Het is inderdaad een heel jammer voorval. Del Toro die absoluut niet Kelderman mee onderuit had willen halen maar het een dom ongeluk is van zijn jonge jeugdigheid. Is 20 jaar en het is zijn 1e echte seizoen in Europa. Kelderman deed wel een heel sterke klim inderdaad.
Mag ik wel zeggen dat ze beiden tegelijk recht stonden en dat Del Toro is kunnen terugkeren door behulp van Fisher Black die gelost was en zo terug kwam. Eigenlijk had ik wel een Tulett, STM of Valter verwacht die ofwel nog in het peloton zouden zitten of in het groepje van FFB. Nu had Kelderman helemaal geen hulp in tegenstelling tot Del Toro. Want had 1 van die 3 renners er gezeten hadden ze hun perfect kunnen laten uitzakken.
Het is inderdaad een heel jammer voorval. Del Toro die absoluut niet Kelderman mee onderuit had willen halen maar het een dom ongeluk is van zijn jonge jeugdigheid. Is 20 jaar en het is zijn 1e echte seizoen in Europa. Kelderman deed wel een heel sterke klim inderdaad.
Mag ik wel zeggen dat ze beiden tegelijk recht stonden en dat Del Toro is kunnen terugkeren door behulp van Fisher Black die gelost was en zo terug kwam. Eigenlijk had ik wel een Tulett, STM of Valter verwacht die ofwel nog in het peloton zouden zitten of in het groepje van FFB. Nu had Kelderman helemaal geen hulp in tegenstelling tot Del Toro. Want had 1 van die 3 renners er gezeten hadden ze hun perfect kunnen laten uitzakken.
Ze hebben gewoon oortjes. Kel zal het niet nodig hebben gevonden dat bv een tulet zich zou laten terugzakken, of ui. Zeker als je ziet hoe snel ie de klim alsnog deed. In een vallei zou het anders zijn.
Out: gesink,
Niet verlengd so far: bouwman, hessman, tratnik, vader, vermote, mick van dijke en Tim van dijke.
Nieuw: brennan, graat, huising, nordhagen.
Mgl/wrs nieuw zingle en Campenaerts.
Gerucht: s. Yates
Opties verlengen (max 3 wrs): 2x van dijke, vader, bouwman, vermote. (In volgorde wrs wat mij betreft).
Zeker met meer jonkies (minder belastbaar) in selecties lijkt me 29 of 30 renners ipv 28 meer waarschijnlijk.
ik hoop net als velen hier dat de van dijkes verlengen iig.
@Landeirovic dat ze beiden tegelijk onderweg waren is nooit in beeld geweest. 1e beeld was del toro die in het wiel van ffb zat (die al gelost was). Voor hetzelfde geldt (en dat lijkt me waarschijnlijker aan het gat te zien) heeft wilco daar nog 10 sec langer gestaan
enige wat kelderman mijn inziens beter kon doen was uitklikken uit zijn pedalen, maar niet iedereen heeft die reactie. dan had hij gewoon stil gestaan ipv heel knullig over del toro heengegaan
Misschien was er iets mis met Kelderman zijn fiets waardoor hij later dan Del Toro zijn weg kon vervolgen? Juist op zo'n open berg had het echt wel gescheeld als hij even mee op de fietsendrager van iemand mee was geweest. Ik kon niet scherp zien wie er nog waren, maar in ieder geval Tulett. Zeker als je ziet dat die uit het klassement gekukeld is had hij nog iets meer nuttig werk kunnen doen.
Dat Uijtdebroeks niet meteen mee is met een springveer als Skjelmose is te begrijpen, maar Cian heeft echt nul versnelling in de benen hé. Zelfs bij de finishlijn knijp ik hem nog geregeld omdat die jongen een gat laat vallen.
Met Zingle en Campenaerts erbij zit de ploeg voor volgend jaar op 26, laten we aannemen dat S. Yates er dan nog bijkomt en de broers verlengen kom je al op 29 en ik vermoed dat de ploeg nog 1 plekje wil openhouden voor een renner die zich mogelijk sneller dan verwacht ontwikkeld bij het Dev. team. Meer renners dan dit en vorige jaren lijkt idd een prioriteit vanwege de talrijke jonkies aan boord.
Zeer jammer dat van dijkes vertrekken....wrs financieel icm meer vrijheid doorslag gegeven. Echt jammer...
26 renners (+yates?), benieuwd wie er dan nog wel verlengd of evt aangetrokken wordt, maar daarvoor hebben we nog een paar maanden.
Laporte en affini kunnen dikke kont van kooij zijn onder andere.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.