Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 69 ... 85 86
tdola

Agr opties (geen laporte blijkbaar).

Zeker: benoot

Als fit: jorgenson, kelderman, tulett, van belle, van baarle, vader

Uitwijk opties: mick van dijke (Tim 1e reserve giro nu gas eraf), hagenes, staune-mittet, kruijswijk, vd sande, vermote

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Nog 4 erbij, Kelderfan.

Menno Huising 11de in Parijs Roubaix en Colby Simmons 15de. Huising is een aparte hoor. Klinkt als de beste en ook de kobbels gaan hem prima af. Volgend seizoen in de WT ploeg te bewonderen.

YogiBear

Zou het eventueel nog een optie zijn om Huising of Graat versneld naar de WT ploeg over te laten gaan? Geen idee of dat überhaupt kan/mag en hoe hun verdere programma zou zijn, maar is het mogelijk? Het is volgens mij wel echt compleet tegen de filosofie van VLab in.

S. Morgenstern

Hebben ze enkele jaren terug met Kooij reeds gedaan, dus daar zal het bezwaar niet zitten. De vraag is alleen of er een aanleiding is, en ondanks de vele uitgeschakelde renners zijn er zoals hier boven te lezen nog steeds meer dan genoeg renners beschikbaar voor de komende weken. Ik verwacht niet dat één van beide nodig zal zijn om een plek te vullen.

Rawolf

Ik denk niet dat je vanuit problemen moet denken morgenstern. Is plekken vullen nodig? Waarschijnlijk niet, daarvoor is oa een Vermote aangetrokken. Bied wegvallende renners kansen aan talenten? Ja misschien wel. Zou voor die gasten hartstikke mooi zijn en goed voor de ontwikkeling als ze daar klaar voor zijn

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Dat kan inderdaad een overweging zijn. Ik denk echter dat Visma in zo'n geval liever vast houdt aan hun oorspronkelijke plannen met die jongens.

AWestie

Ik heb even teruggekeken en over Kooijs vervroegde overstap werd toen o.a. dit gezegd: "Helaas vallen er echter steeds meer koersen weg uit het programma van ons developmentteam en tegelijkertijd ontstaat er in het profprogramma juist meer ruimte door het uitvallen van renners."

Ze kregen na het coronajaar en de daarbij horende uitval van wedstrijden het developmentprogramma niet vol, Kooij was stormachtig bezig én er was vroeg (februari) al hoge uitval.

De hele maand april moeten effectief nog 3 koersdagen en een vijfdaagse in Romandië gevuld worden. Een geluk bij verschillende ongelukken dat er nu dus geen dubbel programma wordt gedraaid nu. Is er al een beetje zicht op wedstrijden in mei naast de Giro?

Laatst gewijzigd
Laatste man

Normaal had je voor de Amstel, Waalse Pijl en Luik ook prima Bouwman, Valter, Gesink en Uijtebroeks in kunnen zetten. Weet niet wanneer ze exact van Tenerife terugkomen, maar daar kunnen er wellicht ook nog wel 1-2 van aanhaken (zeker voor Waalse koersen).

Gloag, Lemmen, Kelderman, van Aert, Laporte en Jorgenson dus in ieder geval niet. Tratnik lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Opties nog: Vader, Tulett, van Belle, Graat, van Baarle, Benoot, Staune Mittet, van Dijkes (lijkt me geen parcours, wel vorm), vd Sande en Vermote.

Landeirovic

https://cyclingpro.net/spaziociclismo/worldtour/visma-lease-a-bike-jonas-vingegaard-operato-per-lo-pneumotorace-e-ricoverato-in-terapia-intensiva-quasi-impossibile-che-sia-al-100-per-il-tour/

 

Blijkbaar heeft Vingegaard vandaag een operate ondergaan aan zijn klaplong. Waardoor hij een dag op intensive care lag. De behandelende Arts zei dat het vrijwel onmogelijk is dat hij 100% is tegen dat de Tour start 

tdola

Ik vrees met grote vrezen, zou zuur zijn als hij hierdoor tour titel niet kan verdedigen, maar denkt dat we voorlopig maar moeten afwachten en hopen, meer kunnen we niet.op dit moment lijkt me....

