Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 158 ... 162 163
AWestie

Geen breuken bij Wout, alleen diepe vleeswonden die lange verzorging nodig hebben. Ik denk bij dit verhaal de hele tijd aan Toms knie bij de Giro, maar ik hoop dat het niet een zelfde verhaal wordt.

Cen Morawec

Het is echt jammer voor van Aert. Er is ook niet prettig voor Kruijswijk. Nog 1 jaar of 2 geleden wilde hij in "zijn" Giro voor de AK rijden. Dit vertelde hij toen voor Gazzeta.

Ik begrijp niet dat ze Cian niet uitrijden laten. De jonge kopman was op weg naar beterschap. De jonge del Toro had ook een Corona besmetting en was gisteren al in orde.

Wilco heeft echter zijn sterke bij ons in Polen laten zien. Hij had zoveel pech, maar ik weet niet of hij bij deze ploeg nog op koopmanschap en steun mag rekenen.

Cen Morawec
AWestie
#926
Geen breuken bij Wout, alleen diepe vleeswonden die lange verzorging nodig hebben. Ik denk bij dit v...

Ik hoop het ook.

Ons idool was al bij Sunweb gedwongen te vroeg na zijn knie blessure weer of rhythm te kommen en veel te veel koersen. Ook bij deze ondankbare ploeg moest hij te veel leveren. Hij vertelde in zijn interview dat jaarlijks 40-45 dagen genoeg zijn, maar ze wilden steeds meer van hem.

AWestie

Oh nee, ik heb Tom genoemd. Dom van me.

Cian had symptomen, dan is een opgave nog steeds heel normaal.

T80JZ

Eens met Morgenstern over Kruijswijk - Kelderman. De ploegleiding heeft andere overwegingen gehad dan wie het meest bruikbaar kon zijn. Kruijswijk had sinds zijn uitvallen in de Tour van 2022 geen grote ronde meer kunnen rijden. Zowel mentaal als fysiek was het belangrijk dat hij er weer een kon rijden. Ook om volgend seizoen, mogelijk zijn laatste, op redelijk niveau te kunnen fietsen. Daarin zal hij niet in aanmerking komen voor de Tourploeg. Er zijn er in de ploeg 5 beter in de bergen en hij is de laatste 4 jaar met 2 keer niet kunnen starten door een val in de Dauphiné en 2 keer uitvallen in de Tour geen zekerdheid gebleken. 

Kruijswijk zal volgend jaar waarschijnlijk de Giro gaan rijden. Ook nog een wens van hem. Samen met o.a. Kelderman die de laatste 2 seizoenen daarvoor al stond opgesteld maar door blessures niet kon rijden. Zou Kelderman deze Vuelta rijden dan zou hij in een jaar, niet seizoen, de 3 grote rondes rijden. Dan is op zich niet bijzonder, zou het afgelopen jaar ook het geval zijn geweest, maar de ploeg zal hem misschien achter de hand willen houden om in geval van nood, d.w.z. als een van de beoogde klimmers geblesseerd is, in staat te zijn de Giro en de Tour te rijden. En dan wordt Tour - Vuelta - Giro - Tour wat veel. 

Al met al een verstandige keuze van de ploeg om Kruijswijk in deze Vuelta te laten starten en Kelderman een rustiger programma te laten rijden.  

 

 

Laatst gewijzigd
Fanny

Ik had Kelderman liever de 2e grote ronde van zijn seizoen tw de Vuelta laten rijden ipv Kruijswijk die de laatste jaren niets heeft laten zien als (overbetaalde) kopman. En zelfs als knecht komt hij tekort in de bergen voor zijn kopman. Wat dat betreft is good old Geesink in zijn laatste seisoen in de Vuelta dik in orde.

Kelderman was bv uitstekend in orde tijdens de Ronde van Polen. 

Kruijswijk had ik naar Polen gestuurd om Vingegaard bij te staan en Kelderman op trainingskamp in Tigne gestuurd ter voorbereiding op zijn 2e grote ronde tw de Vuelta.

Ik denk dat Kruijswijk eisen heeft gesteld toen hij zijn nieuwe verlengde contract tekende t/m 2025 dat hij minimaal 1 grote ronde (liefst als kopman) wil/moet rijden.

Ik zie in ieder geval Kruijswijk (hopelijk) niet meer starten in een grote ronde als kopman zoals genoemd de Giro. Komt sowiezo al tekort in tijdritten om een top 3/5 eind podium te halen.

kelderfan
Fanny
#931
Ik had Kelderman liever de 2e grote ronde van zijn seizoen tw de Vuelta laten rijden ipv Kruijswijk...

Kruijswijk is op zich geen verkeerde klimmer, maar komt tekort bij de huidige generatie. Alleen het opstellen in de Vuelta blijkt niet goed uit te pakken. Ik ben 't met je eens, dat Kelderman veel beter op z'n plaats was geweest, want die wil knechten en doet dat prima. Dus echt jammer, dat zij hem niet hebben meegenomen.

kelderfan

Gelukkig dat er geen breuken zijn vastgesteld bij Wout, maar die diepe vleeswond zal wel enige hersteltijd kosten; dus zijn plannen komen weer onder druk te staan. 

S. Morgenstern

Kruijswijk is toch al jaren niet meer gestart als kopman in een grote ronde? Kiest zelf in de winter ook bewust al jaren voor onderdeel zijn van de Tour de France ploeg in dienst van Vingegaard. Vreemd om over hem nog te spreken alsof hij de kopmanschap periode nog achter zich moet laten. Stapte deze Vuelta ook op de fiets met de mededeling te gaan knechten voor Kuss en Van Aert.

