Bedankt, Maillot à Pois, voor het opzoeken van het reglement van de UCI.
…, the number of starting riders per team shall be set by the organiser, with a minimum of
4 and maximum of 7.
Special provisions for Women Elite events of the UCI Women’s WorldTour and UCI ProSeries
- For one-day races, the number of starting riders per team is set at 6.
- For stage races of 5 stages and less of the UCI Women’s WorldTour, the organiser can
set the number of starting riders per team to 6 or 7. - For stage races of 6 stages and more of the UCI Women’s WorldTour, the number of
starting riders per team is set at 7. - For stage races of UCI ProSeries, the organiser can set the number of starting riders
per team to 6 or 7.
Dus voor wedstrijden in categorie 1 en 2 is het altijd de organisator die het aantal bepaalt.
Slordig van Visma dat men niet even navraag doet. Men ging er vermoedelijk vanuit dat bij een 1.1 wedstrijd het ‘number of starting riders per team’ altijd wel zes zou zijn, zoals bij 1.Pro en 1.WWT wedstrijden. Oorspronkelijk was het dan ook de bedoeling om het maximum van zeven rensters alleen toe te staan in meerdaagse wedstrijden met minimaal zes ritten (inclusief optionele proloog).
Het staat dus duidelijk in de ‘Guide Technique’: ≪ …, le nombre de coureurs par équipe est de minimum 5 coureurs et de maximum 7 coureurs. ≫. Wat jammer nou, dat er niemand van de ploegleiding Frans begrijpt. 😃
Die jongens die zo zwaar zijn gevallen mag je niet op de 1e. rij verwachten. Zie Remco Evenepoel. Dus Roglic is prima in orde en de man, die 't gaat doen in dit rondje. Wat Jorgonson betreft, die heeft Parijs-Nice toch op zijn palmares. Die zie ik ver komen. Hoe is 't met Sepp Kuss, want die laatste ritten moeten toch koren op zijn molen zijn.
Steven Kruijswijk moet er nog doorheen komen, maar zit er toch mooi bij in de finale. Die wordt nog belangrijk.
Eens met @Awestie dat Evenepoel in Paris-Nice een inschattingsfout maakte, wat trouwens niet de eerste keer was. Maar daarna wist hij Jorgenson ook niet te lossen in de slotetappe en was Matteo de enige die hem kon volgen. Verder ben ik nog niet overtuigd van Evenepoel in het hooggebergte en zie ik hem bv niet die dingen doen die Pogacar kan. In heuvelwedstrijden behoort Remco echt tot de absolute wereldtop, in het hooggebergte zijn er denk ik meer renners die dat niveau hebben maar hij heeft ook best wel veel pech gehad in dat soort koersen dus ik ben heel benieuwd naar bv de Tour en hoe hij staat tov bv een Pogacar over een koers van 3 weken.
Bij 't team wordt toch een andere speler benoemd. Het is good old Steven Kruijswijk, die de Amerikanen voorin heeft gehouden en dat zonder tijdsverschil.
Quote: "In the finale, Steven Kruijswijk did a fantastic job to keep me and Sepp in front."
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.