Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 110 ... 164 165
goldone123

Marijn van der berg misschien een optie

Thurau
tdola
#724
Zeer jammer dat van dijkes vertrekken....wrs financieel icm meer vrijheid doorslag gegeven. Echt jam...

Kies je de simpele weg, dan verleng je Koen en Milan. Hou je op die manier het aantal nederlanders op peil. Maar ik vermoed dat de ploeg en die renners niet met elkaar door willen. Dan hou je (mocht Yates echt tekenen) max 3 plekken over. Ik zou dan toch weer eens bellen met Wout 2, hij is een nederlander, klimmer en ervaren. Voor de klassieke kern zou ik dolgraag Asgreen toevoegen. Rijdt misschien nu niet super meer maar zoveel potentie nog steeds en passend in de strategie om Wout goed te omringen.

kelderfan

Gelukkig gaan de heren in Tignes de goede kant op. Wout Van Aert en Christoph Laporte hebben een leuke training achter de rug en Vingegaard is druk doende op de tijdritfiets. Maar hij moet de Vuelta laten lopen om familiare omstandigheden lees ik bij IDL.

Yeez

Dat is nog niet zeker. Je zou zeggen geboorte van een kind oid. Als je nu al weet dat je in september misschien niet kan rijden

kelderfan
Thurau
#727
Kies je de simpele weg, dan verleng je Koen en Milan. Hou je op die manier het aantal nederlanders o...

Koen ja, maar Vader is 't niet geworden en er zijn nog een paar leuke jonge renners te halen.

Bijv. Laurence Pithie is zo'n type renner en ik zie die Axel Laurance als een goeie kandidaat (zie Ronde van Noorwegen).

Yeez

Pithie gaat naar bora. 

baukeingeel

De tweede lijn van de voorjaarskern wordt nu wel heel erg licht, aangezien die ook vaak de sprintrein van Kooij opvullen

Eerste lijn: Van Aert, Laporte, Van Baarle, Jorgenson(?), Benoot, Kooij(?)

Jorgenson vraagteken, want vraag me af hoe ze hem willen laten ontwikkelen in klimkoersen+ lijkt mij de beste man in het team voor het Ardense werk. Kooij vraagteken voor sommige wedstrijden eerste lijn (GW en MSR), maar compleet onbewezen in bijv E3 of DdV, laat staan RvV. + springwedstrijden staan ook bovenaan bij hem natuurlijk

Tweede lijn: Affini, Zingle, Campenaerts, Hagenes

Derde lijn (opvulling en kleinere Nederlandse/Belgische wedstrijden+opvulling sprinttrein): Van der Sande, Van Belle, Brennan(?)

Je verliest Van dijke (x2), Vermote en Tratnik en dat wordt vervangen door Campenaerts, Zingle en Brennan. Dat is wel echt een duidelijke downgrade. Ik denk dat daar nog een naam bij moet komen. Dit kan ook een meer vaste lead out voor Kooij zijn zodat andere renners zich daar minder op hoeven te focussen

 

kelderfan
Yeez
#731
Pithie gaat naar bora. 

Dan wordt Bora een serieuze kandidaat om de killerbees van de troon te stoten in 't Vlaamse voorjaarswerk.

tdola

Er zijn nog de nodige renners beschikbaar voor voorjaar. Weet niet hoe reeel maar bijv teunissen,  bettiol, skujins, haller, meeus om er paar te noemen. 

BraboCycling

Wel een heftige ontwikkeling dat nu zowel UAE als RedBull-Bora echt een superploeg aan het samenstellen zijn. Geen knechten meer, alleen nog maar kopmannen en veelwinnaars. 

Visma lijkt hier niet in mee te kunnen (of willen?), anders zou je renners als Tosh en Campenaerts juist niet houden / contracteren maar de Van Dijkes houden. Zeker voor volgend jaar zie je dat Visma veel jonge talenten heeft (waarvan ik grote twijfels heb of Graat, Hagenes, Van Belle en Huising ook echt op langere termijn iets gaan toevoegen) en een aantal oudgedienden die knechten (Tosh, Valter, Lemmen, Laporte, Kruijswijk, Kelderman, Benoot, Affini). Ben benieuwd hoe ze het vol gaan houden om dan tegen UAE en RB-Bora te strijden. 

kelderfan
BraboCycling
#735
Wel een heftige ontwikkeling dat nu zowel UAE als RedBull-Bora echt een superploeg aan het samenstel...

Met de genoemde Asgreen en hopelijk Florian Vermeersch kun je 't gat makkelijk dichten, wat de broers nu hebben gemaakt.

Laatst gewijzigd
Thurau
BraboCycling
#735
Wel een heftige ontwikkeling dat nu zowel UAE als RedBull-Bora echt een superploeg aan het samenstel...

