Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 16 ... 88 89
kelderfan
Markjow
#375
Waarom zie jij dit als een probleem voor Vingegaard dan? Ik zie dit eerder als een probleem voor UAE...

Dat lijkt mij toch niet moeilijk om te bedenken. UAE heeft meerdere pionnen o.a. Ayuso e/o Yates, die bij Kuss kunnen aansluiten. 

Als Jonas dan alleen komt te zitten, kan hij dan in de finale alle volgende aanvallen zelf afslaan? Nee dus. 

Hij heeft een goede Kelderman nodig om 't evenwicht te behouden en hopelijk is ook Jorgenson dan dik in orde.

Jonas is de man (zie de eigen link Team Visma | Lease a Bike | Team Visma | Lease a Bike en Vingegaard… (teamvismaleaseabike.nl)

 

kelderfan

Mooi dat Oudeman (verrassing) en Rosita Reijnhout zich hebben kunnen mengen in de laatste rit TDU.

Dat smaakt naar meer zegt ook nieuwbakken ploegleider Jos van Emden.

samuello
kelderfan
#376
Dat lijkt mij toch niet moeilijk om te bedenken. UAE heeft meerdere pionnen o.a. Ayuso e/o Yates, di...

Je doet alsof Kelderman afgelopen Tour het niveau aantikte van toen hij vijfde werd in de TDF. Nee, afgelopen jaar vielen zowel Kelderman als Benoot lichtelijk tegen, wat opgeheven werd door een goede Van Aert in de bergen. Alleen was Adam Yates over het geheel van de Tour sterker dan Kuss. Daar heeft Pogacar echter weinig aan gehad, want Vingegaard hoefde niet bang te zijn voor de aanvallen van Yates en de enige dag dat Kuss sterker was (etappe 5), lost hij Pogacar en pakte Vingegaard een minuut. De rest van de Tour was het meestal toch een man tegen man gevecht tussen Pogacar en Vingegaard. 

Jorgenson kan zeker het niveau van Kelderman van de afgelopen Tour halen en zelfs Kruijswijk is daartoe in staat, als alles mee zit. Als Kuss en Vingegaard weer goed zijn, zal TVL de TDF winnen. Zo niet, kan UAE het overtal mogelijk uitspelen. Maar in de afgelopen Vuelta zagen we dat een overtal er niet voor zorgt dat UAE beter gaat koersen. 

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Even iets meer actueler... het lijkt erop dat Koen Bouwman ziek is of iets dergelijks. Is niet gestart in het criterium en heeft ook al een paar dagen blijkbaar niet op de fiets gezeten. Hopelijk uit voorzorg.

kelderfan

Dat wil ik nog wel eens zien, want UAE heeft meer sterke pionnen dan alleen Adam Yates en Kruijswijk is echt niet beter dan Kelderman bergop. 

Wat Jorgenson betreft heb ik grote verwachtingen voor de toekomst. Als hij bergop mee kan doen in de komende TdF, dan is 't echt goed nieuws. 

kelderfan

Oh, dat is zeker geen goed nieuws om te horen @Rahim Vlasblom.

Hopelijk is 't voorzorg.

Markjow
kelderfan
#376
Dat lijkt mij toch niet moeilijk om te bedenken. UAE heeft meerdere pionnen o.a. Ayuso e/o Yates, di...

Voor een sterke Vingegaard is dat nog steeds geen probleem, zijn focus ligt logischerwijs bij Pogacar, Roglic en Evenepoel.
Als een Ayuso of Yates naar Kuss wilt springen dan hoeft Vingegaard dat niet alleen op te lossen, want dan zullen andere kopmannen ook werk moeten opknappen. Ik denk ook niet dat een Yates of Ayuso zomaar minuten kunnen pakken dan, sowieso gaat Kuss niet meer rijden mocht één van hen er bij kunnen komen. Daarnaast als iedereen in de groep der favorieten naar elkaar zit te kijken, kan een sterke Vingegaard ook zeggen van ik zelf wel naar Kuss toe en dat is het juist tactisch weer heel sterk van VLAB.

Het wordt pas een probleem (n.m.m.) als Pogacar sterker is dan Vingegaard en hij die knechten kan gebruiken op het moment dat ie weg rijd bij Jonas.

Yeez

bouwman is overigens wel in Australië 

Fanny

@Rahimn en @Yeez.

Ik denk dat hij inderdaad wat heeft gezien ook zijn strava die hij altijd invult bij zijn koersen en trainingen.

Het is dus inderdaad vreemd dat hij als enige van TVL niet is gestart in het Criterium.

Misschien dat de ploeg dat nog aangeeft op de eigen site.

We zullen wel zien of hij zal starten as dinsdag in de TDU. Lijkt mij voor hem dus geen goede TDU te worden als hij deze TDU uberhaupt nog in actie komt.

Dat zal vooral van Vader en Staune Mittet moeten komen voor TVL.

Lemmen is voor mij de nog grote onbekende en onberekenbare renner in deze TVL ploeg voor de TDU.

Ben benieuwd hoe TVL het gaat doen in deze eerste WT koers.

