Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 88 ... 175 176
tdola

Super van kooij en ook goed werk van z'n teamgenoten. Dit geeft hopelijk boost om de komende 2 wkn nog mooie dingen te laten zien met z'n allen.

AWestie

Nadeel voor Kooij is dat de rest van de sprints vlakker dan vlak zijn geloof ik. Ik verwacht in de tweede week meer van een ontsnapper.

AWestie

Iemand nog een idee wie er aanschuift in Veenendaal? Ik hoop dat Brennan Groenewegen een poepie laat ruiken

Edit: de organisatie noemde vorige week (bron: Groenewegen aast op zesde titel) "Het team start met een mix van ervaren krachten en jonge talenten, zoals Mick van Dijke, Koen Bouwman, Bart Lemmen en Julien Vermote."

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin
AWestie
Nadeel voor Kooij is dat de rest van de sprints vlakker dan vlak zijn geloof ik. Ik verwacht in de t...

Ik tel nog 2 etappes met een wat lastigere finale... de andere zijn inderdaad vrij vlak

Rawolf

Kooij zeer sterk, en gaat nog wel een etappetje meepakken denk ik ja. 

Wel vraag ik me weer af hoe houdbaar het is. Voor een topsprinter en een topklassementsman is de TDF allebei het hoogst haalbare. Na 2025 is Kooij weg. 

AWestie

Ik zie niet zoveel beren op de weg eigenlijk, zeker omdat TVL voorlopig nog graag laat zien telkens nieuwe uitdagingen te zoeken. Dan is weer eens een Tourteam met verschillende kopmannen ook mooi om te doen, lijkt me.

Met Roglic nog in het team had ik inderdaad gezegd dat het dan wel erg druk op de apenrots wordt, maar nu kan je verschillende smaakjes en doelstellingen vervolmaken met Vingegaard, Van Aert en Kooij en daaromheen nog wat polyvalente toppers en jonkies die aankloppen.

Cycling

@Rawolf ik kan geen reden bedenken waarom Kooij niet kan  blijven bij VLAB. VLaB gaat echt wel investeren in de sprinttrein voor Kooij. Hij krijgt dan ook wel de toezegging dat hij de Tour mag rijden. 

Laatst gewijzigd
Thurau

Hier het wel eens met Rawolf, een Tourwinnaar als Jonas krijgt als hij dat wil (en dat wil hij) een hele ploeg in dienst. Olav zal als sprinter ook minimaal 2 mannetjes mee moeten krijgen. Dat botst gewoon, het lag anders met Wout die in alle opzichten van dienst kan zijn. Tenzij Jonas een keer de Tour overslaat om bv Giro Vuelta te doen zie ik niet gauw dat Olav de Tour kan rijden. En dan moet je als renner met ambitie verder kijken.

Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat een ploeg met Kooij en Vingegaard ook prima kan... zelfs met Wout is er een optie voor een ploeg rond Jonas en Kooij. Een voorbeeld: Vingegaard, Kuss, Jorgensen, van Baarle, van Aert, Kooij, Laporte en dan nog een klimmer Kelderman, Kruijswijk of Tulett bv. Dan heb je echt wel een ploeg waar je mee naar de Tour kan zonder dat je iemand tekort doet.

horsm
Rahim Vlasblom
Ik denk dat een ploeg met Kooij en Vingegaard ook prima kan... zelfs met Wout is er een optie voor e...

Lijkt me inderdaad een prima Tourploeg. Het voordeel van Van Aert, Laporte en Van Baarle is dat ze zowel Kooij als Vingegaard kunnen ondersteunen. En Kooij heeft eigenlijk aan alléén Van Aert genoeg. 

T80JZ

Nadat Sky in 2012 de Tour met deze ploeg met 9 renners had gereden: Bradley Wiggins (GB), Mark Cavendish (GB), Chris Froome (GB), Michael Rogers (Aus), Richie Porte (Aus) Edvald Boasson Hagen (Noo), Bernhard Eisel (Oos), Kanstantsin Sivtsov (WRu), Christian Knees (Dui), zeiden zowel de ploeg als Cavendish 'dat was eens maar nooit meer.' Het doorlopende contract van Cavendish werd daarom in goed overleg ontbonden. 

Kooy is geen Cavendish en heeft minder steun nodig, maar wat mij betreft wordt er altijd te gemakkelijk gedacht om algemeen klassement en sprint te kunnen combineren. Bovendien heeft een ploeg nu maar 8 renners. Voor de combinatie ak en sprint scheelt dat nogal wat. 

