Interessant transfergerucht, hou ik wel van. Ik kan het alleen niet rijmen met wat TVL normaal gesproken aantrekt: relatief jonge renners met marge of oude bekenden die goed bij de ploegcultuur passen.
Doet me denken aan Martin, die per se bij TVL wilde rijden. Geen idee of dat bij Yates ook zo is. Het belooft in ieder geval weer een wilde transferzomer te worden.
Valt wel mee met die wilde transferzomer. Zoiets zal het in grote lijnen gaan worden als het definitief rond komt met Yates:
Uit: Gesink, Tratnik, Bouwman, Hessmann, Vermote(die zou eventueel nog met een jaartje kunnen verlengen)
Verlengen: Mick van Dijke, Tim van Dijke, Vader
In: Graat, Huising, Nordhagen, Brennan, Zingle, Yates
Kom je mooi uit op 29 of 30 renners en heb je ook nog een flinke verjongingsslag gemaakt.
Nu Jorgenson een stap heeft gezet, wordt de 2e. lijn echt belangrijk om te versterken. Zeker nu Gesink en Tratnik de ploeg gaan verlaten. Het jonge talentvolle viertal heeft net als Staune dit jaar de tijd nodig om de stap hogerop te zetten. Dus dan zijn jongens als Yates en ook Zingle prima aankopen als 't lukt natuurlijk. Ik zie Simon Yates met de nu wat tegenvallende Sepp Kuss als superknechten bergop. Bij UAE zie je in de Giro hoe dat werkt.
En dan nog wint hij nauwelijks iets en het is niet een renner die gaat knechten. Dus je moet of een Cian achtige renner halen als je een klimmer wilt waar nog rek op zit, of een die ook races kan winnen (met name de 1 weeks koersen), of een klimknecht. Yates is geen van allen.
Matteo is hard op weg om die plek van Roglic waardig in te vullen. Dit was echt een topweek, sterk op alle fronten waarvan het rijden in het hooggebergte nog de grootste openbaring voor mij is. Stug doorpeddelen maar ook nog een poefke waar nodig zoals gisteren. Koen ook opvallend goed nu, top!
Jorgenson is voor mij een dikke plus, want hij heeft zijn huid duur verkocht tegen de mannen van Ineos en Bora. En ja tegen Roglic is geen kruid gewassen. Ik denk als Roglic en Evenepoel zich nog wat procenten kunnen verbeteren, dan wordt 't nog een leuke TdF om te volgen met Jorgenson kort daarachter. Ja een fitte Jonas, maar dat is nog even afwachten. Fit zijn is prima in deze, maar zoals de leiding ook heeft aangegeven Jonas moet 100% zijn om het gevecht aan te gaan met Pogacar en zijn ijzersterke ploeg.
Vandaag bleek al dat er van dat kruid bij Roglic niet veel meer over was. Iedereen die vooraf had verklaard dat Jorgenson tot op 8 seconden van Primoz zou komen na een week als deze had dit niet geloofd, ik ook niet. Bewijst maar weer eens hoe snel de ploeg een renner van de categorie subtop naar de absolute top kan krijgen. Ik denk overigens dat Matteo dit zelf ook niet had verwacht. Voor de Tour biedt dit perspectief op tal van gebieden, van witte trui, tot tactiek en AK + ritzeges.
Met dat kruid heb je wel gelijk, maar Roglic en Evenepoel komen wel terug van een zware valpartij en dus nog in herstelmodus. Ook Kuss moet nog wat groeien om boven het onkruid uit te komen.
Ik ben benieuwd wat dat gaat betekenen voor de komende TdF.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.