Graat was, op een goede eerste dag van de rest na, eigenlijk het enige lichtpuntje in Luxemburg. Heeft een hele degelijke koers gereden met aardig wat kopwerk en uiteindelijk een verdienstelijke drieëntwintigste plek in het klassement. Komende weken nog wat mooie Italiaanse koersen met de profs en dan volgend jaar zien wat de overstap naar de WT gaat geven. Hij deed dit seizoen reeds vier meerdaagse koersen met de profs (twee maal winnend afgesloten met de ploeg), dus qua belastbaarheid zit het volgens mij wel goed. Benieuwd of hij zich zodanig kan ontwikkelen dat hij in de komende jaren wat op kan schuiven in de hiërarchie.
Als ik de LSRF podcast hoor is Steff Cras een gast in de categorie Matteo en Victor, wat betreft zichzelf willen verbeteren. Lekker de teamchef op de koolhydraat af berichten hoe die moet koken. Is wel in het straatje dat past bij TVL lijkt het. Best benieuwd naar de Beter Worden podcast mét Steff, maar ik ben geen betalend abonnee.
Oftewel; is er al meer bekend over renner 30? Mikey moet ook nog bekend gemaakt worden.
Ik dacht in eerste instantie dat Behrens vooral gehaald zou zijn voor de sprint kern rond Kooij. Afgaande op zijn uitslagen op dat moment schatte ik hem in als een tempobeul met redelijk wat explosiviteit en een postuur om twee wagonnetjes in één te spelen in een sprinttrein. Een nuttige renner voor de selectie, maar alsnog enigszins opmerkelijk dat ze dat type bij de opleidingsploeg van Lidl moesten halen.
Maar na het EK waar hij maar bleef gaan en natuurlijk helemaal na vandaag is het wel duidelijk dat er veel meer in zit. Benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen, maar lijkt me een jongen die naast zijn werk in de sprinttrein ook in de Vlaamse klassiekers goed uit de voeten moet kunnen.
Andermaal een goed voorbeeld weer van de manier van scouten van deze ploeg.
Behrens soort Kristoff - Kung hybrid lijkt me. Al is het nog maar de vraag wat zn uiteindelijke niveau gaat zijn. Goede renner om erbij te hebben.
2023-2024 winterstop is Jumbo er op achteruit gegaan qua inkomend-uitstromende renners.
2024-2025 maken ze dat meer dan goed en vind er een kwaliteitsimpuls plaats. Grote uitdaging word alle pionnetjes tevreden houden in hun rol, en dan ga je toch al snel aan UAE achtige praktijken denken die dat heel goed managen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.