Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 167 168 169 170
kelderfan

Er zitten genoeg dubbeltjes in de vluchtgroep. Derhalve begrijp ik @xistnc wel. Hopelijk wordt 't nog leuk.

kelderfan

Waarom dubbele invoer WF?

Laatst gewijzigd
De Zeboe van de Zoncolan

Inderdaad, als Tiesj een beetje mee wil werken zit die overwinning van Kelderman wel in de tas.

 

Dat geconstateerd hebbende, kunnen we dus ook al stellen dat als Kelderman vandaag niet wint, het dus de schuld van Benoot is 

kelderfan
De Zeboe van de Zoncolan
Inderdaad, als Tiesj een beetje mee wil werken zit die overwinning van Kelderman wel in de tas. &nb...

Benoot mag 't boetekleed aantrekken, want de winstverwachting voor Kelderman is helaas voorbij door zo'n witbroek. Dat moet eigenlijk niet mogen.

kelderfan

Oei dat is fikse tik om de oren. TVL heeft zich alleen kunnen tonen in de vlucht met Kelderman en Benoot.

Wilco Kelderman brengt 't team thuis. Die mag zich niets verwijten. 

Laatst gewijzigd
kelderfan

Gelukkig kan 't team nog juichen voor Fem van Empel met haar 1e. zege bij het veldrijden dat wel.hoven

Ook Nienke Veenhoven laat zich zien in d Simac Ladies Tour met wederom een derde plek. Die mag toch wel verlennen lijkt mij.

Laatst gewijzigd
Cornelius

Nienke Veenhoven heeft er duidelijk nog veel zin in deze week. Hopelijk blijft ze nog iets langer.

kelderfan

quote; IDL: "Ploegleider Marc Reef zag zijn ploeg het vooraf besproken plan prima uitvoeren, maar het mocht niet baten. 'Met Tiesj en Wilco hoopten we de top van de Sormano te bereiken met een mooie voorsprong. Helaas hield het team van Pogacar het gat klein, zij hadden alles onder controle."

Er wordt wel eens gezegd, dat 't team onbelangrijk is, maar Marc Reef ziet 't goed, want Pogacar en zijn ijzersterk team drukte al hoop de grond in. Kelderman en Benoot hebben hun best gedaan. 

S. Morgenstern

Wordt er weleens gezegd dat het team onbelangrijk is?

kelderfan
S. Morgenstern
Wordt er weleens gezegd dat het team onbelangrijk is?

Ja, want het team of wel de ondersteuning wordt zeker vaak afgedaan als onbelangrijk, want de Pogacars en Vingagaards kunnen 't alleen af toch. Daarom zegt Marc Reef 't goed.

Poeksel

Zo leer je hier nog eens wat: wielrennen blijkt een teamsport te zijn!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

@Kelderfan wanneer is dat ooit gezegd. Echt jij maakt er je eigen waarheid van. Nooit heeft iemand gezegd dat het team onbelangerijk is... wel hebben we soms discussies over hoe de samenstelling van zo'n team eruit zou moeten zien. En ja uiteindelijk in de finale moeten de kopmannen het inderdaad zelf doen, dat was in Lombardije ook gewoon weer het geval. 

S. Morgenstern

'De kopmannen kunnen het alleen af' is niet hetzelfde als 'het team is onbelangrijk'.

Evenepoel had gisteren met een betere ploeg niet meer kans gehad tegen Pogacar. Pogacar had gisteren met een mindere ploeg ook gewonnen. Niet omdat het team onbelangrijk is, maar omdat uiteindelijk de verhouding tussen de kopmannen het verschil maakt.

AWestie

Met een minder UAE was het wel nog ietsje langer spannend geweest, want dan had Tadej wel wat meer kruit moeten verschieten om vooraan te komen.

Dekker denkt in de nieuwste LSRF podcast dat met Zeemans vertrek de klad er in gaat zitten bij TVL. Nog niet geluisterd, dus ik kom er nog op terug.

AWestie

Was achteraf een breder praatje over switch in management met ter vergelijk ook Ineos. In het verlengde daar van zou Visma een van de drie teams zijn die Pidcock wel willen verwelkomen volgens Daniel Benson https://dnlbenson.substack.com/p/analysing-the-teams-chasing-tom-pidcock

kelderfan
AWestie
Met een minder UAE was het wel nog ietsje langer spannend geweest, want dan had Tadej wel wat meer k...

Dit jaar is al een stuk minder wat TVL betreft. En ja UAE heeft een stap omhoog gezet met Pogacar en ijzersterk team met o.a. Yates, Ayuso, Sivakov en Soler. Overal waar zij starten hebben zij de grootste inbreng. Dus wat dat betreft zit Boogaard ernaast. 

kelderfan
AWestie
Was achteraf een breder praatje over switch in management met ter vergelijk ook Ineos. In het verlen...

