Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 98 ... 162 163
Maillot à Pois
AWestie
#424
Het gaat om regels van de organisatie, niet de UCI. Dat een team die eerste niet van buiten kent vin...

Het zijn wel degelijk UCI regels, de organisatie verwijst ook naar het artikel in hun roadbook. Zie mijn reactie hierboven.

Cornelius

Bedankt, Maillot à Pois, voor het opzoeken van het reglement van de UCI.

…, the number of starting riders per team shall be set by the organiser, with a minimum of
4 and maximum of 7.

Special provisions for Women Elite events of the UCI Women’s WorldTour and UCI ProSeries

  • For one-day races, the number of starting riders per team is set at 6.
  • For stage races of 5 stages and less of the UCI Women’s WorldTour, the organiser can
    set the number of starting riders per team to 6 or 7.
  • For stage races of 6 stages and more of the UCI Women’s WorldTour, the number of
    starting riders per team is set at 7.
  • For stage races of UCI ProSeries, the organiser can set the number of starting riders
    per team to 6 or 7.

Dus voor wedstrijden in categorie 1 en 2 is het altijd de organisator die het aantal bepaalt.

Slordig van Visma dat men niet even navraag doet. Men ging er vermoedelijk vanuit dat bij een 1.1 wedstrijd het ‘number of starting riders per team’ altijd  wel zes zou zijn, zoals bij 1.Pro en 1.WWT wedstrijden. Oorspronkelijk was het dan ook de bedoeling om het maximum van zeven rensters alleen toe te staan in meerdaagse wedstrijden met minimaal zes ritten (inclusief optionele proloog).

Het staat dus duidelijk in de ‘Guide Technique’: ≪ …, le nombre de coureurs par équipe est de minimum 5 coureurs et de maximum 7 coureurs. ≫. Wat jammer nou, dat er niemand van de ploegleiding Frans begrijpt. 😃

Laatst gewijzigd
Yeez

Ploeg sterk in de breedte weer. Lemmen met mooi werk ook voor de kopmannen 

AWestie

Met de renners die in de Dauphine rondrijden zou ik Bouwman in een sprint ook best een korte plaats kunnen toedichten ;)

kelderfan

Die Jorgenson geeft meteen zijn visitekaartje af.  Mooi naar de derde plek in 't AK.

Yeez

Knap van jorgenson. Goede plaatsing en goed volgehouden. Zal elke seconde nodig gaan hebben, want het slotweekend is normaal net te zwaar voor hem. Ook benieuwd naar zijn tijdrit woensdag. Roglic juist te ver en zo geen kans op de zege...

kelderfan
Yeez
#431
Knap van jorgenson. Goede plaatsing en goed volgehouden. Zal elke seconde nodig gaan hebben, want he...

Die jongens die zo zwaar zijn gevallen mag je niet op de 1e. rij verwachten. Zie Remco Evenepoel. Dus Roglic is prima in orde en de man, die 't gaat doen in dit rondje. Wat Jorgonson betreft, die heeft Parijs-Nice toch op zijn palmares. Die zie ik ver komen. Hoe is 't met Sepp Kuss, want die laatste ritten moeten toch koren op zijn molen zijn.

Steven Kruijswijk moet er nog doorheen komen, maar zit er toch mooi bij in de finale. Die wordt nog belangrijk.

 

Yeez

Het slotweekend in dauphine is vele malen zwaarder dan het middengebergte in pn

kelderfan
Yeez
#433
Het slotweekend in dauphine is vele malen zwaarder dan het middengebergte in pn

Ja eens, maar wie liet hij achter zich in dat rondje. Ene Remco Evenepoel en die kan een aardig potje klimmen en bijna teamgenoot.

 

AWestie

Omdat Evenepoel niet het verschil kon maken wat hij waarschijnlijk wel in deze ronde kan maken. Plus een inschattingsfout en de winst was buiten bereik voor REV

Yeez

Volgensmij was het een bewuste keuze rev om niet mee te sprinten toch? Althans, zo legde hij het uit

AWestie
Yeez
#436
Volgensmij was het een bewuste keuze rev om niet mee te sprinten toch? Althans, zo legde hij het uit

Waar reageer je op? Ik ga in ieder geval nog in op het verschil tussen P-N en Dauphine

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Eens met @Awestie dat Evenepoel in Paris-Nice een inschattingsfout maakte, wat trouwens niet de eerste keer was. Maar daarna wist hij Jorgenson ook niet te lossen in de slotetappe en was Matteo de enige die hem kon volgen. Verder ben ik nog niet overtuigd van Evenepoel in het hooggebergte en zie ik hem bv niet die dingen doen die Pogacar kan. In heuvelwedstrijden behoort Remco echt tot de absolute wereldtop, in het hooggebergte zijn er denk ik meer renners die dat niveau hebben maar hij heeft ook best wel veel pech gehad in dat soort koersen dus ik ben heel benieuwd naar bv de Tour en hoe hij staat tov bv een Pogacar over een koers van 3 weken.

 

Brakkel

Iemand een idee waarom Lemmen niet in de eerste groep zat? Was het pech of gewoon een kwestie van niet kunnen volgen?

Fanny

Ik neem aan iedere dag knechten net zoals Van Baarle en Bouwman en na gedane werk laten afzakken om met een rustig tempo binnenkomen.

Dus zoveel als mogelijk sparen om de volgende dag weer fris aan de start staan voor de kopmannen Jorgenson, Kuss en misschien ook schaduwkopman Kruijswijk.

Yeez

@awestie verkeerd begrepen. Verder eens met @rahim.

 

@brakkel lemmen deed werk voor jorgenson en liet toen lopen

Brakkel

Bedankt voor de feedback. Dan was hij op zich nog best snel binnen dan.

 

kelderfan
Yeez
#441
@awestie verkeerd begrepen. Verder eens met @rahim.   @brakkel lemmen deed werk voor jorgenso...

Bij 't team wordt toch een andere speler benoemd. Het is good old Steven Kruijswijk, die de Amerikanen voorin heeft gehouden en dat zonder tijdsverschil.

Quote: "In the finale, Steven Kruijswijk did a fantastic job to keep me and Sepp in front."

Poeksel

Dat is feitelijk correct kelderfan, maar spreekt wat Yeez zegt niet tegen.

kelderfan

Trouwens de Giro d'Italia Next Gen gaat weer van start 9 juni a.s. Vorig jaar met Staune-Mittet aan 't feest vieren. Dit jaar gaan in iedergeval Huising en Nordhagen deze toch zeer belangrijke koers voor de jonge talenten. Maar wie gaan nog meer mee.

 

Yeez

@kelderfan dat was de laatste kilometer. Lemmen heeft, tot op het moment dat vlasov overnam, zijn werk gedaan voor jorgenson

Yeez

Lemmen weer met goed werk. En zoals eerder aangegeven. Het nut van Bouwman als knecht in ritten als vandaag is 0...

AWestie

Ik vond het ook heel interessant om te zien hoe Kuss in dubio leek: ga ik mee met Gee/Gregoire of stuur ik terug?

S. Morgenstern

Weten we wat Bouwman de eerste helft van deze ritten doet? Wellicht zit zijn werk er op wanneer de uitzending start.

AWestie

Zo te zien doen Dylan en Koen het eerste deel van etappe het meeste werk, op de eerste gevaarlijke momenten is het aan Bart en Tiesj en Steven is de laatste adjudant.

1 2 ... 98 ... 162 163

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.