Een ploeg met de Van Dijkes, Pithie en Lazkano is nog steeds geen superploeg hoor in het voorjaar. Lijkt er meer op dat Denk een blauwtje heeft gelopen met Philipsen en nu met hagel rondstrooit in de hoop toch wat binnen te slepen. Mocht Visma Lab naast Zingle, Campenaerts en dus het vraagtekentje Yates nog 1 echte klassieke klasbak binnenhalen + een klimmer dan zie ik ze niet bepaald als verzwakt. Voor het AK werk heb je dan Jonas, Cian, Matteo, Sepp en Simon als kopmannnen, voor de sprints Kooij en de zich snel ontwikkelende Brennan naast Wout en Laporte, voor de klassiekers Wout, Christophe, Tiesj, Matteo, Dylan, Vocsnor, Affini, Hagenes, Tosh en Zingle als een nu al uitgebalanceerde ploeg en dan heb je nog tal van jong talent rondrijden. Ik zou niet gaan wanhopen. Lenny was top geweest als extra klimgeit maar die gaat naar Bahrein dan zou ik de focus nog zetten op 1 ervaren klassieke topper en een klimknecht of toptalent.

kelderfan
Thurau
#737
Een ploeg met de Van Dijkes, Pithie en Lazkano is nog steeds geen superploeg hoor in het voorjaar. L...

Die Gregoire is toch een leuk alternatief voor de genoemde Lenny.

Wat betreft die superploeg Bora/RedBull zingt ook de naam Pidcock rond en met de genoemde Lazkano, Pithie, van Poppel en de gebroeders van Dijke heb je toch een gedroomd team, die de Killerbees en Van der Poel & Co. aardig van de kroon kunnen stoten.

Laatst gewijzigd
tdola

Asgreen wordt gelinkt aan uno x en f vermeersch lijkt naar uae te gaan. Dus niet voor visma @kelderfan

Landeirovic
BraboCycling
#735
Wel een heftige ontwikkeling dat nu zowel UAE als RedBull-Bora echt een superploeg aan het samenstel...

Beetje overdreven, Uae heeft als knechten volgend jaar Novak, Majka, Politt, Bjerg, laengen, Ivo en Rui Oliveira, Wellens, Arrieta, Sivakov. Vermeersch. Uae rijdt gewoon veel wedstrijden waar deze renners een kans krijgen maar in andere wedstrijden gewoon knechten. 

 

Bora heeft bvb: Tratnik, lazkano, Mullen, Denz, Lipowitz en nog veel te verlengen

Yeez

Wat een beginnersfout van kooij in belgie. Zit perfect en wacht vervolgens veel en veel te lang. Merlier die, zoals zo vaak zijn snelheid meeneemt de heuvelop. Dan ben je niet te kloppen. Kooij en Philipsen laten het gebeuren in ideale positie

AWestie

Merlier is de slimste sprinter van het peloton, weet altijd optimaal te profiteren van de finishstraat. Inschattingsfout, zuur.

Yeez

zelfs ik zag al een ronde van het einde dat je vroeg moest aangaan en snelheid mee moest nemen. Dan kunnen die mannen dat ook wel neem ik aan ;)

kelderfan

Jammer dat Kelderman een mindere dag had na zijn val gisteren. Ook Cian had 't moeilijk, maar heeft zich toch redelijk hersteld.

Cen Morawec
kelderfan
#744
Jammer dat Kelderman een mindere dag had na zijn val gisteren. Ook Cian had 't moeilijk, maar heeft...

Top 10 in AK is vrijwel zeker voor de jonge kopman en ook Wilco mag nog Top 10 AK halen. 

Raul Alcala

Misschien Mike Teunissen maar terughalen 

kelderfan
Raul Alcala
#746
Misschien Mike Teunissen maar terughalen 

Misschien is dat wel een heel goed idee. Ik zie dat wel zitten.

van Valouwe
Raul Alcala
#746
Misschien Mike Teunissen maar terughalen 

Ja, die staat vast te trappelen...

Raul Alcala
kelderfan
#747
Misschien is dat wel een heel goed idee. Ik zie dat wel zitten.

Wel een ritzege in de Renewi Tour vorig jaar maar toch niet bepaald een omslag bij Wanty. Volgens mij was hij na vorig seizoen maar gematigd tevreden. En met Brennan erbij en de Van Dijkes weg, moet er nog wel wat leadout bij 

Robert
baukeingeel
#732
De tweede lijn van de voorjaarskern wordt nu wel heel erg licht, aangezien die ook vaak de sprintrei...

Helemaal met je eens. Ik zie ze Vermote nog wel verlengen, die vult zoveel gaten in de planning.

Hopelijk komt snel een uitspraak over Hessmann. Als die wordt vrijgesproken zou ik hem graag zien blijven. 

1 2 ... 110 ... 164 165

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.