Inderdaad.
Iedereeen lijkt te vergeten dat Vingegaard niet op zijn eigen fiets reed na de fietswissel met Tratnik en dat het ook nog eens niet zijn parcours is.
Daarnaast is het pas de 1e week van de Tour. Hij moet zich nog steeds verbeteren na zijn zware val.
Wel vreemd dat ik Benoot nergens heb kunnen waarnemen in deze etappe wat hem zou moeten kunnen liggen.
Op het moment, dat Pogi met Vingegaard en Jorgenson een gat hadden geslagen, was 't geen probleem geweest om mee te draaien. Dat had tijdwinst opgeleverd t.o.v. Evenepoel. Verder hebben de mannen 't keurig gedaan met vooral een prima Laporte, een steengoede Kelderman en een groeiende Van Aert.
Vooral Jorgenson doet 't toch geweldig goed. Dat wordt zeker nog een leuke derde week.
Prima resultaat op een dag dat Vingegaard vooral kans had om tijd te verliezen.
Tijdwinst op Evenepoel zou beperkt zijn gebleven als ze door hadden gereden met Pogacar. De inspanningen niet waard. Bovendien lijkt het me in deze fase van de Tour alleen maar nuttig als Evenepoel nog dichtbij staat. Kan misschien nog van pas komen.
Benoot lek gereden aldus Niermann bij idl.
Bemoedigend maar onzekerheid over derde week blijft.
“Ik voel dat ik groei”, aldus Vingegaard. “Ik word beter en beter. Ik zit op een hoog niveau, veel hoger dan ik ooit had verwacht met enkel anderhalve maand voorbereiding.” (...) "Nu weten we zelf niet hoe ik ga reageren in de derde week. We gaan het dag na dag zien."
Van Dongen bij Idl: "Vooral op het feit dat Jonas het snelste van iedereen omhoog reed - (in de tijdrit) - geeft ons veel vertrouwen. Daar kunnen we echt op verder bouwen.' Hoeveel kan Vingegaard dan nog groeien in zo'n uitputtingsslag als de Tour? 'Grote stappen maken of veel groeien is misschien te stellig gezegd. Ik denk vooral dat het verschil in de laatste dagen in en rondom Nice gemaakt gaat worden. In dat kader gaat het er in mijn optiek meer om of je dan nog fris genoeg bent'.
@t80jz als Jonas het snelste in de tijdrit omhoog gereden zou hebben, betekent dat hij vervolgens heel veel tijd op het plateau en in het laatste deel zou hebben verloren, anders zou hij de tijdrit hebben gewonnen....
Vingegaard zal verschil goed willen gaan maken op Plateau de Beille en daarna kijken hoe het met het klassement gesteld is en/of de concurrentie nog steeds voor hem staat. Als het rond Nice moet gebeuren dan zal het waarschijnlijk te laat zijn of de verschillen zouden dan minimaal moeten zijn.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.