Ik had eerder nog mijn twijfels, maar Lemmen heeft die weggeblazen. Dus een goede zaak om die langer te binden. Wat Wout Van Aert betreft, die kan weer omhoog kijken, want die groeit weer.
Er werd in het verleden wel eens gezeurd (vooral door Belgen) dat Van Aert in het verkeerde team zou zitten voor zijn kansen op etappewinst. De zeurders hebben misschien ongelijk, maar om een andere reden dan ze bedoelden. UAE heeft hem namelijk liever niet in de kopgroep (of uberhaupt iemand van Visma). Dat is wel een probleem in etappes als vandaag, waar Van Aert best een kans had gemaakt.
Ja het gaat zeker in 't koppie zitten. Jonas barste in tranen uit. Maar ja jammer dat Wout iets te druistig de bocht in ging.
En ja een boest voor de ploeg met vandaag weer een hele goede Kelderman en Benoot. Jammer dat Jorgenson 't even niet had.
De killerbees hebben ook vandaag goed geleverd met dan vooral Jonas Vingegaard. #Chapeau. Ook Kelderman, Jorgenson en Benoot hebben goed werk geleverd. Dat Jorgenson vandaag heeft moeten inleveren is niet anders, maar die komt nog terug in de top-tien, want de winst van vadaag geeft die jongens moraal.😂
Toch een vervelende val geweest. Van Sporza:
"Het leek een vrij onschuldige val, maar na de finish in Le Lioran moest Wout van Aert toch een bezoekje brengen aan de radiologie. Scans hebben geen breuken aan het licht gebracht, maar Van Aert heeft een diepe wonde aan zijn arm. "Het zal tijd vragen. Ik moet afwachten hoe het donderdag gaat", stelt hij."
Zuur voor van aert.....
Wat betreft bericht op hln en artikel op wielerflits.nl vuelta. Is t echt zeker dat vingegaard vuelta niet rijdt en kuss wel?
Als dat zo is dan lijkt kuss, kruijswijk, kelderman, uijtdebroeks, van baarle, tullett, van aert en gesink me een logische selectie.
Affini, staune, valter als reserves
Heel zuur voor Van Aert. En voor de ploeg en ons. Nog een overwinning na de geweldige prestatie van Vingegaard zou helemaal mooi zijn geweest. Jonas steeds beter. Vertrouwen dat hij het in de derde week volhoudt groeit. Maar wat wordt de tactiek? De ploeg is niet de sterkste in deze Tour dus het slopen van Pogacar zal nu op een andere manier moeten. Of doet Pogacar dat zelf met de Giro in de benen? Of is het voldoende dat Vingegaard het beste is in de lange beklimmingen?
Hier en daar wordt Kruijswijk genoemd voor de Vuelta ploeg. Maar is hij al weer aan het trainen? En is Kooy geen kandidaat? Hij zou dit jaar een grote ronde rijden maar door het al vroeg uitvallen in de Giro is daar weinig van terecht gekomen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.