Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 97 ... 164 165
Yeez

Tratnik benoemd wel expliciet dat hij naar de tour gaat, maar goed. We gaan het zien

Yeez

@fanny kijk eens aan

De Zeboe van de Zoncolan

@Yeez

 

Leuk screenshot, maar de vraag is: staat het ook op PCS?

Yeez

Pcs or didn't happen ;)

Laatst gewijzigd
kelderfan

Leuk dat screenshot en de ZLM wordt bemand door Tim van Dijke, Loe van Belle, Jesse Kramer, Sjors Lugthart, Morten Aalling Nortoft, Jed Smithson en Julien Vermote volgens Firstcyling.

Maar nog steeds geen Mick. 

wieler4live

Mick gaat naar de ronde van België heeft hij aan gegeven op strava

Maar hoopte dat olav naar zlm zou gaan jammer als dat niet zo is

Laatst gewijzigd
Fanny

@Yeez

Ik moet je gelijk geven. 😀

Ik was zeer verbaasd dat beiden, Lemmen en Bouwman de Dauphiné gaan doen terwijl ze Tour de Suisse gingen doen wat mij wel reel leek.

Ik neem aan dat beide renners dus zijn ingevallen zijn voor andere renners alleen kunnnen we daar enkel naar gissen.

Bouwman had zelfs morgen 1 juni 2024 een eigen race in zijn woonplaats Ulft.😃

Team Visma | Lease a Bike | Koen Bouwman organiseert eigen Dikke… (teamvismaleaseabike.nl)

Yeez

Vingegaard en laporte zouden oorspronkelijk Dauphine doen natuurlijk, maar hún plannen zijn nogal anders dan tov de winterplanning ;)

AWestie
kelderfan
AWestie
#409
De NOS heeft een paar interviews gedaan bij de start van de Dauphine

Dank voor de link.

MaGarin

https://twitter.com/MatMitchell30/status/1796975114761744789

Gaat lekker bij de vrouwenploeg, nieuw dieptepuntje dit. Helemaal omdat ze zelf blijkbaar niet eens wisten wat de regels waren en nu 4 vrouwen voor niks naar Frankrijk hebben laten gaan.  Van Empel ook wéér last-minute van een startlijst verdwenen trouwens. Ik begin toch steeds meer van de ene in de andere verbazing te vallen wat betreft de vrouwenploeg. Waarom zijn er geen journalisten die hier bovenop duiken om de onderste steen boven te halen? Er zijn het afgelopen jaar zo veel vreemde dingen bij de ploeg gebeurt dat er genoeg verhalen te halen zijn lijkt me. 

 

Zou me inmiddels niet verbazen als de stekker er binnen 1 of 2 jaar definitief uit gaat. Zeker aangezien de enige grote aanjager van de vrouwenploeg (Jumbo) vertrokken is en het budget met het jaar lager wordt. En ze hebben al met afstand het laagste budget van de WWT.

Laatst gewijzigd
YogiBear

Blab lijkt op X te zeggen dat het hun eigen beslissing was, wat mij heel vreemd lijkt. Iemand die hier meer van weet?

MaGarin
YogiBear
#412
Blab lijkt op X te zeggen dat het hun eigen beslissing was, wat mij heel vreemd lijkt. Iemand die hi...

Dat is een keiharde leugen en pure damage control. Zoals in de tweet van Matthew Mitchell al te zien valt, staat het gewoon letterlijk zwart op wit in de regels dat je met minimaal 5 rensters moet starten. Vanochtend kondigden ze nog vrolijk de 4 deelnemende rensters aan op Twitter en Instagram. Maar nu opeens 's avonds laat kiezen ze er zogenaamd voor om te gaan trainen ipv van de wedstrijd te rijden. Dat slaat toch he-le-maal nergens op? Daar prik je zo doorheen. Nee, de waarheid is dat ze geen idee hadden van de reglementen en vanmiddag door de organisatie zelf zijn geweigerd. Van Empel, die gewoon op de voorlopige startlijst stond die altijd door de ploegen zelf wordt ingediend, is trouwens helemaal niet geblesseerd. Die is gewoon trainingen van 5+ uur aan het doen in Spanje.

