Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 161 162 163 164 »
kelderfan
AWestie
#4071
Zijn kwaliteiten liggen meer in vage stellingen poneren en flauwe vragen stellen 

Oh, is de reactie van YogiBear onderbouwd. En wat bedoel je met vage stellingen, want 't gaat hier om de reden, dat 't opleidingsteam slechts 1 Nederlands talent heeft in de opstelling 2025, terwijl er wel Nederlandse talenten beschikbaar zijn. Misschien zijn die niet van 't niveau Tijmen Graat en Menno Huising, maar zeker niet minder als Schellekens. 

kelderfan
S. Morgenstern
#4068
"Jij weet 't beter natuurlijk" Ik weet in ieder geval weer waarom ik hier niet meer kwam.

Goh, ben je op je pikkie getrapt of zo

Dit is nergens voor nodig, hou de discussie inhoudelijk. (Mod)

Want ja "bijvoorbeeld" die Jurgen Zomermaand heeft meer in huis gezien zijn palmares. Kijk maar eens bij de Classique des Alpes Juniors met als winnaar Paul Seixas, die er bovenuit steekt maar waar hij toch als 3e. eindigt. Bovendien wint hij Volta Portugal voor junioren. Tevens wordt hij 2e. in de Keizer der Junioren, waarbij ook Cedric Keppens een bijrol speelt. 

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Volgens mij zitten wij hier allemaal omdat we deze ploeg volgen en daar dingen over uit willen wisselen. Dat doet iedereen op zijn eigen manier, maar naar mijn idee wel vanuit diezelfde basis. Wanneer ik dan een paar kritische vragen stel bij een reactie en alleen maar dit soort opmerkingen terug krijg, heb ik verder weinig behoefte om mijn tijd te verdoen ('ben je op je pikkie getrapt' kom op zeg).

Inhoudelijk dan maar... Volgens mij kan iedereen vaststellen dat Zomermaand (net als enkele anderen) mooie uitslagen rijdt bij de junioren. Kun je daarmee zeggen 'dus moet hij bij Visma rijden volgend jaar'? Of zetten er nog wat zaken tussen die twee dingen? Volgens mij geeft het artikel daar enkele aanknopingspunten. Allereerst zullen ze uiteraard de potentie moeten zien dat zo'n renner de groei marge heeft om een versterking te kunnen zijn voor het WT team. Wij kunnen daarvoor naar de uitslagen kijken, maar minstens zo belangrijk zullen de testen zijn die ze doen. Ik lees dat ze in sommige gevallen die match wel zien, maar dat het er toch niet van komt. Dat zal dan bijvoorbeeld kunnen komen door de wensen van de renner zelf en de match die er is tussen de werkwijze van de ploeg en hoe de renner er in staat. Volgens mij een ingewikkeld proces, waar nog veel meer dan dit bij zal komen kijken. Daarin zullen ook genoeg missers worden gemaakt, lijkt me onvermijdelijk, maar dat neemt niet weg dat vanaf de zijlijn roepen dat ze een hele rits junioren (moet willig) negeren veel te makkelijk is. Wanneer je die neiging voelt, mag je nog even iets kritischer nadenken wat mij betreft.

Schellekens is overigens volgens mij puur gehaald omdat hij (nadat hij opviel op de MTB) hele goede testuitslagen had. Die kunnen we moeilijk vergelijken met junioren die wel uitslagen op de weg rijden en het nu goed doen. Ik heb geen idee hoe goed die testen van Schellekens zijn, maar stel nu bijvoorbeeld dat die uitslagen in de buurt komen van die van Kelderman, of Roglic, of Kuss. Zou je het dan niet zonde vinden wanneer ze hem geen kans geven uit te zoeken of dat er in wedstrijden ook uit kan komen? Het is in ieder geval de manier waarop deze ploeg met grote regelmaat succesvol heeft gescout; door te zoeken naar renners die misschien niet de beste uitslagen hebben, maar wel goede testresultaten en voldoende groeipotentie. Roglic, Kuss en Vingegaard zijn daar drie voorbeelden van en ik zou het geweldig vinden wanneer ze daar een Nederlandse variant van kunnen vinden.

Ik vind de grootste winst van de structuur die ze nu hebben neergezet, dat als er in de komende jaren een Nederlandse Vingegaard of Nordhagen boven water komt, hij in een ploeg terecht kan komen waarin alles voor zijn ontwikkeling tot wereldtopper op het hoogste niveau beschikbaar is.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Dat Jumbo dev moet de nederlandse trots opleiden is een beetje voor de buhne. 

 Dsm dev, wanty dev en nog wel wat ploegen spelen daar zeker zon belangrijke rol in. 

Bv dsm heeft volgend jaar wel minimaal 4 nlers in het dev team. Het is niet dat ze er niet zijn, het is dat Jumbo niet de heilige graal is voor talenten.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik ben het met je eens dat het inderdaad wat dwangmatigs heeft om te doen alsof het voor Nederlandse renners allemaal via Visma zou moeten, alsof die route de beste zou moeten zijn voor iedereen.

Tegelijkertijd zie je natuurlijk wel dat het voor de grotere talenten, die in de WT terecht komen, nog steeds de belangrijkste route is; sinds 2020 maken nu 9 Nederlandse renners vanuit Visma de stap naar de WT tegenover bijvoorbeeld 4 vanuit DSM.

Wat dat betreft mag je het zorgelijk noemen wanneer die stroom nu voor een jaar stil gaat staan. Hoewel dat net zo goed iets tijdelijks kan zijn.

Laatst gewijzigd
kelderfan
S. Morgenstern
#4075
Volgens mij zitten wij hier allemaal omdat we deze ploeg volgen en daar dingen over uit willen wisse...

Ja en daar is niks mis mee. Het gaat om de kreet van TVL, dat er geen talenten zijn voor de overstap naar 't Development Team. Die Zomermaand is ook een voorbeeld. Bij dezelfde club waar Ian Kings en Patryk Goszczurny vandaan komen rijdt ook Ruud Junior Nagengast met ook een aardig palmares. Dat is ook een voorbeeld.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Dat zijn inderdaad jongens die goede uitslagen rijden bij de junioren, en alsnog zijn er dus goede redenen te bedenken waardoor volgend jaar niet bij Visma rijden.

1 2 ... 161 162 163 164 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.