Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 15 ... 88 89
Groetjesaandevoetjes
veld
#348
Ik  ben het helemaal eens met adrianus en Patrick voor wat betreftKruiswijk.Zoals hij althans d...

In 2022 was Kruijswijk gewoon goed tot hij uitviel. Daarnaast heeft hij ook nog een bepaalde klasse en functie naast de wattages trappen. 

kelderfan

@Dr.Watt

Begrijp mij niet verkeerd wat Kruissie betreft, maar UAE, Bora, Soudal Quickstep gaan echt een bedreiging vormen voor het TdF-team, zoals nu is vastgelegd. Je hebt naast Vingegaard en Kuss nog een 3e. renner nodig op de bergaankomsten. De enige die dat kan en ervaring heeft, is voor mij toch echt Kelderman.

Want in vergelijking met de andere topteams heeft VLab nu te weinig klimvermogen en dat compenseer je niet met hardrijders.

Raul Alcala

Nee, dat is Stevie. En daarnaast gaat hij zijn zo gedroomde TDF rit pakken.

AWestie

Daarnaast is het wat eenzijdig om als het ware de andere twee topteams als ondergrens van klimvermogen te typeren voor TVL. In principe heeft TVL meerdere opties met renners die klimmend een verschil kunnen maken voor hun kopman, ieder op hun eigen manier. Ze doen echt niet onder voor de andere GC-ploegen en hebben zelfs op andere vlakken weer meer pluspunten.

Laatst gewijzigd
Dr.Watt

@ Kelderfan

Er is toch Jorgenson als 3e man voor het hooggebergte? Die is echt goed hoor, als er een ramp zou gebeuren en Jonas valt uit, dan zie ik die zelf nog top 5 rijden.

 

Kelderman zou natuurlijk ook zijn toegevoegde waarde hebben. Maar het lijkt me duidelijk dat er intern en in samenspraak beslissingen zijn genomen. Vermoedelijk op vraag van Wilco zelf.

 

Verder klopt het dat UAE met een ongeziene klim-armada aantreedt en QS met een zeer gebalanceerd en gemotiveerd geheel, Bora verwacht ik echter weinig van. Dat wordt los zand zoals het al jaren is. 

Nu wil ik toch even opmerken dat TVL de laatste 2 Tours niet heeft gewonnen in het hooggebergte noch dankzij uitzonderlijke klimknechten.

De allrounders hebben zorgvuldig en op alle mogelijke terreinen, Pogacar de nek omgedraaid. Het is dan ook logisch dat er verder gebouwd wordt op deze tactiek. De overvloed aan klimmers en gebrek aan rouleurs is niet alleen de sterkte van UAE maar mss ook een zwakte.

kelderfan

@Dr.Watt

De allrounder Wout VanAert ontbreekt in de selectie en Jorgenson is een prima aanwinst (zonder twijfel), maar hij zal dat toch nog moeten laten zien. Want hij is nu nog type Benoot.

Wat betreft ligt de winst echt wel in 't hooggebergte, want juist daar is Jonas de sterkste, naast zij uitstekende tijdrit. Nu ligt 't meeste werk bij Sepp Kuss, want die mag dan veel vuil werk opknappen.

Reken maar dat Roglic en Podgacar de aanval gaan zoeken met Evenepoel als lachende 3e.

kelderfan

@Raul Alcala

Gaat Steven zijn rit pakken in de TdF. Ik gun hem ;t zeker, maar na die beruchte Giro wordt dat een moeilijke zaak.

AWestie

@Kelderfan Ik ben niet anders van je gewend, maar je blijft maar in een bijna Sky-stramien denken van een treintje dat hop hop hop na elkaar gelanceerd moet worden met als laatste scheetje Jonas Vingegaard en hulpjes die maar bij hem moeten blijven zitten. Als je iets kan leren van de afgelopen Jumbojaren en bijvoorbeeld ook een rode draad in Het Plan is dat maar inside the box denken en genoeg klimgeiten meenemen niet de formule meer is dat werkt. Je moet een veelzijdig team hebben dat op één doel gericht is met een uitgekiende en flexibele strategie. Dat doet TVL beter dan UAE, Bora én SQS.