 

Wat ik hierboven al zei, ik verbaas me er met de dag meer over dat de hele situatie rond deze vrouwenploeg zo genegeerd wordt door de media. Er zit eigenlijk al sinds begin vorig seizoen vanalles mis en het lijkt alleen maar van kwaad tot erger te gaan.  Ze hebben al met grote afstand het laagste budget en de minst professionale omkadering van de hele WWT, dus die ambitie om ook bij de vrouwen tot de top te gaan behoren wordt op zijn zachtst gezegd niet echt waar gemaakt..

Laatst gewijzigd
AWestie

Zo stellig zijn over wat de waarheid is door twee tegensprekende tweets lijkt me wat vreemd, maar het verhaal wordt er in ieder geval niet duidelijker door.

Verder hoop ik met je mee dat hier journalistiek wat meer in gedoken wordt. Niks ten nadele van goeie stukken van Matthew, maar zijn tweets laten soms ook lekker de ruimte open voor interpretatie.

waar haal je trouwens vandaan dat ze het laagste budget hebben? Zeker bij een gemengd team is budget daarnaast redelijk fluïde.

Laatst gewijzigd
samuello

Misschien geeft de media, net zoals de meeste fans, gewoon niet om een C-koers in het vrouwenwielrennen waar waarschijnlijk amper 5000 mensen naar zullen kijken. 

Wel amateuristisch van de ploeg natuurlijk en sneu voor de betreffende renners. Maar zoals gewoonlijk overdrijf je weer ontzettend. In het voetbal krijgen ploegen die in de Champions League spelen het voor elkaar om niet-speelgerechtigde spelers op te stellen of vergeten ze om spelers in te schrijven voor de competitie. Als deze koers andere regels heeft dan andere koersen, kan het gebeuren dat hier fouten in worden gemaakt. 

Maillot à Pois
samuello
#415
Misschien geeft de media, net zoals de meeste fans, gewoon niet om een C-koers in het vrouwenwielren...

Het is in elk geval geen specifieke regel van deze koers, maar een UCI regel die niet nieuw of obscuur is en dus zeker wel bekend zou moeten zijn bij alle ploegen. Cynisca Cycling kreeg eerder dit jaar een sanctie van de UCI omdat ze een poging gedaan hebben om deze regel te omzeilen door een mechanicien in rennerskledij het startblad te laten tekenen. Daar is ook wel in heel wat wielermedia over bericht toen.

Dus wat er ook van zij, als Visma had willen starten, had het niet gemogen met de selectie die ze hadden aangekondigd.

Ik laat dramatische bewoordingen als die van onze vriend hierboven achterwege, maar het is in dit geval wel een nogal vreemde communicatie van Jan Boven/Visma. 

Laatst gewijzigd
Yeez

@awestie hier is weinig ruimte toch? Minimaal 5 rensters nodig. Ploeg komt met 4 aankakken en mag niet starten. Ploeg maakt er een lulverhaal van

MaGarin

@Yeez Precies, dit hele verhaal is eigenlijk heel zwart-wit en laat geen enkele ruimte over voor interpretatie of andere theorieën.

 

Dat mensen mijn posts te stellig of dramatisch vinden is verder prima. Dat je als ploeg wel eens een leugentje om bestwil vertelt wat betreft de vorm van een renner of de tactiek tijdens een wedstrijd kan ik nog wel begrijpen. Maar dat een ploegleider van een WWT zo'n opzichtige leugen vertelt via de officiële kanalen, en ook nog eens een leugen die ontzettend simpel te ontkrachten is, vind ik best ernstig. Dit scharen onder de noemer 'vreemde communicatie' is een heel flink staaltje downplayen imo.

