Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 48 ... 84 85
Raul Alcala

Kelderfan. Denk je niet dat Bouwman teleurgesteld is over het niet rijden van de Giro?

AWestie

Dat kan best zijn, maar we weten het ook niet zeker. Koen heeft ook vaak zat gezegd dat hij op zijn plek zit en niet graag op tafel slaat wat betreft welke wedstrijden hij wil rijden. Hopelijk trekt een redactie hem een keer wat langer aan het jasje.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Toch heeft de twijfel wat toegeslagen na z'n geweldige Giro, AWestie. En met de aankomende Giro waar de ploeg vooral voor ritzeges zegt te gaan had ik hem er bij verwacht.

klik

Laatst gewijzigd
tdola

Ik hoop dat bouwman blijft, gewaardeerde knecht (en nog nl er ook) die ook zelf wat kan presteren.

Hopelijk kan visma lab hem overtuigen te blijven en tegelijkertijd ook hem af en toe de kans geven voor eigen kans te rijden, net zoals vandaag.

Zou hij 1 vd reserves zijn voor giro? En staat wellicht op long list voor vuelta. 

Volta classic zou ie best ook voor eigen kans kunnen, maar gok dat ie richting baskenland gaat.

Fanny

Fantasche overwinning voor Bouwman en dan vooral de manier waarop door in de laatste 15 km het aanstormende peloton met liefst 4 Lotto renners en leider Ulissi voor te blijven door in zijn tijdrithouding te rijden.

Onbegrijpelijk tactisch dat Staune-Mittet op kop ging rijden met de gevaarlijk klimmer Ryan in de komende etappes toen Bouwman bijna 30 sec had. Daar hadden de ploegleiders Engels en Martens hem altijd terug moeten fluiten zodat Bouwman de voorsprong eventueel uit kon bouwen. Nu blijft het een karige voorsprong in het AK.

AWestie
Raul Alcala
#1178
Toch heeft de twijfel wat toegeslagen na z'n geweldige Giro, AWestie. En met de aankomende Giro waar...

Klopt, dat artikel heb ik toentertijd ook gezien. Maar we weten nu niet echt of hij al iets meer zijn doelen op orde heeft gebracht.

kelderfan
Raul Alcala
#1176
Kelderfan. Denk je niet dat Bouwman teleurgesteld is over het niet rijden van de Giro?

ja, natuurlijk is dat niet leuk, maar hij zegt zelf, dat hij aan het genieten is met dat jonge talentvolle volk.

Dus kan hij maar beter blijven en hij zal nog zeker zijn kans krijgen.

AWestie
Fanny
#1180
Fantasche overwinning voor Bouwman en dan vooral de manier waarop door in de laatste 15 km het aanst...

Ik vraag mij af in hoeverre de ploegleiders (zeker in zo'n beperkt overzichtelijke koers als deze) hier invloed op hebben gehad. Laat staan wat de renners wisten.

Raul Alcala
AWestie
#1181
Klopt, dat artikel heb ik toentertijd ook gezien. Maar we weten nu niet echt of hij al iets meer zij...

Wat je zegt, de wf redactie kan zsm in de pen klimmen voor een interview met Bouwman. Ik denk dat de late komst van  Cian U. hem z'n plekje in de Giro ploeg wel eens gekost zou kunnen hebben. 

Laatst gewijzigd
kelderfan
Fanny
#1180
Fantasche overwinning voor Bouwman en dan vooral de manier waarop door in de laatste 15 km het aanst...

Ja dat klopt wel een beetje, maar die jonge gasten hebben met hun aanvallen toch zorg gedragen om Ulissi uiteindelijk over de kop te jagen; want die Ulissi zat bij Koen in 't wiel op de laatste heuvel.

kelderfan

Dat brengt mij op 't zandpad om nogeens een renner te benoemen. Ook een Nederlands talent# want Marijn van de Berg laat zich weer zien in Catalunya.

Cycling

@Kelderfan Leuk het noemen van namen voor potentiële aanwinsten voor volgend jaar. Ga eerst eens nadenken over van welke renners ze volgend jaar afscheid moeten nemen. Ze hebben al 23 renners voor 2025 zonder Tratnik, Bouwman, 2x van Dijke en Vader. Ik zie echt niet de meerwaarde in van Van den Berg voor het team. 

Fanny

Inderdaad zeer jammer dat Bouwman als aanvallende klimmer en tijdrijder niet in zijn Giro als voormalig bergtruiwinnaar rijdt.

Ik denk dat Bouwman dat niet leuk vond toen hij dat hoorde, zeker nu ze aanvallend gaan rijden voor ritoverwinningen. Ik zie hem eerder een ritoverwinning pakken dan Kelderman.

Hopelijk kan hij als alsnog ingeschoven worden. Ik neem toch aan dat hij 1e reserve op de lijst staat.

