Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 13 ... 85 86
kelderfan

Het is een beetje verwarrend zo, want dat interview is volgens de eigen site van 26 december 2023.

Ja @Dr.Watt 

Normaal gesproken is dat laatste plekje voor Valter, maar het kan zo maar zijn, dat ja Staune wordt opgeroepen voor zijn 1e GT. 

Ik ben ook benieuwd naar de laatste aanwinst voor 't team, want je kunt niet alles opvullen met jong talent. Is dat Eiking?

Ik denk dat Graat met Huising nog niet worden doorgeschoven, vanwege de O.S.

Bovendien zijn de Tour de L'Avenir, Il Picolo Lombardie en de Giro d'Italia next generation weer mooie doelen voor het klimtalent.

 
 

Laatst gewijzigd
Cycling

@Kelderfan volgens de Giro organisatie is de laatste plek echt voor Staune-Mittet. Waarom jij maar blijft zeggen dat deze normaal gesproken is voor Valter kan ik echt niet volgen. 

kelderfan

@Cycling

Valter heeft al laten zien, dat hij met de grote mannen mee kan doen en Staune is net doorgeschoven naar de grote mannen. Ik vind 't verrassend, dat 't klimtalent Staune-Mittet al met de Giro zijn 1e. GT gaat rijden. 

Trouwens ook Gloag mis ik in 't verhaal.

tdola

Tratnik dubbel giro/tour zeer verrassend, had liever bouwman (of valter) gezien, kan Knechten maar ook voor ritten gaan.

 

Giro en tour nu duidelijk. 

Vuelta 

Vingegaard, kuss, van aert, gesink,  tullett. 

Benieuwd of bouwman,  valter, gloag daar nog kans krijgen. Of dat kelderman,  kruijswijk en van baarle gaan dubbelen.

Rawolf

Postlberger lijkt me een hele logische vervanger voor Hofstede 

Groetjesaandevoetjes

Het zou wat zijn als Bouwman en Valter geen grote ronde rijden dit jaar. Bijzondere combi om Tratnik naar de Giro en Tour te sturen, verwacht hem namelijk ook al in April in de klassiekers. 

Adrianus en Patrick

Kelderman en of kruiswijk en zeker van Baarle gaan dubbelen 

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Valencia staat inderdaad op de agenda van Visma-LeaseaBike

Sandy Casar

Ik denk dat Gloag dit jaar geen grote ronde gaat rijden aangezien hij nog voor een lange tijd in de lappenmand ligt

Cycling

Gloag is eind augustus 2023 aan zijn knie geopereerd. Weet iemand hoe lang hij hiervan moet herstellen?

Laatst gewijzigd
samuello

Tratnik voor de dubbel vind ik een bijzondere keuze. Ik zou eerder voor een van de Van Dijke broers zijn gegaan. Misschien dat die op de reservelijst staan, samen met Bouwman. Maar ze hebben allen een aflopend contract, dus met de grote concurrentie zou het ook niet gek zijn als ze geen plek krijgen. Hetzelfde zou je kunnen zeggen over Tratnik, maar het lijkt erop dat die wel een verlenging gaat krijgen. Engiszins bijzonder, aangezien hij op voorspraak van Roglic zou zijn binnengekomen en die nu weg is. 

Oomen was vorig jaar ook niet gepland voor een grote ronde. Valter trouwens ook niet, maar hij reed uiteindelijk toch de Vuelta. Dat zou nu weer logisch zijn. Of misschien hebben ze besloten dat het rijden van de Canadese koersen hem meer zou moeten liggen dan de Vuelta en dan vangt hij de Italiaanse najaarskoersen ook frisser aan. En hij zou zelfs Ronde van Polen kunnen meepakken, al is er dan wel een erg lange vormpiek. 

Het zou overigens een bijzondere keuze zijn om Staune Mittet de Giro te laten rijden ipv Tour of Norway. Aangezien Visma een Noorse sponsor is, had ik wel verwacht dat ze hier met hem zouden starten.

