Ja Laporte vanuit de achtergrond toch aardig naar voren gereden nog.
De van Dijkes rijden wel veel met Kooij, goede optie. Wellicht bij uitval Wout?
Overigens Bouwman, Gesink, Uijtebroeks en Valter sowieso op Tenerife nu.
De eerste piek van het jaar is gedaan, met een handvol echt topmomenten en nog meer overwinningen. Stiekem gewoon weer op 18. Met de blessures en inherent daaraan de gemiste monumenten blijft er wel een jammere nasmaak.
Vooral dat de echte toppers zwaar in de kreukels liggen en daaronder de twijfelachtige vorm toeslaat bij de tweede lijn vind ik wel spannend. Hopelijk is er eind april een hoop duidelijk.
Komende zondag nog even verkneukelen om die niet te volgen koers in Zuid-Limburg en dan in een aprildutje dommelen tot Kooij het paars gaat veroveren in Italië.
De tekentafel begint bij de amstel... benoot en jorgenson zijn zeker, maar daarna... tulett ziek in baskenland, van baarle ziek, lemmen traint weer, maar is die al fit genoeg? Kelderman... trainen voor de giro of toch deze koers? Vader kan... van belle ook ziek... vd sande kan...
kortom: veel vraagtekens
Laporte lijkt me een zekerheidje voor Amstel. Tratnik zou een goeie zijn maar weet niet of die alweer op een berg zit? Anders zal Hagenes of van Dijkes de selectie wel compleet maken.
Laatste kans om dit voorjaar nog een heel klein beetje te redden want in LBL tegen Pogacar en super UAE ploeg zie ik het niet gebeuren.
Alsof het tegen VdP zoveel gemakkelijker is.
En je zit wel weer lekker in de overtreffende trap. Natuurlijk is het voorseizoen niet geslaagd, maar met de omloop, KBK, DDV, Tirreno-Adriatico en Parijs-Nice zeker gezien de omstandigheden best behoorlijk.
De enige ploeg die dit jaar tot nu toe duidelijk beter presteert is Alpecin.
De spoeling wordt wel erg dun zo met al die geblesseerden en zieke renners. Het is prima dat Matteo Jorgenson even een time-out neemt, want die heeft echt de meubelen gered. Is 't geen optie om toch die Tijmen Graat eerder in te vliegen.
Wat de opvolging van Zeeman betreft. Denk ik dat intern gezocht wordt en dan kom je al snel bij Grischa Niermann en Mathieu Heijboer of misschien een combi van die twee met Merijn Zeeman als adviseur/klankbord.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.