Dat was zeker een rollercoaster maar het team de killerbees hebben zich goed geweerd in deze toch zware 1e. etappe. Ja Wout is en blijft voor mij toch de man en hij mag trots en blij zijn met deze rit en dat geldt ook voor Jonas Vingegaard, die echt goed leek vandaag. En in deze chapeau voor de hele ploeg, want Pogacar heeft 't echt geprobeerd om de zwakkeren van sterke mannen te scheiden.
Wat voor conclusies trekken we uit het volle bak meerijden van Jorgensen in de achtervolging?
is vingegaard zo goed dat er geen behoefte is aan een back up in het klassement?
geloven ze niet in Jorgensen in een 3-weekse ronde op dit moment?
of redeneren ze dat deze inspanning niet af doet aan de back up rol die Jorgensen heeft.
vond het zelf wel enigszins verrassend in ieder geval.
@awestie: dat vind ik nogal overtrokken. Visma ging voor de rit en UAE niet. Benoot heeft op kop gereden, maar moest vroeg lossen in een rit waarvan je zou verwachten dat hij in de eerste groep meekan. Daarna hield Tratnik het wel vrij lang vol, maar niet lang genoeg om ook in de vallei te helpen. Beiden hebben een Pedersen niet kunnen lossen, terwijl ze zelf wel de inspanning moesten bekopen. Kelderman en Jorgenson hebben goed werk verricht en Van Aert was goed. Over Vingegaard valt nog weinig te zeggen.
UAE had echter 5 renners in de voorste groep, waarvan Ayuso het even moeilijk leek te hebben, maar uiteindelijk geen moment gelost is. Toen zijn ploeg zei dat hij bij de rest van de ploeg moest rijden, reed hij vrij snel weer naar voren, terwijl een renner die echt slecht is dat niet kan. En de overige renners hebben ook werk verricht.
Mijn 'meer indruk' was ook niet per se zo feitelijk onderbouwd zoals hierboven. Ik snap de insteek van Samuello dus ook wel. Van wat ik had gezien hadden ze een straffe stoot op de moeilijkste berg maar hebben daarna eigenlijk niet meer aangedrongen. Viel me wat tegen, terwijl TVL vaker het tempo aan het bepalen was.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.