Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 21 ... 90 91
AWestie

Wanneer verwachten jullie de eerste geelzwarte overwinning op de weg voor de mannen in 2024? Ik denk Van Aerts eerste koers, met ook weer gemier in de Belgische pers over zijn kalender.

Rawolf

tja het hele team rijd geen zak. Bizar. 

 

Maar Kooij in Clasica Almeria of UAE tour pikt er wel eentje mee, verwacht ik. 

Yeez

Duurde al lang voordat deze discussie weer kwam, terwijl het al jaren zo is... 

kooij in almeria, v aert in jaen, vingegaard in gran camino, v aert in de algarve, kooij in de uae. Kansen genoeg. 

ik denk overigens dat het openingsweekend wat minder dominant gaat zijn dit jaar. Denk dat ze hebben geleerd van 2023 en dat ze duidelijk willen pieken naar rvv en pr. Niet daarvoor

AWestie

Wat is er bizar aan dan, Rawolf? Is het zo'n wereldvreemde keus om niet te starten in weet ik veel wat voor kleine wedstrijdjes waar ik een dag later al de naam niet meer van weet?

tdola

@yeez

Ik hoop t niet eerlijk gezegd.

T verschil om meer te pieken in rvv en Parijs roubaix is dat benoot,  van aert, tratnik en hagenes niet naar strade/msr/pn/tirreno gaan maar dan nog hoogtestage doen om vorm aan te scherpen.

Dat zou niet hoeven te betekenen dat ze minder in openingsweekend zijn.

Maar net zo dominant als afgelopen jaar is natuurlijk wel moeilijk om te herhalen. 

Yeez

@tdola dan onderstreep je mijn punt toch door te stellen dat ze later op hoogte gaan? Een 3e keer op rij omloop winnen is leuk, maar het gaat om de monumenten. 

kelderfan
Yeez
#506
@tdola dan onderstreep je mijn punt toch door te stellen dat ze later op hoogte gaan? Een 3e keer op...

Ja leuk weer. Het gaat alleen om de monumenten RVV en P-R? De rest is bijzaak.

Dus wij hoeven niet meer te reageren tot na P-R en dan is hopelijk het jaar bingo en kunnen wij feestvieren. Gelukkig hebben de renners doelen opgesteld met hun begeleiders. 

 

Yeez

@kelderfan tuurlijk niet. Dat zeg ik ook nergens. Tirreno winnen met Vingegaard zal een doel zijn. Ritten winnen met Kooij in UAE en Parijs-Nice net zo goed en uiteraard willen ze er in alle klassiekers staan, maar de piek zal niet meer zo vroeg liggen als in 2023. Daar stonden ze er in elke koers behalve de ronde. 

AxVISMALAB
Yeez
#503
Duurde al lang voordat deze discussie weer kwam, terwijl het al jaren zo is...  kooij in almer...

Qua dominantie zal het idd lastig te evenaren worden in het openingsweekend. Echter zullen renners als van Baarle, Laporte en Jorgensen waarschijnlijk wel nu al mee op hoogte gaan. Die zullen erg scherp aan de start staan. 

Neem daarin mee dat van Aert vorig jaar het openingsweekend oversloeg en er dit jaar wel bij is, ondanks dat hij z'n hoogstestage pas daarna heeft ingepland. Dat zal toch ook wel een voordeel zijn t.o.v. vorig jaar. In ieder geval enorm veel zin in!

kelderfan
AxVISMALAB
#510
Qua dominantie zal het idd lastig te evenaren worden in het openingsweekend. Echter zullen renners a...

Precies met Wout erbij gaan zij echt wel voor de winst rijden. Of dat lukt is een open vraag.

Groenewegen verwacht nog veel vertrekkers bij Visma-Lease a Bike: 'Je moet heel erg met hun aanpak kunnen werken' | Indeleiderstrui.nl

Dylan doet ook mee in de discussie.

Rawolf

Ruta del Sol, Besseges, Algarve etc zijn gewoon mooie koersen. 

Als WT ploegen daar stelselmatig ontbreken is dat het begin van het einde voor wielrennen in de huidige vorm. 

Jonge renners kansen geven. Wielrennen internationaal interessant houden. 

Gelukkig zijn er nog ploegen die wel een programma rijden.

 

 

Laatst gewijzigd
Yeez

Daarom rijden ze ook jaen, murcia, almeria, gran camino en algarve. Februari is een maand waarin de halve selectie op hoogte is, dus missen ze een groot deel van deze voorbereidingskoersen, maar daardoor presteren ze wel al jaren in de koersen die tellen. Anders kwam daar weer kritiek op ;)

Cycling

@Kelderfan De opmerking van Groenewegen dat veel renners  vertrekken door de aanpak kan ik me niet in vinden. Dit jaar zijn alleen Roglic, Foss, Leemreize, Oomen en Roosen naar een andere ploeg vertrokken. Roglic heeft niets met de aanpak te maken. Roosen zit zijn hele leven al bij VLAB en was heus wel eerder vertrokken als de aanpak hem niet aanstond. Leemreize en Oomen  zijn in hun ontwikkeling blijven stil staan, maar of dat met de aanpak van VLAB te maken heeft moeten we nog zien. Het is vanuit zowel het oogpunt van VLAB en de renners zelf logisch dat ze vertrokken zijn. Ik kan me ook goed voorstellen dat ze niet konden verlengen. Er zijn namelijk meer dan adequate renners die hun vervangen. Ik durf zelfs te stellen dat de renners die hun vervangen meer potentie hebben. Of gaan we het weer over Dumoulin hebben die niet kon aarden bij JV 

Laatst gewijzigd
AWestie
Rawolf
#512
Ruta del Sol, Besseges, Algarve etc zijn gewoon mooie koersen.  Als WT ploegen daar stelselmat...

