Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 28 ... 90 91
Raul Alcala

Het kan idd ook goed uitpakken. Er waren teveel kapiteins op het schip. Dan is zijn vertrek, en de nieuwe lichting die er idd aankomt, een omwenteling, een herstart, die eigenlijk alleen maar goed kan uitpakken na zoveel succesvolle jaren. Daar kan je niet te lang op teren. Rust roest.

Ook voor een Kooij bv die mede daardoor de Giro lijkt te rijden.

kelderfan
Raul Alcala
#676
Het kan idd ook goed uitpakken. Er waren teveel kapiteins op het schip. Dan is zijn vertrek, en de n...

Jawel het kan zeker goed uitpakken. Maar twee kapiteins op 't schip zijn in deze veel beter. Je kunt je tegenstanders beter onder druk zetten. VLaB doet dat nu ook in de TdF met Sepp Kuss als 2e. kapitein. Verder is Uijtdebroeks nog jong, maar kan in de toekomst naast Jonas Vingegaard opereren. 

Yeez

Prachtige rit van tvl. Wout ijzersterk. Hagenes puik werk en tratnik en kuss weer zeer goed in orde. Hopelijk een mooie voorbode voor derest vh jaar

kelderfan
Yeez
#678
Prachtige rit van tvl. Wout ijzersterk. Hagenes puik werk en tratnik en kuss weer zeer goed in orde....

Zeker een mooie rit en dan vooral van Wout Van Aert, die even een stap heeft gezet om beter te worden voor klassiekers.

Maar ook Kuss en Tratnik hebben zich prima geweerd. Maar wat te denken van Hagenes en ook wel een beetje Leemreize natuurlijk.

Thurau
Raul Alcala
#676
Het kan idd ook goed uitpakken. Er waren teveel kapiteins op het schip. Dan is zijn vertrek, en de n...

Eens. Bovendien kon je het Roglic ook niet aandoen om als een surrogaat kopman de Tour te rijden. Respect voor de renner houdt ook in dat je hem de ruimte geeft om voor die laatste missende hoofdprijs te gaan bij een ander team. Vanuit het toekomstperspectief moet je de volgende generatie ronderenners weer opleiden. Met Cian, Ben, Matteo maar zeker ook goudklompje Nordhagen in aantocht heb je nu ook de gelegenheid en ruimte door Roglic zijn vertrek om hen een fatsoenlijk programma aan te bieden.

Over Algarve vandaag: Aanvallend gekoerst door Wout en Per en uiteindelijk rijdt Tratnik hier netjes naar het podium. Kuss ook in orde. 

Laatst gewijzigd
Thurau

Mooi voor Huising, en deze manier van werken waarbij de jonkies aan de hand van ervaren rotten en soms de grote baas zelf kunnen proeven van het rijden bij de elite bevalt me enorm. Wedstrijden als deze en de Settimana zijn gemaakt hiervoor. In deze ploeg is Wilco ineens de opa LOL Benieuwd hoe goed Jonas de winter is doorgekomen.

kelderfan
Yeez
#681
https://www.teamvismaleaseabike.nl/vooruitblik/nieuws/vingegaard-trapt-wielerseizoen-af-in-o-gran-ca...

Goede zet om Huising en Graat in te passen, want het zijn in mijn ogen groeibriljantjes.

AxVISMALAB
Thurau
#682
Mooi voor Huising, en deze manier van werken waarbij de jonkies aan de hand van ervaren rotten en so...

Helemaal mee eens, ook vanwege de combinatie met de kleinere koersen waar ze juist weer als kopman aan de start staan. Zo worden ze perfect klaargestoomd voor hun stap omhoog volgend jaar. 

Yeez

Mmm dat ging niet goed. Gokte op de bora trein, maar die liep in de soep en viel stil tov de andere kant. Zag er lang wel goed uit, maar ze verloren helaas heel veel snelheid aan de linkerkant...

Valter gevallen denk ik. Werd nog net onderuit gekegeld door een fiets. Die was sowieso alleen maar in de weg aan het rijden in de voorbereiding. Mick van dijke werd ook boos

Laatst gewijzigd
hetismewat

Valter viel, maar dat woordje 'sowieso' in jouw samenvatting impliceert een beetje alsof hij daar zelf debet aan heeft, maar hier kon hij naturlijk helemaal niets aan doen. Hopelijk valt de schade mee, want hij ging best hard.

Sprinten in UAE is deels ook een loterij, dus uithuilen en later weer proberen.

