Jij wil toch altijd dat ze kritisch kijken naar hunzelf. Soms winnen ze volgens jou teveel, en dan moet er kritisch gekeken worden want dat is niet goed voor de sport. Grappig alleen dat je dat argument nu niet bij UAE gebruikt. Nu hebben ze een periode met veel pech en desondanks toch meer gewonnen dan de voortzetting van jouw favoriete ploeg uit het verleden en moeten ze opeens kritisch kijken naar hun ketonenleverancier, want dat heeft kennelijk een dramatische invloed op het aantal valpartijen. Lijkt me dus dat ze het in jouw ogen nooit goed kunnen doen, de ironie is trouwens met die echt wel wat gemenere tramadol insinuatie van Rawolf dat zijn geliefde DSM, de zelfbenoemde schoonste ploeg in het peloton zo een beetje nog meer valpartijen, ziekte en wat nog meer heeft dan Visma Lab.
Daarnaast zie je bijna de glans in de oogjes van sommigen dat Cian morgen veel tijd zal verliezen. Dat kun je ook best wel zielig noemen en al alleen daarom al gun ik hem een goed resultaat.
TVL heeft in het verleden veel tijd gestoken in hoe je het beste door het peloton te bewegen, kan het zijn dat die informatie gewoon weer wat achterhaald is door de evolutie van andere teams/het peloton? Klinkt misschien wat saai, maar kan wel een oorzaak geven voor meer valpartijen.
Cian twee keer in HLN over tijdrit: Hoe hij zich heeft voorbereid en kort interview "Als ik tegen mijn grote concurrenten weing tijd verlies en wie weet zelfs op een paar concurrenten tijd kan pakken, ben ik blij."
@Awestie volgens mij hadden de valpartijen van VLAB allemaal andere oorzaken. Afdaling, aantikken van voorganger, gat in de weg etc. Het had mijns inziens meestal niks te maken met door het peloton te bewegen. Bovendien is VLaB niet de enige ploeg waar de valpartijen zich opstapelen en de kopmannen uitvallen
Rondjes als Tour of Norway, nieuw Belgium Tour, Czech Tour en de al gereden Settimana zijn goede voorbeelden van rondjes, die de ontwikkeling van jonge talenten doen groeien. Daarom wordt nu en dan de suggestie gedaan om meer van die rondjes toe te voegen.
Vorig jaar heeft 't opleidingsteam goed geboert met rondjes als Giro d'Italia NG, Tour de L'Avenir en Il Picolo Lombardi en dit jaar ook weer Olympia's Tour. Dat is toch een prima ontwikkeling gebleken.
Ik had gehoopt dat hij nog een seconde of 15 sneller zou zijn en dan vooral in het laatste deel. Nu was het wat mij betreft een degelijke tijdrit, maar nog niet de vooruitgang waar ik een beetje op had gehoopt. Maar, nog steeds de jongste en de top 20 van AK en etappe en qua leeftijd nog alle tijd voor verbetering.
Het wordt nog spannend die witte trui. Tiberi en Arensman gaan meer dan een minuut pakken op Uijtdebroeks als je de tijdrit van gister doortrekt, dus hij moet hopen nog steeds een stuk beter te zijn bergop. Zeker bij Arensman betwijfel ik dat met hoe die groeit naar de derde week van grote rondes.
Nee hoor, je moet het als renner zelf doen. Dat Pogi rijdt voor Molano is een meevaller maar Olav toont dat hij een completere sprinter is dan veel van zijn concurrenten. Hoe zwaarder de koers hoe beter hij wordt. Kan ook in het klassieke werk nog veel beter worden maar als sprinter tel je pas echt mee met zeges in de grote rondes. Ik vermoed dat het niet bij deze ene gaat blijven.
Ja natuurlijk moet hij 't zelf doen, maar zijn ploeg is niet meer compleet met ook nog de nodige klachten (Tratnik en Valter).
Dus was 't heel mooi, dat Pogacar persoonlijk 't mogelijk maakte om te sprinten. Dat heeft Kooij echt goed gedaan en hopelijk kan hij nog een keer scoren.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.