Er zijn ook snelle helpers nodig om de klassementrenners in de sprintetappes van voren te houden. In de voorgestelde ploeg ontbreekt een tempobeul als Van Hooydonck of Tratnik die kilometers op kop kan sleuren. In de uiteindelijke sprint kan Kooij voldoende aan Van Aert hebben maar in dat supersnelle gedeelte van enige tientallen kilometers tot de sprint heeft hij meer steun nodig. De ploeg heeft voldoende temporijders in de bergen nodig. Of denken jullie dat Laporte en Van Baarle alles in zowel de berg- als sprintetappes kunnen opbrengen. En wat als er een paar renners zoals nu in de Giro zijn uitgevallen door de pech. Wie gaan dan al het werk uitvoeren? 

kelderfan
Thurau
Hier het wel eens met Rawolf, een Tourwinnaar als Jonas krijgt als hij dat wil (en dat wil hij) een...

Oh, je. Ik ben 't met jou en @Rawolf eens, dat een team met Vingegaard in de TdF niet samen gaat met Kooij. Zeker nu zij ook nog bezig zijn met Lenny Martinez op te halen. 

kelderfan
T80JZ
Nadat Sky in 2012 de Tour met deze ploeg met 9 renners had gereden: Bradley Wiggins (GB), Mark Caven...

Precies en ik had dat niet beter kunnen verwoorden. 

Thurau
kelderfan
Precies en ik had dat niet beter kunnen verwoorden. 

Probleem is dat je nu met 8 renners en twee kopmannen, 1 voor het AK en de ander voor de sprint dus 6 man hebt waarvan er dan minimaal de helft dubbele diensten moeten gaan draaien. Piloteren van 2 kopmannen maar ook nog eens elke dag hetzij voor de sprinter hetzij de AK man moeten werken. Loodzwaar en als er renners uitvallen komt er een nog grotere werklast bij, ik zie ze simpelweg niet in staat om dat succesvol af te ronden behalve als je zoals Wout in topvorm een renner hebt die bergop ook nog eens bij de beste 20 man kan rijden.

Poeksel

De vraag lijkt me ook in hoeverre Van Aert en Kooij samengaan. In de Giro kon dat blijkbaar (al weten we helaas niet hoe dat in de praktijk was gegaan). In de Tour zal het iets gecompliceerder zijn (want hogere status) maar ik kan me voorstellen dat het niet zo'n groot offer voor Van Aert is om niet de sprinter van dienst te zijn. Al zal de Belgische pers wel gaan zeuren dan...

Rawolf

Bij van Aert hangt zo'n vraag heel erg samen met de heilige week, denk ik. 

Mits hij eindelijk RVV of PR wint zal zijn seizoen 'geslaagd' zijn en zal hij graag willen knechten in de tour. Zeker als de ploeg een aandeel heeft gehad in die klassiekeroverwinning. 

Echter loopt hij de grote vissen weer mis wil een renner kaliber WVA wel wat touretappes meepakken om zn seizoen enigzins te redden mijns inziens. 

Poeksel

En van het parcours. In de Giro zag hij waarschijnlijk genoeg kansen voor zichzelf (al zal de rit van gisteren daar wellicht ook bij gezeten hebben).

Rahim Vlasblom
admin

Sprinten in 2024 is niet meer te vergelijken met de sprinttreinen van 2012. Zeker bij een renner als Kooij. Ik ben ervan overtuigd dat het samen kan. De toekomst zal het uitwijzen. Als er 1 ploeg is die een uitdaging niet uit de weg gaat dan is het Visma-Leaseabike wel.

Laatst gewijzigd
YogiBear

Ik ben er niet 100%van overtuigd dat het samen kan gaan. Zeker niet in een ronde van drie weken. Dan moet alles mee zitten en de ploeg volledig in topvorm zijn. Als er echter één ploeg is die het een mooie uitdaging vindt, is het VLab wel.

T80JZ

Nog een punt. Want doe je in de bergetappes met Kooij. Laat je het hem alleen uitzoeken. Wat over een hele Tour genomen mentaal zwaar zal zijn. Of laat je een renner bij hem. Wat dan weer betekent dat er maar 6 renners zijn in de betrokken bergetappe(s) om voor het algemeen klassement te rijden. Kooij meenemen naar de Tour gaat om veel meer dan dat het sprinten niet meer hetzelfde is als in 2012. 

Ik ben er geen voorstander van, maar ik geloof ook wel dat de ploeg het risico durft te nemen om er de Tourzege van Vingegaard voor te verspelen. 

AWestie

Van wat ik meekrijg zijn die bussen nog best gezellig, en hij heeft niet net zoals Cav of Fabio een halve crew nodig om hem omhoog te duwen bij de laatste berg, al zal er dan vast ook al wel een Visman aangeschoven zijn.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap die praktische bezwaren best, maar ze zijn volgens mij niet onoplosbaar of te hoog gegrepen. Zeker niet voor een ploeg die de lat telkens hoger legt.

AWestie

Kooij met koorts naar huis, heel zuur

Yeez

Het houd niet op. Alles op Cian dan maar

AWestie

Ik hoop dat de rest nog wel een etappe mag uitkiezen 

Laatste man

Zuur voor hem en de ploeg. Gelukkig wel zijn etappe gepakt.

1 2 ... 88 ... 175 176

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.