Cycling

Valter inderdaad hard gevallen tegen de rekken en over de kop

Yeez

@hetismewat ik zeg sowieso, waarmee ik bedoel dat hij naast die val ontiegelijk in de weg aan het rijden was voor zijn sprinttrein. Leek te willen helpen, maar het zag er knullig uit... 

eens met je laatste punt trouwens. Niemand had een trein. Je moet ook geluk hebben dat je hier met wind tegen en die oplopende strook op het juiste moment eruit kan komen

Poeksel

Ik vroeg me wel af wat Van der Sande aan kop van het peloton deed met nog iets van 2km te gaan. Hijzelf waarschijnlijk ook, want hij liet zich heel snel afzakken. Mede daardoor kwam Kooij alleen te zitten, al leek ie vreemd genoeg wel met twee ploeggenoten bij zich te finishen.

Yeez

@poeksel 1 ploeggenoot was lemmen die gewoon attent van voren reed. Die andere tim van dijke die niet echt zijn werk kon doen, omdat Kooij de bora trein koos. Tosh kwam op kop en zag dat kooij redelijk van voren zat met tim van dijke, dus ik denk dat hij het tempo maar hoog hield om zo kooij van voren te houden en niet te laten verdwijnen in de wasmachine wanneer het tempo zakt

AWestie

Volgens het ploegkanaal is Valter er alleen wat gekneusd vanaf gekomen

kelderfan
AWestie
#691
Volgens het ploegkanaal is Valter er alleen wat gekneusd vanaf gekomen

Dat is een geluk bij een ongeluk. Ik dacht al af stappen en werken naar 't echte werk. Maar anderzijds goed dat hij verder kan gaan.

Yeez

@awestie de ploeg spreekt over geschaafd. Hij zal er in iedergeval nooit beter van worden. De val leek redelijk hard

kelderfan
kelderfan

Oei Kooij je moet aan 't werk.

Laatst gewijzigd
Yeez

Uae heeft haar huiswerk goed gedaan. Vroeg starten was een voordeel vandaag. Voor Lemmen gehoopt op een verrassing, maar helaas

hetismewat

Weer een tegenvallende vlakke tijdrit voor Jumbo. Toegegeven, echte kleppers ontbraken hier, maar het is zeker geen goede uitslag.

Yeez

Ik vind tim van dijke juist goed rijden hier. Valter denk ik ook naar behoren gezien de wat toenemende wind en het feit dat dit absoluut niet zijn terrein is. Misschien valt Lemmen iets tegen, al hebben we die nog nooit op dit terrein gezien en werd de hype juist iets te groot. Je kan hier mbt weinig conclusies uithalen wat betreft de tijdritten van tvl

hetismewat

Als je kijkt wie er allemaal voor Jumbo eindigt, kan je denk ik echt wel concluderen dat het een beetje mager is. Natuurlijk is de waarheid ook dat er (behalve Van Aert en Jonas) geen echte toptijdrijders meer bij Jumbo rijden, zeker niet voor korte, vlakke tijdritten. Aan de andere kant is het ook niet zo dat er uitschieters naar boven bij zitten. 

Valter en Lemmen worden hier ook gewoon verslagen door Max Poole en Ben O'Connor bijvoorbeeld, waarvan je nou ook niet kan zeggen dat het hun terrein is.

AxVISMALAB

Los van of je van vandaag iets mocht verwachten zie je inderdaad wel een negatieve trend in de vlakke tijdritten. UAE, Ineos en Quick-Step lopen daarin nu wel echt voor op TVL. Ik ben ook maar een leek, maar ik heb het gevoel dat het vooral in de positie i.c.m. de cockpit zit. Als je kijkt naar hoe hoog het stuur is opgebouwd bij de teams die het nu zo goed doen i.v.m. TVL zit daar echt een groot verschil. Daardoor kun je jezelf veel gemakkelijker kleiner maken in een comfortabele positie. Daarnaast rijdt niemand bij TVL nu ook met op maat gemaakte extensions.

Maar van Aert heeft niet voor niets een nieuwe tijdritpositie (lees ook: https://www.cyclingnews.com/news/wout-van-aert-tests-new-time-trial-position-at-volta-ao-algarve/) dus wellicht zijn ze daar nu mee aan de slag gegaan en gaat dit in het loop van het seizoen nog verder verbeterd worden. In ieder geval leuk om te zien hoe juist TVL nu een inhaalslag moet maken op de rest en hoe ze dat gaan aanpakken.

1 2 ... 28 ... 90 91

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.