurig op de afspraak en Steven vond ik ook in orde. Maar als Matteo ook in het hooggebergte progressie heeft gemaakt kan Visma Lab echt de concurrentie met UAE aan. Vooral dat ongekende allrounder zijn van hem is een meerwaarde.

Yeez

Gewoon extreem compleet ook als renner. Hoe makkelijk hij zichzelf ook kan plaatsen in een peloton op belangrijke momenten

Landeirovic
Thurau
#467
Jorgenson verbaasd mij enorm, vorig jaar nog redelijk anoniem 18e in de ITT van de Dauphiné t...

Ayuso is vorige week nog ziek geweest. Valt dus niet echt te vergelijken. Jorgenson heeft wel degelijk al goede tijdritten gereden vorig jaar 18e Dauphine en 2e Romandie met Movistar materiaal. Dus het lag wel in lijn de verwachtingen dat hij met beter materiaal op dat vlak ook beter zou gaan presteren. Verder natuurlijk goede transfer van Visma! Benieuwd naar zijn hoog gebergte

Yeez

Plus vorig jaar gevallen voor die tijdrit in de Dauphine. Liet in romandie idd zijn potentie toen al zien. Net als in oman en de klassiekers

tdola

Tim van dijke 2e in openingstijdrit zlm. Kan nog voor eindzege gaan bij alert rijden en boni her en der meepakken 

Boem is Ho
tdola
#471
Tim van dijke 2e in openingstijdrit zlm. Kan nog voor eindzege gaan bij alert rijden en boni her en...

Ik had eigenlijk wel verwacht dat ie de tijdrit zou winnen

AWestie
Boem is Ho
#472
Ik had eigenlijk wel verwacht dat ie de tijdrit zou winnen

Waarom? Rune was op voorhand al geduchte concurrentie 

kelderfan

Shit weer een grote valpartij en ook met ook weer Kruijswijk en Van Baarle erbij. 

Steven wordt per ambulance weggebracht. Shit, shit weg TdF. Dat wordt nog een probleem.

Laatst gewijzigd
Yeez

Van baarle lag slecht. Kruijswijk stond nog wel, maar wel geraakt. Verder niemand de grond gekust gelukkig

1 2 ... 99 ... 162 163

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.