 

En dat allemaal om hun eigen amateurisme en incompetentie te verbloemen. Daar mogen, of moeten, echt wel wat vragen over gesteld worden door journalisten hoor.

Laatst gewijzigd
YogiBear

@MaGarin In tegenstelling tot jouw gedachtengangen denk ik iets minder zwart/wit. Je roept bijna bij elke post dat VLab dom bezig is, de slechtste ploeg van de hele WT, dat ze compleet incompetent en amateuristisch zijn, etc. Hoe harder je telkens roept hoe het extremer het bij jou moet om jezelf weer te overtreffen. Ik ben ook van mening dat dit een fout is aan de kant van VLab, maar ga mezelf dan niet overroepen door mijn mening als feit te presenteren. Ik ben meer benieuwd in waarom het fout is gegaan bij iets wat inderdaad een domme actie lijkt. 

Yeez

wat vooral uit de woorden van magarin blijkt is dat hij alles al heel snel ernstig vindt, maar dat anderen dat ook moeten vinden. Komt zo over althans ;)

Thurau
YogiBear
#419
@MaGarin In tegenstelling tot jouw gedachtengangen denk ik iets minder zwart/wit. Je roept bijna bij...

Eens! Als de ploeg succes heeft zijn ze overigens weer aan de doping. Op die manier heeft MaGarin altijd wel een ingang om iets op de meest negatieve manier te verklaren. Om dan hier te zeggen dat je zo een hekel hebt aan leugens is een scherp contrast met het geen enkel probleem hebben met smaad/laster. Behoorlijk apart om renners met naam en toenaam te beschuldigen van dopinggebruik zonder ander argument dan: Ze zijn te goed voor de rest. Wil je een eerlijke discussie moet je zelf ook een oprechte intentie hebben. En die is er gewoonweg niet bij het Jachtluipaard.

Laatst gewijzigd
AWestie
Cornelius

Ik dacht dat die regel van minimaal vijf in 2024 gewijzigd is naar minimaal vier. Enkele voorbeelden:

Tevens is het maximum van zes rensters per ploeg verhoogd naar zeven.

Laatst gewijzigd
AWestie

Het gaat om regels van de organisatie, niet de UCI. Dat een team die eerste niet van buiten kent vind ik niet heel vreemd eerlijk gezegd. Het kan bijvoorbeeld ook zomaar zijn dat de organisatie juist achterloopt op de laatste UCI regels en dat de ploeg voor een voldongen feit werd gesteld.

Blijven nog steeds de twee totaal verschillende verhalen en het enigma Van Empel. Zou Tijssen door de blessures niet rondbellen voor tussentijdse versterkingen? De kalender gaat niet leger raken de komende tijd.

Maillot à Pois
Cornelius
#423
Ik dacht dat die regel van minimaal vijf in 2024 gewijzigd is naar minimaal vier. Enkele voorbeelden...

Ik heb het even opgezocht in de UCI regels.

De regel, waar ook de organisatie in hun roadbook naar verwijst, luidt:
"2.2.003bis
For all road races, without prejudice to Article 1.2.053, if the number of starting riders per team is set at 4, 5 or 6, a team may not start with less than 4 riders. If the number of starting riders per team is 7 or 8, a team may not start with less than 5 riders."

Het hangt af van de grootte van een 'volledig' team in de betreffende wedstrijd. In jouw voorbeelden bestond een vol team uit zes rensters, in de Alpes Gresivaudan Classic vandaag uit 7 rensters (al bracht ironisch genoeg enkel Coop - Repsol een volledig team aan de start, maar je kan zien aan de rugnummers dat er normaal in elk team 7 plekken zijn).

Wel iets begrijpelijker zo dat Visma er van uitging dat 4 genoeg was.

1 2 ... 97 ... 164 165

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.