Zo dat is weer andere koek, want met Pidcock erbij heb je meer kaarten om te spelen. Maar ik zou al blij zijn als zij met Mike Teunissen komen. Want dan heb je op bijna alle facetten een uitgebalanceerd team, wat met o.a. Bora kan wedijveren. TVL moet weer groeien naar UAE. 

Dave87

Teunissen en Pidcock zou de selectie nog meer kwaliteit geven.

Ik twijfel wel over Pidcock omdat hij bekend staat als een egoïst en einzelganger (dat strookt niet echt met de visie en cultuur van TVL).

kelderfan
Dave87
Teunissen en Pidcock zou de selectie nog meer kwaliteit geven. Ik twijfel wel over Pidcock omdat hi...

Ja daarom lijkt mij Mike gewoon de aangewezen man.

kelderfan
Dave87
Teunissen en Pidcock zou de selectie nog meer kwaliteit geven. Ik twijfel wel over Pidcock omdat hi...
Verwijderd
kelderfan

Tom Veelers geeft zijn visie over de jonge Nederlandse talenten ook die bij TVL rijden met Menno Huising voor 't eendaags werk en Tijmen Graat als ronde renner. Hij is al zover dat Tijmen en Menno waarschijnlijk zullen aantreden in P-N om Jonas te ondersteunen. Want TVL heeft eendaagsrenner zeker nodig voor de AGR/Waalse klassiekers. Tijmen Graat zie ik met Jorgen Nordhagen zeker in de GT's aansluiten.

S. Morgenstern

Merkwaardig verhaal van Veelers; de man die Graat niet selecteerde voor het WK ziet hem volgens jaar misschien wel laatste man zijn voor Vingegaard? Sure.

Graat en Nordhagen zie ik ook niet direct starten in een grote ronde. Meestal worden ze door Visma wat rustiger gebracht. Daarnaast is er sowieso weinig ruimte doordat ze met kopmannen als Vingegaard, Van Aert en Kooij, met nog Yates en Jörgensen daarachter, weinig ruimte hebben om renners puur voor hun ontwikkeling op te stellen. Die renners wil je de best mogelijke ondersteuning meegeven (team is belangrijk hè). Mocht er in één ronde wel ruimte voor zijn, dan heb je ook nog Gloag, Tullet en Hagenes die een grote ronde goed kunnen gebruiken en waarschijnlijk nu nog eerder in aanmerking komen.

24 grote ronde plekken.. Vingegaard (2), Jörgensen (2), Yates (2), Kuss (2), Van Aert, Kooij, Laporte, Van Baarle, Kelderman, Benoot, Lemmen, Affini, Campenaerts, Uijtdebroeks en Kruijswijk zullen al rond de 20 plekken zijn die in de winter zijn ingevuld.

Laatst gewijzigd
kelderfan
S. Morgenstern
Merkwaardig verhaal van Veelers; de man die Graat niet selecteerde voor het WK ziet hem volgens jaar...

Je zult zeker deels gelijk hebben, want TVL zal die jonge gasten zeker voorzichtig brengen. Maar toch gaat 't hard met de jonge talenten.

Wij gaan 't zien.

 

S. Morgenstern

Uiteraard kan het soms hard gaan, maar ik zou daar vooralsnog niet op zeker vanuit gaan. Nordhagen is dan wel een toptalent, maar moet nog twintig worden. Wanneer je bijvoorbeeld kijkt naar de drie toptalenten van 20 van dit seizoen bij UAE, toch een ploeg die de naam heeft renners sneller te brengen, dan heeft er alsnog slechts één van de drie een grote ronde gereden. Daarnaast is Nordhagen vooralsnog een renner die met aardige ups en downs door het seizoen gaat. Hij is rgelmatig ziek geweest dit seizoen. Ik verwacht dat ze hem eerst een seizoen in enkele meerdaagse WT-koersen aan het niveau laten wennen (dichts in de buurt van het programma van Christen als je het vergelijkt met die drie renners van UAE).

Graat is qua belastbaarheid volgens mij al een stuk verder, is ouder ook. Heeft dit seizoen redelijk steady gepresenteerd en regelmatiger bij de profs meegedaan. Ik denk alleen dat hij qua niveau volgend jaar nog niet bij de betere renners voor een grote ronde zal zitten.

Franco Bitossi

Geen Teunissen; zal (ook) Kooij niet leuk vinden. 

1 2 ... 167 168 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.