Zouden ze hierna ook nog de WT Cadel Evans Great Ocean Race gaan rijden of staat deze race niet op het programma van TVL ? Ze zijn er nu toch. Zou mooi zijn.

tdola

Rijden ze de laatste jaren niet en nu ook niet volgens mij.

Groetjesaandevoetjes

@Kelderfan - kunnen we aub stoppen met de discussie dat Wilco niet in de tour selectie zit? Wilco wil zelf niet naar de Tour en Kelderman zit nu eenmaal niet in de selectie. VismaLAB heeft de juiste kennis in huis om de juiste beslissingen te maken, dus laten we daar op vertrouwen. En misschien valt er nog wel iemand uit de komende periode waardoor Wilco toch de Tour moet rijden (alhoewel ik eerder verwacht dat Valter 1e reserve is).

Laatst gewijzigd
AWestie

Koen rijdt gewoon mee volgens de aankondiging van het team

Fanny

@Tdola

Is dat geen verplichting omdat ze als WT ploeg een WT koers moeten rijden ?

Zoniet dan een boete ?

Zoals ik al aangaf zou het mooi zijn deze koers mee te nemen nu ze er toch zijn. Dit is sowieso een goede training nu ze het trainingskamp missen in Spanje.

 

AWestie
Fanny
#388
@Tdola Is dat geen verplichting omdat ze als WT ploeg een WT koers moeten rijden ? Zoniet dan een...

Nee, regel 2.15.127 van het UCI regelboek: WT koersen die vanaf 2017 bij de World Tour horen hebben geen verplichte deelname. Dat ging ooit om Abu Dhabi Tour (nu UAE), Omloop Het Nieuwsblad, Strade Bianche, Dwars door Vlaanderen, Tour of Turkey (alweer WT af), Rund um den Finanzplatz Eschborn - Frankfurt, de reeds vergane Amgen Tour of California, Prudential RideLondon & Surrey Classic (ook al pleite) en de Gree – Tour of Guangxi

Het 'rijden ze de afgelopen jaren niet' gold trouwens voor de hele WT-divisie aangezien in de afgelopen 3 jaar maar 1 editie is geweest ;) Bij de helft van de edities was er een Jumboteam aanwezig.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik begrijp het wel dat ze die koers overslaan. Het is toch je renners en staf een week extra in een hotel houden voor een koers die je waarschijnlijk niet wint. Dat is natuurlijk best een kostenplaatje. 

Rawolf

Het is ook mokertjewarm daar in australie, snel wegwezen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik heb er 7 geteld dus Koen is gelukkig gewoon in koers.

kelderfan

BORA-hansgrohe en Red Bull zijn daarbij ook al actief bezig met externe aanwerving voor het rennersbestand: Denk en Aldag konden uiteraard niet met namen en rugnummers komen, maar volgens DPA zijn er al lijntjes uitgegooid naar Van Aert, die Red Bull als persoonlijke sponsor heeft, en Remco Evenepoel, die bij Soudal Quick-Step Specialized al vertegenwoordigt en één van de belangrijkste coureurs in de rennersstal van de fietsconstructeur is. Het is natuurlijk allemaal nog heel prematuur, maar de boodschap vanuit Duitsland en Oostenrijk moge duidelijk zijn: Red Bull is here to fly.

bron: IDL

goldone123

stel dat gebeurd, zal ik direct mvdp halen, al denk ik niet dat wva weg gaat ze moeten dan flink wat geld betalen.

Laatst gewijzigd
AWestie

En MvdP gaat ook niet van zijn stek af, dus een beetje een gek voorstel.

Glorious

Mvp halen en heb alle vrijheid geven plus dubbel salaris. 

goldone123

@AWestie hoezo een gek voorstel dat is het totaal niet, en hoezo gaat ook nooit van zn stek af? eerder verassend dat je dat denkt het is 2025 dan. wielrennen is veranderd.

goldone123

eerst maar is afwachten of hij wva echt weg gaat, kan ook onzin zijn.

AWestie
goldone123
#397
@AWestie hoezo een gek voorstel dat is het totaal niet, en hoezo gaat ook nooit van zn stek af? eerd...

Je moet inderdaad nooit nooit zeggen, maar ik zie geen enkele aanleiding waarom Van der Poel bij de Roodhooftjes weggaat en al helemaal geen aanleiding dat TVL zo'n gearriveerde renner wil aantrekken. Ik kan de precieze uitspraak van Plugge of Zeeman niet meer terugvinden (na de Dumoulin-saga), maar eigenlijk willen ze de opvolger van hun toppers gewoon al in hun gelederen hebben. Een onwaarschijnlijk scenario + een nog onwaarschijnlijker scenario = een zeer onwaarschijnlijk scenario. 

Dr.Watt
AWestie
#399
Je moet inderdaad nooit nooit zeggen, maar ik zie geen enkele aanleiding waarom Van der Poel bij de...

VDP ligt niet alleen vast bij de Roodhooften maar vooral bij Canyon wat dan ook weer de reden is dat hij nog steeds bij Alpecin fietst.

Toprenners transfereren, zeker die waar een groot deel van hun loon wordt bijgelegd door een fietsenconstructeur heeft heel, heel veel voeten in de aarde.

1 2 ... 16 ... 88 89

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.