Valter moest zich laten afzakken nadat hij reeds was gelost door de beteren vooraan. Valter in die groep van Kuss op kop laten rijden kon verder geen kwaad. Het kopwerk van Kuss zelf vond ik echter nutteloze energieverspilling. Wat maakt het uit of je twaalfde staat met zeven of met zeventien minuten achterstand?
Begrijp weinig van die drang van hem en de ploeg om toch nog voor een toptien plek te gaan. Vandaag zou ik hem lekker een kwartier laten verliezen en laten sparen voor morgen.
Ik begreep uit de podcast, dat 't opleidingsteam voor het komend met maar twee Nederlandse renners blijft zitten, waarbij natuurlijk Lugthart en dat Schellekens erbij hangt. Nu is de 1e. rit Ruebliland afgelopen en daarbij rijden naast Eliott Rowe ook twee Nederlandse talenten Collin Westbroek en Keije Solen. Daarnaast nog een Brit Sebastian Grindley met een mooie palmares met 1e. en 2e. plaatsen.
TVL zit toch ook in het gegadigdenclubje voor Widar: 8 ploegen azen op zijn komst, blijft hij bij Lotto Dstny? Wielertalent Jarno Widar (18) beslist eerstdaags over toekomst | Wielrennen | hln.be
Dat interview met Widar laat inderdaad mooi zien dat het heel verstandig is om af en toe even gas terug te nemen qua koersen. Graat heeft zelf overigens recent ook een interview gegeven waar je uit zou kunnen halen dat hij dat eerder dit seizoen ook even had moeten doen. Heeft ook al behoorlijk wat gekoerst dit jaar.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.