Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 160 161 162 163 »
Rafał Kišerlovski
kelderfan
#49
Kooij geeft de aftrap voor 't naseisoen met Becity, Gooikse Pijl, Munsterland en Parijs - Tours.

Dus Visma rijdt inderdaad geen Guangxi.

Avatar of
Maxim Horssels
admin
Rafał Kišerlovski
#51
Dus Visma rijdt inderdaad geen Guangxi.

Heb het bij enkele renners gecheckt en die verklaarden los van elkaar dat de ploeg Guangxi gewoon rijdt. Met alle geblesseerden wel een uitdaging om een volwaardige selectie af te vaardigen. 

Laatst gewijzigd
kelderfan
Maxim Horssels
#52
Heb het bij enkele renners gecheckt en die verklaarden los van elkaar dat de ploeg Guangxi gewoon ri...

Onverwacht maar toch leuk om te melden. Het wordt zeker een uitdaging om de ploeg voor dat uitje rond te krijgen.

kelderfan

UAE gooit 't balletje op, maar wat is de reactie van de gele bijtjes. Met Yates erbij is de 1e. stap gezet. Maar heeft Jonas Vingegaard nu de juiste ondersteuning voor de TdF; want dat is kennelijk 't enige wat telt.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Hoeveel meer ondersteuning wil je hebben.... Jorgenson, Yates, Kuss, Valter, Uijtdebroeks, van Baarle, Kruijswijk, Kelderman, Benoot, Laporte, Valter, van Aert, Campenaerts. Wanneer is het genoeg.

kelderfan
Rahim Vlasblom
#55
Hoeveel meer ondersteuning wil je hebben.... Jorgenson, Yates, Kuss, Valter, Uijtdebroeks, van Baarl...

Ja, dat is de vraag ook. Is de genoemde ondersteuning genoeg om 't UAE moeilijk te maken. Pogiboy heeft toch een klasse ondersteuning gekocht dat wel. Hoe moeten de killerbees daar tegenop bieden. In 2023 ging dat nog goed met Jonas, Primoz en Sepp.

S. Morgenstern

Roglic was er niet bij in 2023 en als er renners buiten Vingegaard waren die Pogacar hebben gesloopt in die editie dan waren dat eerder Van Aert, Van Baarle, Laporte en Van Hooydonck dan dat Kuss en Kelderman daarvoor verantwoordelijk waren.

Laatst gewijzigd
kelderfan
S. Morgenstern
#57
Roglic was er niet bij in 2023 en als er renners buiten Vingegaard waren die Pogacar hebben gesloopt...

Ja dat klopt, maar was Van Baarle belangrijker dan Kelderman? Sorry in de bergritten en tijdritten moest gebeuren en daarvoor waren juist Kuss en Kelderman mee. Over Van Aert en Van Hooydonck valt niet te twisten, want die ja super belangrijk geweest. 

Maar om 't op te nemen tegen UAE moet je toch beter worden ondersteund dan de ploeg TdF 2024; want Vingengaard heeft ja gestreden tot de laatste snik, maar zijn ondersteuning moest 't toch afleggen en niet alleen t.o.v UAE; daarom is ook Simon Yates aangetrokken toch. Mijn vraag is ook: Is dat voldoende.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ze hoeven UAE niet te verslaan, ze moeten Pogacar verslaan. Dat lukte in 2023 door drie weken lang de duimschroeven aan te draaien en ook tussen kilometer 50 en 150 van pittigere ritten het peloton geen adempauze te geven. Dat was volgens mij qua ondersteuning de sleutel tot het verslaan van Pogacar in 2023. Van Baarle was daarin (net als Van Hooydonck) belangrijker dan Kelderman en Kuss.

Welke tactiek er in 2025 gekozen wordt en welke renners daar bij passen zou ik niet weten. Ik weet wel dat 'nu zit Visma nog met 3 terwijl UAE er nog 6 heeft' vooral een ding is waar volgers goed op gaan, maar dat het zelden werkelijk effect heeft op de uiteindelijke verhouding tussen de kopmannen.

Rawolf
S. Morgenstern
#59
Ze hoeven UAE niet te verslaan, ze moeten Pogacar verslaan. Dat lukte in 2023 door drie weken lang d...

achteraf kijkend, was het tactiek of was Pogacar echt wat minder voorbereid door die polsbreuk in LBL?... Ik denk het 2e. Maar de ploeg zal daar ook haar analyses op los hebben gelaten. 