Laatst gewijzigd
Thurau

Bovendien klopt dat verhaal over Roglic die de aanval gaat zoeken alvast niet. Niks ten nadele van Primoz maar zijn kracht ligt niet in de aanval van ver, het is juist zo zuinig mogelijk de 3 weken doorkomen en toeslaan in de slotkilometer. Pogacar zou dit wel kunnen maar juist de laatste Tour was het al gokken op de boni's en de aanvallen bleven beperkt tot 3 a 4 km onder de top. Met een Giro in de benen verwacht ik een conservatievere aanpak van UAE.

Voor wat betreft de ploeg om Jonas heen, hij heeft de luxe van een grote ronde winnaar als knecht en daarom heen met een Kruijswijk en zeker ook een Jorgenson met Visma bonus voldoende klimkracht om niet in paniek te raken. Bij UAE heb je veel sterren maar dat maakt nog geen team, Almeida knecht liever niet, Soler was verleden jaar minder dan Wout bergop en Ayuso is nog steeds een jonkie. Alleen Yates is een bewezen sterke ondersteuner voor Pogi. En in de kern gaat het hierom, slaagt Vingegaard er in om weer het niveau van afgelopen jaar te halen of zelfs te verbeteren dan gaat er behalve Tadej niemand kunnen volgen. Bergop zet hij andere standaarden neer.

tdola

Laten we van baarle bergop niet onderschatten, in goede vorm zit hij er vaak ook nog bij, bij de laatste 20. Om zich te laten uitzakken als zijn werk erop zit.

Voor t vlakke/bodyguard laporte.

Algehele controle tratnik. 

De van alles wat rol (van aert) jorgensen. 

De beetje heuvels /benoot rol: benoot

Zeer sterk, ook bergop: van baarle

Bergop knecht: Kruijswijk 

Meesterknecht/schaduwkopman: kuss.

Kopman: vingegaard

Allerliefste nog een type kuss erbij gehad, maar die zijn schaars.

 

Hopelijk is t niet nodig, maar wie zou reserve zijn? Voor bergen valter,  tulett,  kelderman? Controlerende rol gesink?

Of ertussen bouwman?

 

kelderfan

@Thurau

Pogacar is de ster bij UAE en Yates heeft laten zien, dat hij van toegevoegde waarde is.

Wij gaan 't zien of de club rondom Jonas sterk genoeg is om zich te weren tegen aanvallen.

Roglic hoeft toch niet alleen aan te vallen met Hindley, Martinez en Vlasov. 

@Raul Alcala

Ik volg ook Roglic,

 

Raul Alcala

Kelderfan. Goed zo.

Nog sterker, ik zou op mn gelukkigst zijn wanneer Primoz de TDF 2024 wint. 

 

Laatst gewijzigd
AWestie

Ik blijf dat ook een bijzonder mooi element van het wielrennen vinden: het supportersschap dat in beginsel om renners en niet de teams draait. Ik gun Roglic het beste en zal nog vaak zat een overwinning van hem toejuichen maar ik denk wel dat ik hem ietsje vaker misschien ook net niet supporter als er een groepje naar de meet gaat van een of andere Spaanse pukkel ofzo. Hoe is dat bij anderen?

Aerts

Het is toch superfijn dat UAE zulke goede renners meeneemt. Dan kunnen die tenminste Revket terughalen als die als een kamikaze piloot aanvalt. 

Met Kuss en Perreiro is het, in de laatste 20 jaar, slechts 2 x voorgekomen dat een knecht een grote ronde wint door een aanval (naar mijn weten). Dus niet paniekeren want de andere toppers willen ook graag winnen. Misschien Kuss wat vaker ten aanval laten gaan. Vervolgens aanhaken en volgen maar. 

kelderfan

Dat is juist 't probleem @Aerts.

Als Kuss mee zou gaan in de aanval, dan kan 't zomaar gebeuren, dat Vingegaard alleen komt te zitten met pakweg 4 UAE-renners, Roglic en Evenepoel. 

