beiden naar de tour in het gunstigste geval dus
Heerlijk, zo'n rookgordijn. De ploeg spreidt wel heerlijk haar kansen zo. Ze willen het liefst het oorspronkelijke team, want daar maken ze al maanden plannen en tactieken voor. En Van Aert is dan altijd een welkome bonus, maar voor wie? Voor bijna alle renners uit de selectie is wel wat te zeggen. Het puzzeltje daarna is denk ik ook minder ingewikkeld: Kelderman is de klimmende achtervang en degene voor wie Van Aert er bij komt is eerste reserve voor de polyvalente jongens.
En als het dan echt mis gaat kan er nog een jongen bijspringen die in Zwitserland goed was.
Oei wat lees ik nou. Rookgordijnen en ambities die aan de kant worden geschoven.
Hopelijk zijn onze toppers Vingegaard en Van Aert optijd klaar (100%) voor de TdF, maar ook de ondersteuning, want Poggi kan alleen verslagen worden met een compleet (dus 100%) Jumbo foei, natuurlijk Visma | LaB of wordt 't nu Noorwegen | Denemarken achttal met toch Tratnik en Van Baarle.
Als ik de podcast luister
Zeker tour:
Van baarle, kuss, benoot, jorgensen. Denk ook tratnik maar hoor ik niet direct.
Twijfel: vingegaard en van aert
Wrs kruijswijk (als vingegaard fit).
Mgl kelderman en laporte.
Op de achterhand/alternatieve opties
Kooij (dan wellicht gesink). Uijtdebroeks
Longshot bouwman, tulett
Mijn Vuelta dan:
Vingegaard, kuss, kruijswijk, van baarle,tulett, kelderman, gesink. Mgl bouwman/van aert/uijtdebroeks/Hagenes/m. Van dijke.
Als ik de podcast beluister kom ik voor de Tour op
Vingegaard, Kuss, Kelderman, Kruijswijk, Jorgensen, van Baarle, Benoot, van aert
tenzij Vingegaard en van Aert het niet halen. Dan komen nog andere namen in beeld Kooij, Tullet, Bouwman, Gesink, Laporte, Cian, etc.
Denk dat laporte niet rijdt als van aert meedoet. Dan hebben ze van ronde geruild.
Tratnik niks over gehoord. Aangezien hij naar BORA gaat en al een grote ronde heeft gereden zou ik voor een ander kiezen die volgend jaar ook onder contract staat.
Vandaag elders op Wielerflits: Vingegaard liet toen al weten dat hij in Christophe Laporte een meer dan bekwame helper ziet om hem door de hectische etappes te loodsen. Vooral in de gravelrit zou de Europese kampioen van goud waard kunnen zijn, dacht de Deen.
Ze zullen er alles aan doen om Laporte fit te krijgen. Pogacar en zijn maatje Van der Poel willen in de gravelrit oorlog gaan maken en dus kan Jonas, als hij meedoet, in die rit alle hulp goed gebruiken.
Tratnik heeft voor een paar dagen in een interview aangegeven, dat er op 5.6. naar Tignes gaat en daarna direct naar de Tour. Het zou me erg verbazen, in het geval dat dat niet zo komt. Meestal houdt TVL zich aan afspraken, toch?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.