AWestie

We moeten wel in ogenschouw nemen dat de selecties vorig jaar volledig op rondesucces waren ingericht, tot chagrijn van Jos. Dat is nu minder het geval: de Tour natuurlijk wel, maar de Giro wordt vrijbuiten op veel vlakken en de Vuelta wordt ook open gelaten. Ik geloof echt wel dat de opmerkingen van Jos zijn blijven hangen en dat er niet weer een slootje tweede lijn ontevreden naar elders gaat.

Aerts

Als ze in de Giro voor etappe-overwinningen gaan, dan zie ik geen enkele reden om Bouwman niet te selecteren. Zeker als Tratnik anders moet gaan dubbelen. Dat zou ik belachelijk vinden. Omdat Gesink misschien nog wel beter is in wat Tratnik kan (behalve niks breken als hij valt). 

Maar Jumbo-Lab hebben uiteraard data die ik niet heb. Dus ze zullen het wel weten wat ze doen. 

Cycling

Ik krijg hier soms het beeld dat Bouwman een garantie voor ritoverwinningen is. Hij heeft 1 keer een super giro gereden met 2 overwinningen. Dit zijn ook zo goed als de enige overwinningen in zijn carrière. Ook Tratnik heeft gewoon een Giro overwinning achter zijn naam staan 

Fanny

Ongelofelijk dat Bouwman niet is geselecteerd voor Giro van 2024 vooral omdat TVL nu aanvallend gaat koersen en hij als aanvaller ook een goede klimmer en tijdrijder is.
Dit na zijn 2 schitterende zeges in 2022 en het veroveren van de blauwe bergtrui als enige Nederlander in de geschiedenis van de Giro. 

Ook al eens 12e in de Giro (2021) na veel knechtswerk voor de absolute kopman.
Bouwman had in de afgelopen jaren af en toe zelfs 2 grote ronden. Nu waarschijnlijk geen enkele grote ronde meer.
Benieuwd welke koersen hij dit jaar gaat nog gaat rijden na de TDU en of hij verlengd of vertrekt bij TVL.

Bouwman lijkt mij geen renner voor de eendaagse (voorjaarjaars)koersen. Eventueel wel voor een koers van 1 week met een TT. Het liefste wat Bouwman doet, en vaak in de media aangeeft, is volgens mij volledig knechten voor de absolute kopman in vooral de grote ronden.

Ik had niet verwacht dat Tratnik de Giro en de Tour ging doen. Eerder dat de keuze voor de Giro tussen Bouwman en Valter zou gaan.

Bouwman is imo meer een garantie voor een ritoverwinning dan Kelderman, Valter en Tranik omdat hij rap kan aankomen.

Laatst gewijzigd
BraboCycling

De Van Dijke broers worden enorm belangrijk in het voorjaar, dus om hen voorjaar + giro te laten rijden lijkt me wat veel. Zeker omdat Mick ook al een aantal blessures heeft gehad afgelopen jaar. 

Valter zal wel uitgespeeld worden in AGR, LBL, Waalse Pijl als kopman, Gloag en Bouwman erbij voor ondersteuning. Dan is combi met Giro ook niet per se evident. Zeker als je bijv een Valter nog uit wil spelen in Zwitserland. 

kelderfan

@Fanny

Ik ben het in deze met je eens, want hij is altijd goed in de Giro, maar misschien is 't net als met Wout, dat verandering van spijs goed doet. Nu er wordt gekozen voor Kooij naast Van Aert is 't moeilijk kiezen.

Maar Tratnik 2 GT's na elkaar te laten rijden, lijkt mij een brug te ver, want hij is nodig in de TdF.

Wat Koen betreft denk ik echt aan de Vuelta, want ook daar kan hij van grote waarde zijn.

Ik hoop dat zijn zijn programma met Catalunya, Romandie en Tour de Suisse wordt opgeleut.

samuello
BraboCycling
#316
De Van Dijke broers worden enorm belangrijk in het voorjaar, dus om hen voorjaar + giro te laten rij...

