Jorgenson en McNulty hebben laatste kilometers constant op kop gereden voor hun klassement, waarbij Skjelmose wat meer voor de ritzege leek te rijden, dus logisch dat hij die sprint makkelijk won.
Evenepoel was veel sterker dan de rest en reed dan ook heel de groep uit zijn wiel, had weinig met wel of geen goede sprint te maken.
Wat een topdag weer. Jorgenson kan gezien de stand PN winnen, al moet daarvoor nog het 1 en ander gebeuren, schat hem hoger in dan McNulty en heeft mooie secondes voorsprong op Remco bv! Dat Roglic niet presteerd vind ik jammer voor hem persoonlijk maar ook stiekem weer lekker. Morgen hopelijk ook weer Vingegaard, mooi weekend!
Ja die Skjelmose wordt echt wel een topper in de toekomst. Jammer dat VLaB die jongen niet heeft gescoord.
Ik heb 't helaas niet gevolgd. Het mooie weer is debet. Maar Jonas en toekomstig pareltje Cian prima en chapeau# heren en team.
In P-N hebben Jorgenson en mijn favo het uitstekend gedaan met wederom mijn Chapeau
- Winnaar van de dag: het is alsof de groten der aarde elkaar keer op keer willen overtreffen. Jonas Vingegaard was eventjes in de schaduw gezet door Tadej Pogacar, maar reed vandaag iedereen op een hoopje. We zijn nog maar begin maart en ook Vingegaard is in bloedvorm.
- Knecht van de dag: Ben Tulett (22) wisselde Ineos Grenadiers in voor de gele wespen en vertolkte op San Giacomo een sleutelrol. De jonge Brit deed iedereen naar adem happen, op zijn kopman na.
- Morgen: de aankomst bergop op Monte Petrano had het klassement moeten definiëren, maar de spankracht is een dag vroeger dan verwacht al weg.
- Dat alles lees ik bij Sporza wielrennen.
Dat antwoord weet je al lang, minder wedstrijden rijden en de focus op de WT wedstrijden. Gezien de prestaties van de ploeg lijkt mij er geen reden te bestaan om dit te wijzigen. Sterker nog, je zou je kunnen afvragen of UAE dit ook niet moet gaan doen. Waarom je daar de hoogtestages bij haalt is mij een raadsel, die zijn een middel en geen doel op zich.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.