Raul Alcala

Aiaiai, idem tdola vrees ik ook met grote vreze.

Laatst gewijzigd
tdola

https://www.wielernieuws.be/news/13118/vingegaard-nog-steeds-in-ziekenhuis-hij-heeft-inwendige-bloedingen

 

Wat mij betreft geen positieve update

AWestie

Ik wil wel benadrukken dat wielernieuws.be nog erger dan WF soms de boel oppompen door de zwaarste zaken te benadrukken (terwijl dat bijvoorbeeld oud nieuws is). Ik kan de oorspronkelijke bronnen nog niet online vinden.

AWestie

Ik had AS en HLN al gevonden, maar de desbetreffende artikels niet.

kelderfan

Ik denk dat na het boerenjaar de killerbees even een stap terug moeten zetten wat betreft de Giro en TdF. Het herstel van beide kanjers moet vooropstaan. Niermann en Zeeman moeten echt opnieuw naar de tekentafel om te bezien hoe zij die beide GT's gaan doen. 

Wat mij betreft zijn de scnerio's:

1) Sprinten in de Giro met Kooij en dan toptien met Uijtdebroeks. Voor de sprintondersteuning Affini, Van Dijke en Laporte. Voor de bergondersteuning Valter en Gesink. Dan als rittenkaper Koen Bouwman. 

2) Top-vijf in de TdF met Kuss en Jorgenson als de mannen van dienst. 

kelderfan

Ja die Staune-Mittet komt eraan.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Laporte lijkt mij zonder Vingegaard nog meer iemand die je er in de Tour de France sowieso bij wil hebben.

Yeez

Visma meldt dat Vingegaard gisteren is geopereerd aan een sleutelbeenbreuk. Daar wordt niet een klaplong genoemd. Gaat nu thuis herstellen de komende weken.

wout zullen we op de korte termijn wel horen wat de plannen zijn, bij jonas lijkt me dat nog wel een maandje te duren

Laatst gewijzigd
kelderfan
Yeez
#1719
Visma meldt dat Vingegaard gisteren is geopereerd aan een sleutelbeenbreuk. Daar wordt niet een klap...

Dat klinkt inderdaad beter dan voorheen. Het team kwam toch zelf met de klaplong en kneuzing. Hopelijk mag hij snel naar huis.

Yeez

Die heeft die natuurlijk wel, maar lijkt er niet aan geopereerd 

kelderfan
Yeez
#1721
Die heeft die natuurlijk wel, maar lijkt er niet aan geopereerd 

Ik las dat hij jl. maandag is geopereerd aan de klaplong, want dat had prioriteit en vandaag aan de sleutelbeen.

Hij heeft nog wel een lange weg te gaan met de kneuzing. Primoz zit alweer te lachten op de roller. Hopelijk krijgen wij gauw die beelden  te zien bij Wout en Jonas.

Yeez

Ik ga af op wat de ploeg communiceert 

AWestie

Ik kan echt nergens teruglezen dat hij is geopereerd aan zijn klaplong, dus volgens mij haalt Kelderfan een paar dingen door elkaar. Edit: Toch wel gevonden! Zie Jonas Vingegaard moest vier dagen wachten op eerste operatie, maar ging nu al twee keer onder het mes | Het Nieuwsblad

Laatst gewijzigd
tdola

misschien ook wat consternatie. Als er plaatje op sleutelbeen is geplaatst, dan is dat echt operatie.

Een drain bij klaplong plaatsen is meer een ingreep en niet echt operatie. Mogelijk zit daar ook wat van de onduidelijkheid/wisselende berichtgeving.

1 2 ... 69 ... 85 86

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.