Cycling

Het zou mij niet verbazen als Staune-Mittet de 1e vervanger is voor de Giro 

kelderfan
Cycling
#1187
@Kelderfan Leuk het noemen van namen voor potentiële aanwinsten voor volgend jaar. Ga eerst een...

Ja, dat lijkt mij op dit moment niet aan de orde. Eerst maar kijken of Tratnik en Bouwman willen blijven.

Afscheid nemen doen wij al van Gesink en hoogst waarschijnlijk Hessmann en Vermote.

hetismewat

Keer op keer geven renners en ex-renners in interviews en podcasts aan dat je 9 van de 10 keer 0,0 door krijgt van wat er in de oortjes gezegd wordt. Keer op keer geven ploegleiders in interviews en podcasts aan dat ze vaak nauwelijks beelden hebben in de auto en als ze die al hebben dat ze vaak minuten achterlopen... en toch blijft zelfs de bovengemiddelde wielervolger keer op keer in commentaren volharden dat de ploegleiders renners a la minuut kunnen sturen alsof ze playstation spelen. Typisch.

Yeez

@fanny maakte niks uit. Lotto reed sowieso met 4 in de achtervolging

Fanny

@Hetismewat

Staune-Mittet had ook zelf kunnen nadenken door niet achter Bouwman aan te rijden. Dat deed Bouwman eerder ook niet toen hij ging. Daarnaast ging hij op een gegeven moment ook met de hand naar zijn oor.

Ik denk dat hij waarschijnlijk toen pas de instructie kreeg om niet op kop te gaan rijden voor Ryan.

Alleen was toen de voorsprong jammer genoeg gezakt van ongeveer 30sec naar 15 sec.

Het wordt in ieder geval morgen en zaterdag nog een hele kluif om die voorsprong van slechts 10 seconden vast te houden, zeker met de bonisec in het vooruitzicht.

Kijken of de jonge ploeg hiermee de gevaarlijke aanvallers die er zeker komen kan elimineren en een onbeduidend groepje kan laten wegrijden voor een rit overwinning zodat de bonisec weg zijn.

 

Cycling

@Fanny zonder Staune-Mittet had Bouwman niet eens gewonnen. Hij heeft door zijn aanvallende manier van rijden er voor gezorgd dat iedereen kapot zat. Ik snap echt niet hoe jij kunt zeggen dat Bouwman meer voorsprong had gehad als Staune-Mittet anders had gereden. Het is het peloton dat net te laat komt omdat EF in het peloton niet op kop heeft gereden. Dit kwam doordat Ryan Archie met Staune-Mittet tussen de koplopers en het peloton reed. Ik vind dat Staune-Mittet een fantastische wedstrijd heeft gereden en ook de vlucht van Bouwman perfect heeft afgeschermd. Het was Staune-Mittet die direct achter de 2 Lotto Dstny 's inschoof 

Laatst gewijzigd
De Zeboe van de Zoncolan

Het zou me niet verbazen dat Bouwman de giro niet rijdt omdat hij reserve staat voor de Tour. 

 

Als daar dan iemand uitvalt zou hij zomaar naar de tour kunnen,  ik kan me voorstellen dat hij voor die kans dr giro wil laten schieten 

Thurau

Knap gedaan van Koen en de ploeg. Tuurlijk is de Settimana niet de dikst bezette koers maar de manier waarop ze vandaag de beslissing forceren is uitstekend. Verschil is nog klein maar de kans op weer een eindzege in een rittenkoers dit jaar is wat groter dan 50%. Of Koen ongelukkig is in zijn huidige rol moet ik nog zien. Het gras bleek voor vele vertrekkers bij de ploeg toch niet groener te zijn en bij vele ploegen is er of een sprint of een AK focus. De ploegen met een prominente rol voor renners als Bouwman zijn op de vingers van 1 hand te tellen.

BraboCycling
De Zeboe van de Zoncolan
#1195
Het zou me niet verbazen dat Bouwman de giro niet rijdt omdat hij reserve staat voor de Tour. ...

Bouwman is echt véél te licht voor de Tour. Ik neem aan dat Kelderman en Valter hoger in de pikorde staan op de reservelijst.

Yeez

Laporte rijdt zondag ook niet in gw. Had koorts. Nu dus niet meer, maar heeft nog niet kunnen trainen. Hopen op woensdag ddv

AWestie

Kan volgens mij best een blessing in disguise zijn. Kooij is in topvorm en dan kunnen we eens kijken hoe een hele ploeg voor hem werkt.

kelderfan
Yeez
#1198
Laporte rijdt zondag ook niet in gw. Had koorts. Nu dus niet meer, maar heeft nog niet kunnen traine...

Shit dat gaat niet goed met Laporte. Eerst maar herstellen a.u.b.

1 2 ... 48 ... 84 85

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.