Wat betreft Kelderman en Kruijswijk geeft T80JZ een goede inhoudelijke aanvulling die wat verder kijkt dan deze maand.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik heb overigens liever Kooij, Van Aert, Hagenes en Van Baarle zich uit zien leven in de vlakkere en overgangsritten deze ronde. Mooie ervaring voor die jonge gasten en een perfecte basis om de winter mee in te gaan voor die andere twee (als ze op de fiets blijven zitten dan). Dan in de bergritten lekker vrije rollen voor Kuss en Uijtdebroeks (met Tulett en Gloag als die beschikbaar waren geweest).

Maar goed, ze starten met de winnaar van vorig jaar en ondanks een moeilijke zomer verdiende hij wat meer puur ondersteunende renners als Kruijswijk, Valter en Gesink. Niets mis mee en ook goed te begrijpen. Verschil tussen voorkeur en redeneren; geen aanleiding om bij iedere gewonnen sprint van Groves of Bittner te klagen over de afwezigheid van Kooij.

Laatst gewijzigd
kelderfan
S. Morgenstern
#934
Kruijswijk is toch al jaren niet meer gestart als kopman in een grote ronde? Kiest zelf in de winter...

Wie kijkt er dan niet verder dan deze maand. Het verschil is, dat Gesink en Kelderman duidelijk wel in dienst rijden van hun kopman en dat Kruijswijk zoals in deze Vuelta er niet aan toe komt of beter gezegd het laat afweten. 

S. Morgenstern

Kruijswijk is gewoon aan het knechten deze ronde. Wellicht gaat het langs jullie heen.

kelderfan
S. Morgenstern
#935
Ik heb overigens liever Kooij, Van Aert, Hagenes en Van Baarle zich uit zien leven in de vlakkere en...

Ik snap niet dat jij Kooij opeens als betere aanvulling ziet in de Vuelta. Dat is veel te zwaar en hij is geen Groves. Kooij in de Giro kan, want daar zijn veel meer mogelijkheden om te sprinten. Dat je Hagenes noemt is prima, want die jongen is echt een stuk sterker geworden. Maar de mogelijkheden worden wel schaars met Zingle, Campenaerts, Teunissen en Simon Yates erbij.

kelderfan
S. Morgenstern
#937
Kruijswijk is gewoon aan het knechten deze ronde. Wellicht gaat het langs jullie heen.

Nee dat is leuk gezegd, maar gisteren heeft hij alleen als laatste in 't wiel gereden.

S. Morgenstern

Oké, Kruijswijk heeft gisteren de hele rit alleen in het laatste wiel gereden. Knecht van niets deze Vuelta.

AWestie

Dat is gewoon niet waar, Steven was door het hele peloton te vinden driekwart van de etappe gister

Laatst gewijzigd
kelderfan
S. Morgenstern
#940
Oké, Kruijswijk heeft gisteren de hele rit alleen in het laatste wiel gereden. Knecht van nie...

Voor de goede orde dat Kruijswijk voor mij echt een goede klimmer is en laten wij het erop houden, dat deze Vuelta voor Kruijswijk te vroeg is gekomen.

S. Morgenstern

Deze Vuelta was gewoon nodig voor Kruijswijk. Simpel zat.

samuello

Bijzonder dat de discussie Kruijswijk vs Kelderman is, terwijl Kruijswijk allang gepland voor de Vuelta was. Valter was de vervanger van Tulett en die zou oorspronkelijk Polen rijden. En die heeft nog net zo weinig laten zien als Kruijswijk deze Vuelta. Ik snap ook niet zo goed waarom hij een tweede grote ronde rijdt, terwijl hij beter tot zijn recht lijkt te komen in de klassiekers. Ik zou Staune Mittet of Bouwman als reserves aangewezen hebben voor de Vuelta. Die gaan wel weg bij de ploeg, maar zouden hier niet veel minder hebben laten zien en ze hebben zover bekend zich ook professioneel gedragen. 

Valter heeft dit jaar voor mij bewezen dat hij niet overwegen hoeft te worden voor de Tour in de komende jaren. Kruijswijk heeft dit de afgelopen 2 jaar al laten zien.

Beetje vroeg om al te speculeren, maar voor volgend jaar zou ik uit de renners Jorgenson, Yates, Kuss, Uijtdebroeks en Kelderman 2 een vrije rol geven in de Giro en 3 de Tour laten rijden. De rest van de Tourselectie zou dan zijn Vingegaard, van Baarle, Benoot, Laporte/van Aert en Lemmen of Campenaerts als achtste renner.

In de Giro dan Kooij, van Aert/Laporte, Affini, Zingle, Tulett en Kruijswijk met van der Sande en Graat als reserve.

In de Vuelta Valter als zekerheid en de rest afhankelijk van het seizoen. Nordhagen, Huising en Brennan zullen nog geen grote ronde rijden. 

Raul Alcala

Zeg, ga iemand anders aan het kruis nagelen.

tdola

Van aert einde seizoen  net als gloag en wrs ook van baarle lijkt me.

Tullett weet ik niet.

Vingegaard ook maar niet door blessures. 

kelderfan
tdola
#947
Van aert einde seizoen  net als gloag en wrs ook van baarle lijkt me. Tullett weet ik niet. V...

shit happens, maar hopelijk komt Wout supersterk terug in 't volgende seizoen.

tdola

Valter weer tegenvallend in de vlucht, hier zou ie toch echt zijn kansen moeten pakken en doet ie dus niet.

tdola

En kuss heeft t ook niet helaas. 

Van aert prima, gesink en affini doen wat ze moeten doen, de rest valt deze vuelta toch tegen in mijn ogen, al lijkt kruijswijk wel iets te verbeteren in 2e deel vuelta. 

1 2 ... 158 ... 162 163

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.