Van Aert, Laporte, Van Baarle, Benoot en Jorgenson zijn al bevestigd voor de Omloop, KBK, Dwars door Vlaanderen en Ronde van Vlaanderen. In Roubaix en E3 rijden er vier van die vijf renners en in Gent Wevelgem 2 + Kooij. Dat betekent dat er in de meeste voorjaarskoersen er twee plekken over zijn voor Tim van Dijke, Mick van Dijke, Van der Sande, Affini of Hagenes. En misschien zelfs dat Tratnik of Loe van Belle enkele van die koersen rijdt. Het lijkt me niet dat dit een goede reden is om hen daarom geen grote ronde te laten rijden.

Kooij gaf in zijn statement aan dat Tratnik en Affini ervaring hebben met een leadout, maar ik snap niet waar dat op gebaseerd is. Affini heeft één Giro samen met Groenewegen gereden en Tratnik heeft zover ik weet nooit met een sprinter gereden. Met het oog op de toekomst lijkt het me ook logischer om een van de Van Dijke's een vaste waarde in de sprinttrein te maken, om hier samen met Kooij tot de wereldtop uit te groeien. 

kelderfan

Eh, ja wel heel verrassend weer met Vermote in beeld.

Er is een topic met heeft 't team 't verkl* 

Een betere of leuker topic lijk mij intussen.

"Welk team komt met de grootste verrassing voor seizoen 2024.😎

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Affini heeft natuurlijk veel gekoerst al met Olav en is altijd een belangrijke pion in zijn treintje. Tratnik heeft volgens mij ook met Bauhaus gereden in wat kleinere koersen. Tratnik is verder een renner die zijn kopman perfect voorin kan houden en dus begrijp ik Kooij wel. Dat de gebroeders van Dijke ook prima in zo'n trein met Olav zouden passen begrijp ik ook wel. Het is maar waar ze een keuze in maken. Denk dat ze met Wout ook een prima leadout hebben en dus is Mick niet echt meer nodig in de Giro.

Dr.Watt

Affini is zelf een C-sprinter die in massasprints tussen plek 5 en 10 zou terechtkomen. Hij kan dus die hoge beensnelheid ontwikkelen als lead out.
Combineer dit met zijn TT-skills en positionering en je hebt eigenlijk het prototype van een leadout.

Gesink en Tratnik vind ik een hele scheve vergelijking. Ze kunnen allebei goed tempo rijden en redelijk bergop maar daar houdt het wel op.

Laatst gewijzigd
AWestie

Mocht je nog niet Pluggemoe zijn: https://www.tijd.be/ondernemen/sport/richard-plugge-op-onze-toprenners-komen-geen-jonge-fans-afgestormd-dat-wil-ik-veranderen/10515252.html

Hij heeft het geloof ik al meerdere keren gezegd met dat hij op verschillende sporen onderhandelde, maar ik blijf het in dat licht bijzonder vinden hoe WF zijn rol had. Kwam met de Saoedi's en de fusie en beide zijn scoops geweest met weinig potentie behalve dat heel het peloton onrustig was. Amazon was wel dichtbij bleek, maar dat werd een stukje kleiner gebracht.

Ik waardeer daarnaaat dat Richard de sport op een hoger niveau wil tillen, maar ik word ook niet warm van al die commerciële uitbuiting.

Balkie87

Dat van die Saoedi's leek mij meer een stuk betaalde content.

Wielerflits maakt een uitgebreid stuk over die stad. En krijgt daar een leuk bedrag voor terug.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ze hebben nooit gesproken met iemand van dat project uit Saudi-Arabië. Is nooit serieus geweest. Verder liepen er meerdere gesprekken tegelijk. Dat is in ieder geval ook wat Sander Kruis vertelde bij ons in de podcast. Hij had echt wel een goed verhaal.

AWestie

Noemt Plugge inderdaad ook in het artikel.

1 2 ... 13 ... 85 86

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.