S. Morgenstern

Waarom zou het of/of moeten zijn dan? Ik denk dat een polsbreuk in april effect heeft op een voorbereiding voor de Tour de France, maar dat het voor een wielrenner geen onoverkomelijke blessure is. Ik denk dat ze in 2023 tactisch herhaald hebben wat ze konden herhalen van 2022 (zonder polsbreuk bij Pogacar toen), met er een schepje bovenop omdat ze geen Grandon situatie meer konden forceren.

tdola

Visma kan op papier een prima team opstellen in de tour dat kan wedijveren met uae, maar uiteindelijk gaat t om vingegaard vs pogacar. 

Maar bijv vingegaard, kuss, yates, jorgenson, van aert, van baarle, benoot en Campenaerts/laporte doet denk ik niet onder voor uae in de tour.

Stel je in giro vingegaard, kelderman, kruijswijk, uijtdebroeks, lemmen, affini, laporte, kooij op.(laatste 2 kan je vervangen door gloag en tullett)

In vuelta jorgenson, kuss, yates, kelderman, tullet, gloag, zingle en van aert/Campenaerts. (Tullet en gloag kan ook laporte en kooij zijn).

Mwah, geen onaardige poging al zeg ik t zelf. Kan je altijd enkeling schuiven, maar idee ziet er best ok uit volgens mij.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Zo, dat is een leuke binnenkomer. Wout Van Aert en de killerbees for ever.. Mooi hoor dat hij bij de club blijft en dan onbepaald.

Rawolf

Ik denk dat Jumbo weer met een babysit ploeg naar de tour moet. Jonas maximaal ontlasten en uit de problemen houden in 95% vd kilometers. De 5% kilometers waar de klassementsrenners zelf losgaan doe je weinig met knechten tegenwoordig. Het niveauverschil tussen  Vingegaard, Pog en 'normale profs' is immens. 

Ik pleit voor weer echte motoren mee voor de vlakke stukken. Een Affini kan veel meer verschil maken voor Vingegaard als de 4e man die goed bergop rijd. 

Vroeger, wat nog maar een paar jaar terug is, kon Poels nog alle klassementsmannen behalve zn eigen losrijden. Bestaat niet meer.

 

Met die kennis doe ik een voorschotje

Vingegaard

Kuss

Yates

Wva

Affini 

Benoot

Jorgenson

Campenaerts

 

Laatst gewijzigd
kelderfan

Het verhaal over Wout staat op de site. Het wat mij een beetje stoort, dat bijv. Jurgen Zomermaand geen contract krijgt en dat een minder talentvolle Schellekens mag blijven. Dat verdient toch wel enige uitleg, als roept, dat er geen Nederlands talent meer is om erbij te halen. 

S. Morgenstern

Minder talentvol? Zou goed mogelijk kunnen zijn, maar kun jij dat vaststellen zonder inzicht in de tests op basis waarvan Schellekens is verleid tot een (grotere) uitstap naar de weg bij de beloften van Visma? Of zonder inzicht in het contact dat er is geweest tussen de ploeg en Zomermaand?

Laatst gewijzigd
Yeez

@rawolf kuss kon/kan dat ook. Behalve "zijn eigen"

Yeez

Goede koers vd ploeg. Op mvdp geen maat

kelderfan
S. Morgenstern
#4063
Minder talentvol? Zou goed mogelijk kunnen zijn, maar kun jij dat vaststellen zonder inzicht in de t...

Jij weet 't beter natuurlijk. Die Zomermaand is echt een stuk beter zonder jouw inzicht uiteraard.

kelderfan
Yeez
#4065
Goede koers vd ploeg. Op mvdp geen maat

Ik heb niet gevolgd, maar Kelderman kan nog steeds de sprint aantrekken en daar is Laporte zeker mee gediend. En de genoemde heren staan voor in 't klassement. Sorry ik zie dat Lemmen er ook goed voorstaat.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

"Jij weet 't beter natuurlijk"

Ik weet in ieder geval weer waarom ik hier niet meer kwam.

YogiBear
kelderfan
#4066
Jij weet 't beter natuurlijk. Die Zomermaand is echt een stuk beter zonder jouw inzicht uiteraard.

@kelderfan Kun je na een onderbouwd weeerwoord alleen met deze nietszeggende niet inhoudelijke reactie komen? Je kunt ook proberen de argumenten te weerleggen en wel een goede discussie te voeren.

Heipaal
1 2 ... 160 161 162 163 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.