Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 18 ... 85 86
AWestie

Ik luisterde ergens de afgelopen weken ook een podcast met geloof ik een TVL'er die zich even moest verslikken toen hij hoorde hoeveel uur zijn Noorse collega's in de winter soms op de Tacx konden zitten (al kwam hij ook met een Nederlander die dat gerust kon doen). Gaat er dan bij iemand een belletje rinkelen?

Yeez

Van Baarle? Denk ik dan. Die deed dat in coronaperiode ook en ik meen dat ze het in ad podcast in koers het daarover hadden

Yeez

Overigens stond mittet achter de val van astana en plapp, dus die zal daarna hebben laten lopen

AxVISMALAB
AWestie
#426
Ik luisterde ergens de afgelopen weken ook een podcast met geloof ik een TVL'er die zich even moest...

Was in de podcast met Kelderman bij de Rode Lantaarn geloof ik

Yeez

Klopt volgensmij ja!

AWestie
AxVISMALAB
#429
Was in de podcast met Kelderman bij de Rode Lantaarn geloof ik

Ja! De Tacxende Nederlander was Stef Clement (kon er zo een halve werkdag op zitten) en hij had met Hagenes op de kamer gelegen.

Ik verwacht dat De Rode Lantaarn in hun rondje ploegleiders nog wel een keer langs een TVL-man komen, maar de grote vraag is: wie? En luistert er iemand naar de gebroeders Zeeman: #4: Hoe tijdritprofessor Mathieu Heijboer wielerploeg Team Jumbo-Visma naar de top bracht (art19.com)? Ik ben bij mijn nieuwe baan weer lang onderweg, dus er is weer wat ruimte voor nieuwe podcasts 

Laatst gewijzigd
AxVISMALAB
AWestie
#431
Ja! De Tacxende Nederlander was Stef Clement (kon er zo een halve werkdag op zitten) en hij had met...

Yes leuke podcast met Heijboer inderdaad! Sowieso erg interessant altijd om hem zo enthousiast over het vak te horen vertellen.

Wellicht is de podcast van In Het Wiel met Merijn Zeeman ook nog wat voor je autorit. Is vorige week online gekomen. 

goldone123

Wat betekent Tacxende?

Yeez

Fietsen op de tacx

kelderfan

Van Emden pleit voor andere aanpak in vrouwenploeg Visma | Lease a Bike: 'Het was lager dan amateurniveau' | Indeleiderstrui.nl

Wauw. Die Jos Van Emden laat meteen weten, wat er vorig jaar aan schorte bij 't dameselftal. Amateuristisch is een van zijn opvallende uitspraken. Nienke Veenhoven geeft meteen antwoord met haar zege in een criterium, dat wel. Maar Reijnhout en opvallend ook Oudeman hebben zich goed laten zien in de TDU.

Dat is andere koek.

Thurau

Jos noemt 1 ding niet, en dat is het budget. Er is een mager bedrag te besteden in vergelijking met de topteams in de WWT. Maar het is schokkend om te lezen dat er van een kruisbestuiving geen sprake was, onbegrijpelijk dat de leiding van de vrouwentak niet gebruik maakte van de expertise bij de mannenploeg. En ook pijnlijk dat er geen plan lag voor rensters in de koers maar zelfs niet 1 voor het seizoen als geheel. Geen wonder dat Plugge er de bezem doorhaalde.

kelderfan

Ja@Thurau, dat klopt helemaal, maar hij geeft ook aan dat de dames zich achtergesteld voelden. Er is zelfs ruzie door ontstaan, waardoor ook goede rensters kozen voor vertrek. Dus 't licht niet alleen bij de vertrekkende staf. Ook de leiding mag zich dat aantrekken. Gelukkig geeft Jos dat goed aan.

Thurau

@kelderfan

Jos wijt dat gevoel van zich achtergesteld voelen aan de oude staf, en dit heeft hij de vrouwen ook verteld. In Rouleur: That's the main reason the old staff went out. We had some arguments in the team where the women said that they don't get treated the same and they felt neglected. I explained that was the mistake of the former staff,” Van Emden says. “The doors were opened, but they were not taken. Now, the same knowledge, the same approach, the same training style, everything is the same. That will already be a big change for women and so the level will get better step by step.”

Lijkt mij duidelijk dat de oude staf verantwoordelijk is gehouden voor die problemen en er dus uit moest. Dat rensters vertrekken is niet zo abnormaal, sommigen zoals Labecki reden geen deuk in een pakkie boter en de anderen leken juist weer wat dikkere mik te zijn met de vertrokken stafleden en gingen met hun mee, das een eigen afweging.

Raul Alcala

Jos the boss 

Yeez

https://www.wielerflits.nl/nieuws/tiesj-benoot-stelt-seizoenstart-uit-na-coronabesmetting-die-achterstand-haal-je-niet-zomaar-in/ tiesj skipt murcia en jaen en begint in algarve. Heeft flinke Corona gehad

Raul Alcala

Die Lars Boven toch. 

kelderfan

Vingegaard nu al dik in orde, zegt Visma | Lease a Bike: 'We zijn blij met wat we hebben gezien' | Indeleiderstrui.nl

Frans Maassen verwacht veel van nieuwkomers Uijtdebroeks en Matteo Jorgenson.

Groetjesaandevoetjes

Maassen zegt ook dat Cian Baskenland rijdt. Dus dan doet hij O Camino, Tirreno Adriatico, Catalonie, Baskenland en de Giro. Gaat hij tussen Baskenland en Giro nog op hoogtestage? Druk programma zo. 

Cycling

Knechten en vervolgens ook nog 5e worden. Sterk gereden door Bart Lemmen 

Laatst gewijzigd
tdola

Niks gezien. Vader niet goed genoeg?

Netjes van lemmen iig.

Jopie

We hebben natuurlijk niet de beschikking over alle data en het is wel heel vroeg in het seizoen en erg voorbarig, maar dit is wel heel snel een heel goede uitslag voor Lemmen. Heeft Roglic bijvoorbeeld zo’n uitslag gereden in z’n eerste jaar bij Jumbo? Volgens mij niet, uitgezonderd tijdritten. 

Zou hij op termijn wellicht een echt een sub-/wereldtopper kunnen worden? Als ex militair zou hij in ieder geval qua discipline in de buurt van Roglic moeten kunnen komen. 

hetismewat

Het is een mooie uitslag, maar als ik een ding heb geleerd van jaren wielrennen volgen, is het om niet te veel waarde te hechten aan resultaten in januari/februari en oktober.

Niettemin is het een mooi en hoopvol resultaat.

kelderfan

Dat is helemaal waar @hetismewat.

Vader na alle ophef nog niet op de afspraak, maar Lemmen heeft mij verrast.

VincentK

Het was altijd JV. Lekker eenvoudig twee letters. Is er al wat nieuws? 

AWestie

De UCI gebruikt TVL, en Vlab is ook een publiekslieveling 

1 2 ... 18 ... 85 86

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.