Hebben ze enkele jaren terug met Kooij reeds gedaan, dus daar zal het bezwaar niet zitten. De vraag is alleen of er een aanleiding is, en ondanks de vele uitgeschakelde renners zijn er zoals hier boven te lezen nog steeds meer dan genoeg renners beschikbaar voor de komende weken. Ik verwacht niet dat één van beide nodig zal zijn om een plek te vullen.
Ik denk niet dat je vanuit problemen moet denken morgenstern. Is plekken vullen nodig? Waarschijnlijk niet, daarvoor is oa een Vermote aangetrokken. Bied wegvallende renners kansen aan talenten? Ja misschien wel. Zou voor die gasten hartstikke mooi zijn en goed voor de ontwikkeling als ze daar klaar voor zijn
Ik heb even teruggekeken en over Kooijs vervroegde overstap werd toen o.a. dit gezegd: "Helaas vallen er echter steeds meer koersen weg uit het programma van ons developmentteam en tegelijkertijd ontstaat er in het profprogramma juist meer ruimte door het uitvallen van renners."
Ze kregen na het coronajaar en de daarbij horende uitval van wedstrijden het developmentprogramma niet vol, Kooij was stormachtig bezig én er was vroeg (februari) al hoge uitval.
De hele maand april moeten effectief nog 3 koersdagen en een vijfdaagse in Romandië gevuld worden. Een geluk bij verschillende ongelukken dat er nu dus geen dubbel programma wordt gedraaid nu. Is er al een beetje zicht op wedstrijden in mei naast de Giro?
Normaal had je voor de Amstel, Waalse Pijl en Luik ook prima Bouwman, Valter, Gesink en Uijtebroeks in kunnen zetten. Weet niet wanneer ze exact van Tenerife terugkomen, maar daar kunnen er wellicht ook nog wel 1-2 van aanhaken (zeker voor Waalse koersen).
Gloag, Lemmen, Kelderman, van Aert, Laporte en Jorgenson dus in ieder geval niet. Tratnik lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Opties nog: Vader, Tulett, van Belle, Graat, van Baarle, Benoot, Staune Mittet, van Dijkes (lijkt me geen parcours, wel vorm), vd Sande en Vermote.
https://cyclingpro.net/spaziociclismo/worldtour/visma-lease-a-bike-jonas-vingegaard-operato-per-lo-pneumotorace-e-ricoverato-in-terapia-intensiva-quasi-impossibile-che-sia-al-100-per-il-tour/
Blijkbaar heeft Vingegaard vandaag een operate ondergaan aan zijn klaplong. Waardoor hij een dag op intensive care lag. De behandelende Arts zei dat het vrijwel onmogelijk is dat hij 100% is tegen dat de Tour start
@awestie even lezen. Staat in het artikel. Hln:https://www.hln.be/wielrennen/ploegmanager-somber-over-giro-voor-van-aert-en-tour-voor-vingegaard-kort-dag-voor-wout-jonas-nog-in-ziekenhuis~a57c9d61/
Ik denk dat na het boerenjaar de killerbees even een stap terug moeten zetten wat betreft de Giro en TdF. Het herstel van beide kanjers moet vooropstaan. Niermann en Zeeman moeten echt opnieuw naar de tekentafel om te bezien hoe zij die beide GT's gaan doen.
Wat mij betreft zijn de scnerio's:
1) Sprinten in de Giro met Kooij en dan toptien met Uijtdebroeks. Voor de sprintondersteuning Affini, Van Dijke en Laporte. Voor de bergondersteuning Valter en Gesink. Dan als rittenkaper Koen Bouwman.
2) Top-vijf in de TdF met Kuss en Jorgenson als de mannen van dienst.
Ik las dat hij jl. maandag is geopereerd aan de klaplong, want dat had prioriteit en vandaag aan de sleutelbeen.
Hij heeft nog wel een lange weg te gaan met de kneuzing. Primoz zit alweer te lachten op de roller. Hopelijk krijgen wij gauw die beelden te zien bij Wout en Jonas.
Ik kan echt nergens teruglezen dat hij is geopereerd aan zijn klaplong, dus volgens mij haalt Kelderfan een paar dingen door elkaar. Edit: Toch wel gevonden! Zie Jonas Vingegaard moest vier dagen wachten op eerste operatie, maar ging nu al twee keer onder het mes | Het Nieuwsblad
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.