 

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Jongens de Tour is nog zover weg. En je nu al druk maken om wie wat en waar alleen komt te zitten is echt zo onzinnig. Laten ze eerst maar eens beginnen met koersen.

TVL

Volgensmij is iedereen vrij om te discussiëren waarover diegene wil, dus om dat plat slaan is nogal onzinnig. Zeker in een topic waar het juist de bedoeling is. Je kan dan vaak beter kiezen niet te reageren;)

kelderfan

@Rahim Vlasblom

Natuurlijk moet er eerst gekoerst worden om te zien, hoe de nieuwe lichting het ervan afbrengt.

Wat dat betreft hoop ik dat Staune, Hagenes, Jorgenson en Van Belle de nodige stappen gaan zetten.

 

kelderfan
kelderfan

Quote: ID; "Een luxeprobleem dus, en op het juiste moment. Want Ayuso beaamt dat het vertrek van Primoz Roglic bij Visma | Lease a Bike z'n effect gaat hebben op de onderlinge verhoudingen. Tel daar de afwezigheid van Wout van Aert in de komende Tour bij op en je zou zelfs kunnen spreken van een omgekeerde rolverdeling. UAE straks de sterkste in de breedte? 'Ik denk dat het verlies van Roglic voor Visma | Lease a Bike wel een tegenslag is. Dat brengt ook meteen BORA-hansgrohe met Roglic in de mix."

Nog even over de toekomst gesproken.

Oh, ja 

De jonge lichting van 't dames team hebben zich laten zien, met zelfs Lieke Nooijen in de toptien.

Laatst gewijzigd
Raaaaaadt
kelderfan
#366
Dat is juist 't probleem @Aerts. Als Kuss mee zou gaan in de aanval, dan kan 't zomaar gebeuren, da...

En waarom zou dat per se een probleem zijn? 

Hoe is dit een situatie die voor Roglic of Evenepoel 'beter' is dan voor Vingegaard? Als Kuss voorop rijdt, wat denk je dat de reactie van UAE gaat zijn? Dat die om en om gaan demarreren? 

kelderfan

Dus dan knapt Jonas Vingegaard alle aanvallen zelf op door te reageren. Jonas stijgt met stip in mijn verwachting. Go, go Jonas gaat Pogi dan roepen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Als Evenepoel en Kuss weg zijn dan hoeft Vingegaard toch nergens op te reageren tot er weer een gevaarlijke renner gaat. Het zal echt niet zo zijn dat tot en met etappe 21 Jonas op alle renners van UAE hoeft te letten. We kunnen hier 60 scenario's bedenken maar uiteindelijk gaat de renner met de beste benen na 3 weken de Tour winnen en dat zou zo maar inderdaad wel eens een renner van UAE kunnen zijn. Maar of Kelderman nu echt het verschil gaat maken tov die andere 7 bij TVL dat betwijfel ik ten zeerste. Al was dat ook een prima keuze geweest hoor... maar er is echt niets mis met de 8 die er nu op papier voor gezet zijn.

Laatst gewijzigd
Markjow
kelderfan
#366
Dat is juist 't probleem @Aerts. Als Kuss mee zou gaan in de aanval, dan kan 't zomaar gebeuren, da...

Waarom zie jij dit als een probleem voor Vingegaard dan? Ik zie dit eerder als een probleem voor UAE.
Met de link van inderleiderstrui, die je plaatste van het interview met Ayuso, lijkt me duidelijk dat daar meer rijders zijn met eigen ideeen/belangen. 

Ayuso wilt voor eigen klassement gaan, Almeida wilt ook voor eigen kans gaan, Yates die niet gelijk zijn eigen kansen wilt opgeven en met Pogacar als de echte leider, is het eerder vraag van; Wie gaat er dan knechten om Kuss terug te halen? Als dat niet goed gemanaged wordt door de teamleiding voorzie ik zelf daar juist meer problemen, dan rijden ze weer tegen elkaar dan met elkaar.

Het zou voor VLAB tactisch ook heel fijn zijn als Kuss ook zo sterk is dat ie met de beste mee kan strijden voor de top plekken.
Wel leuk voer om over na te denken.

 

1 2 ... 15 ... 88 89

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.