Je pikt een paar zaken er uit, niet allemaal even sterk. Ik sla zeker aan op je punt w.b. internationalisering, het zou echt prachtig zijn als er ook meer met ploegen wordt meegedacht om buiten de gebruikelijke West-Europese grenzen te denken. De kalender nog meer aanpassen zodat er makkelijker gekozen kan worden voor Argentinie, Rwanda of weet ik waar juich ik toe.

Ik ben daarnaast van mening dat de Europese kalender overvol is. Dat er een koers links of rechts omvalt omdat TVL er niet aan meedoet lijkt me wat gek, maar breder gesproken zijn er ook wel rittenkoersen te bedenken die nu vooral dienen als kalendervulling met dramatische startlijsten. Om internationaal een grotere sport te worden moeten er denk ik juist een heleboel wedstrijden weg, in plaats van bij.

Daarnaast benoem je jeugd en doorstroming. TVL is een van de weinige ploegen die een goed plan uitstippelt met hun jeugd voor mijn gevoel. Dat er voor andere renners dan weer gaten vallen (denk aan de jongens die recent zijn weggegaan), is te begrijpen en daar zijn weer andere teams voor. Toch? Je kan niet voor ieder teamlid een programma maken dat perfect past.

 

goldone123

gaan we weer, dit was volgend jaar ook zo, en hoe ging het toen?

Yeez

Zonde en jammer vind ik het overigens wel, maar kritiek is totaal niet terecht gezien de laatste 3 jaren

goldone123

ja zelfde, vind ik ook, maar die kritiek mag komen als ze het niet goed doen.

Fanny

Ben dus benieuwd gezien vorenstaande berichten welke renners er nu weer aan het eind van 2024 bij TVL verlengen, vertrekken of stoppen.

Op de nominatie volgens contract tot eind 2024 staan Bouwman, Gesink, Hessmann, Tim en Mick Van Dijke, Vader, Tratnik en Vermote. 

Yeez

Ik vrees voor vermote dat het voor 1 jaar zal zijn of hij moet echt heel nuttig blijken. Gesink stopt. Bouwman zie ik a la oomen en tolhoek meer vrijheid zoeken. Bij hessmann zal het van zijn proces afhangen. Geloof dat ze de gebroeders van dijke en zeker tratnik wel willen verlengen. Vader vind ik een gevalletje "wat moet je daar nu precies" mee. Hele specifieke kwaliteiten 

kelderfan
Yeez
#520
Ik vrees voor vermote dat het voor 1 jaar zal zijn of hij moet echt heel nuttig blijken. Gesink stop...

Dat Vermote voor 1 jaar is binnengehaald kan ik begrijpen, gezien 't aantal talenten wat staat te popelen.

Alleen wat Koen Bouwman betreft, zou ik 't niet goed vinden, want net als met Gesink heb je mensen nodig, die je kunt inzetten als begeleider van juist die jonge talenten in kleinere koersen/semi-klassiekers.

Thurau
Rawolf
#512
Ruta del Sol, Besseges, Algarve etc zijn gewoon mooie koersen.  Als WT ploegen daar stelselmat...

Je laatste regel is provocerende onzin. Ze rijden een programma maar wel met de focus op de WT wedstrijden. Met hetzelfde gemak zou ik kunnen beweren dat ploegen als dsm/firmenich zo de focus leggen op januari en begin februari omdat ze weten dat ze bij de grote wedstrijden weer figuranten zijn. Is net zo onwaar, feit is dat elke ploeg haar eigen strategie heeft en het zou mij pas verrassen als Visma Lab de succesvolle aanpak zou inruilen voor een focus op de ronde van Oman of de Ruta del Sol.

Thurau
Fanny
#519
Ben dus benieuwd gezien vorenstaande berichten welke renners er nu weer aan het eind van 2024 bij TV...

Koen moet vooral voor zichzelf de vraag beantwoorden of hij de vrijheid wil om de rittenkaper te blijven die hij pas in 1 koers was/kon zijn of dat hij kiest voor de zekerheid als knecht op de lange termijn. Zijn technische expertise mbt de fietsen zou tot een mooie functie bij de ploeg na zijn carriere kunnen leiden.

kelderfan
Thurau
#523
Je laatste regel is provocerende onzin. Ze rijden een programma maar wel met de focus op de WT wedst...

Het is wel zo, dat VLAB een aantal jonge gasten heeft. Die kun je niet meteen in de Grote wedstrijden laten meestrijden.

Daarom zijn cultuurbewakers als Gesink en wat mij betreft ook Koen Bouwman belangrijk voor de jonge talenten.

Derhalve zijn wedstrijden als de Ruta zeker van belang. Vorig seizoen reden al een aantal jonge gasten mee in de voorbereidings-koersen.

Ik noem bijvoorbeeld Boven, Van Belle, Staune, Kramer en Hagenes.

1 2 ... 21 ... 90 91

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.