Zou ik niet doen. De Tour ga je niet "even" heen. Daar is wel een dergelijke voorbereiding voor nodig. Zeker voor iemand als Kooij, die nog nooit langer dan 1 week heeft gekoerst.
In het slechtste geval, als Vingegaard niet mee doet, doen ze niet mee voor eindwinst.
Maar als ik Matteo dit jaar zie fietsen verdiend hij het eigenlijk wel om eens te kijken hoever hij dan zou kunnen komen. Zeker niet voor eindwinst. Maar puur om te zien wat hij na 3 weken kan.
@Poeksel
"Lemmen zat lang mee vandaag".
Ik denk dat je Bouwman bedoelde.
Vond het wel vreemd en ook jammer dat Bouwman direct stopte bij aanvang van de laatste klim.
Bouwman was zich volgens mij aan het sparen voor de laatste klim.
Leek wel of hij moest wachten op Jorgenson omdat Benoot, Lemmen en Kuss waren gelost.
Jorgenson deed het werkelijk weer fantastisch op de laatste klim. Had misschien net iets eerder moeten aangaan dan Roglic. Maar daar gaat Visma Lab de komende heel veel aan hebben als kopman in diverse koersen.
En ja, Roglic toch weer met zijn schansbeenen, tik, tak en weer op weg naar de overwinning.
Nogmaals jammer dat Primoz Visma Lab heeft verlaten als een van mijn favoriete renners.
Ja ik mis Primoz Roglic nog steeds, want hij scoort er weer op los en dat in herstelmodus. Maar die Jorgenson doet 't toch goed bij de killerbees. Lemmen heeft 't goed gedaan, maar ook Koen mag een bloemetje ophalen en ik hoop hem volgend seizoen bij gele of geel/blauwe mannen te zien.
Klasse weer van Jorgenson, en nu in de zwaarste etappe nog wel. Podium is binnen handbereik. Wat een aanwinst is hij gebleken. Naast Vingegaard lijkt hij de volgende AK kopman te gaan worden. Bij de dames laat Vos en in het verlengde de ploeg om haar heen zien dat ze blijven presteren.
Voor wat betreft transfers is naast Zingle de opvallende naam van Simon Yates te noteren als een aanwinst voor volgend jaar. Hoewel Benson ook de namen van Tudor en Israel-Premier Tech laat vallen lijkt Simon op weg naar de geel zwarten. Vind Simon prima als een topluitenant van de kopman Vingegaard.
@Poeksel
Ik had voor het woord aanwinst beter nog mogelijke kunnen zetten want als er nog niks getekend is blijft het ook speculatief maar ik hoorde van iemand in het wereldje 2 weken geleden, en nee, ik noem geen naam,dat de onderhandelingen met Yates zijn management werden gevoerd. Zo ongeveer een week geleden begon de link Yates naar Visma Lab ook plotseling in een aantal podcasts op te duiken. Nu Benson opeens ook Visma als eerste van de geïnteresseerden noemt acht ik de woorden van mijn bron nog wat geloofwaardiger. Maar zoals altijd is de bevestiging pas na 1 augustus.
@Goldone123 Als Tim - en Mick van Dijke blijven, zitten ze al op 26 renners voor 2025. Er is dan nog ruimte voor 4 transfers/verlengingen. Alleen start VLaB de laatste jaren met 28 renners. Zelfs in 2024 toen bij de start van het seizoen al bekend was dat het maar de vraag was of/wanneer Gloag en Hessman voor VLaB kunnen uitkomen
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.