Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 94 ... 112 113
Yeez

De vrouwenploeg loopt gewoon niet. Zo eerlijk moeten we ook zijn. Rensters die voor hun contracteinde weggaan (cadzow, kraak). Ontevreden staf die vertrekt met tromp, maar ook small en decroix. Verder: swinkels, kasper, labecki, ruegg, beekhuis, koster, vd velde en nu waarschijnlijk markus en henderson. Bovendien werd vorig jaar gemeld dat van agt en de ploeg in de clinch lagen over een nieuw contract (1 jaar ipv 2). Ook grote namen binnenhalen lukt niet. 

Thurau

Daar staat tegenover dat ze nu al 3 meer overwinningen hebben dan vorig jaar omstreeks deze tijd en meer WT zeges dan in het hele vorige jaar. Ontwikkeling van rensters als Markus en Veenhoven + Reijnhout gaat naar behoren en Vos is weer op topniveau. Volgend jaar komen er veel rensters vrij dus is er de mogelijkheid om de ploeg verder te versterken. Juist Henderson blijft wat steken, een vertrek is misschien dan de beste optie. Vind juist dat ze beter zijn gaan rijden nadat Tromp en Delcroix vertrokken, Tijssen lijkt er meer een eenheid van te maken dan Ezra.

Cycling

@Poeksel Bouwman heeft de afgelopen jaren redelijk gepresteerd, maar in de WT wedstrijden waren mijn verwachtingen na de Giro hoger. Zeker gezien het beperkt aantal beschikbare plekjes, zijn er gewoon betere renners in de markt dan wel renners met meer potentie. 

S. Morgenstern

Betere renners zijn er altijd. Betere renners voor zijn rol in de selectie wellicht niet, aangezien betere renners zich minder makkelijk in dienst van de ploeg steken (of er moet meer tegenover staan) en renners met potentie gaan zo rustiger willen brengen en minder als potentiële doorschuif pion voor grote rondes in kunnen zetten.

 

Bouwman heeft duidelijk zijn beperkingen, maar ook duidelijk zijn toegevoegde waarde binnen de selectie van Visma.

Rawolf

het nadeel aan Bouwman vind ik dat je niet zo goed weet wat je eraan hebt. Soms is hij super en andere koersen dan weer vrij matig. In een ondersteunde rol en zeker als stand-in zou ik liever een man hebben die altijd zn niveau haalt en een rol kan vervullen.

 

Yeez

@thurau oudeman, reijnhout en veenhoven ontwikkelen zich inderdaad goed! Die overwinningen extra zijn vooral te danken aan de geslaagde operatie bij vos inderdaad. Wat thijssen betreft: hij was juist degene die ervoor zorgde dat veel staff en rensters vertrokken. Van emden schijnt daar echt bezig te zijn met één inhaalslag op het gebied van professionalisering en het maken van een team

S. Morgenstern

Ik vind Bouwman juist vrij steady; meestal in het begin van het seizoen geschikt als eerste werkpaard, om in de loop van het seizoen steeds meer in zijn ritme te komen en wat op te schuiven in de werkverhouding (vooral bergop). Daarnaast is hij af en toe in staat om hele mooie dingen te doen, maar dat is meer een bonus, dan iets wat je van hem moet verwachten.

Wellicht is zijn 'nadeel' dat volgers (en zijn fans in het bijzonder) dat laatste wel zijn gaan doen.

Yeez

@morgenstern is het niet zo dat bouwman ook gewoon weinig waarde heeft bergop in rondjes van een week, omdat hij zo vaak te ver zit dat hij niet in staat is om zijn werk te doen? Zoals vandaag weer het geval was, maar wel vaker het geval is geweest. Reed een goede parijs-nice bijvoorbeeld, maar zelden tot niet in dienst van jorgenson. Meer aanklampen en ronde top 20 rijden

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Dat lijkt me inderdaad één van de dingen waardoor hij minder geschikt is als een van de laatste renners in een WT finale.

Yeez

@morgenstern inderdaad, maar voor de beginfase zeer nuttig. Probleem is dat ik hem daar dan weer net te goed voor vindt, dus niet gek als hij wat meer vrijheid op gaat zoeken denk ik...

Laatste man

Valter maakt weer een fout vooralsnog. Keurig met Affini vooruit, maar als er dan met een ultieme jump 5 man over komen (waarvan de ploegen alles hebben gegeven), moet je dat zien en in het wiel zitten.

Laat het nu onnodig lopen en heeft echt een kans op de ritzege.

S. Morgenstern

Volgens mij zat niemand uit de eerste kopgroep mee, doordat ze op een klimmetje door die punchers voorbij werden gestoken. Kwamen gewoon tekort op dat stukje tegen frisse mannen doordat ze al kilometers aan het geven waren

kelderfan

Wat is er met Mick van Dijke aan de hand, want die mis ik in de Noorwegen-opstelling.

kelderfan

Dat is toch weer leuk meegenomen. Tratnik zorgt toch voor een top-tien met zijn 7e, plek vandaag in de Giro.

kelderfan

Bart Lemmen is goed bezig en wordt 3e. in de Tour of Norway. Tijmen doet 't prima en komt met Bouwman over de streep kort achter de kop van het peloton.

Oh, ja wat nog belangrijker is, dat Wout na weer een val met Huising toch in redelijk goede vorm lijkt, want hij nam zijn mannen toch op sleeptouw richting klim.

Laatst gewijzigd
Thurau

Bart met een uitstekend optreden, verliezen in een sprint bergop tegen Laurance en Hayter is geen schande. Graat prima en Koen ook. Wout kunnen werken voor de ploeg en die valpartij leek nu eens zonder erg.

Laatst gewijzigd
Landeirovic
kelderfan
#2340
Bart Lemmen is goed bezig en wordt 3e. in de Tour of Norway. Tijmen doet 't prima en komt met Bouwma...

Waaraan zie jij dat Van Aert in redelijk goede vorm komt?

mitchel_91

Tratnik zou meegaan naar de Tour was het eerste idee, ik kan mij dat op dit moment echt niet voorstellen? Hoe zien jullie dat? Een fitte Kelderman is toch van veel meer waarde? 

Laatst gewijzigd
Yeez

Kelderman is een ander type renner. Meer klimmer, waar tratnik op alle terreinen inzetbaar is. Echter lijkt het erop dat tratnik sinds zijn harde val in gent (en daarna eigenlijk heeft doorgereden tot nu) nooit meer zijn extreem hoge niveau van de eerste 2 maanden heeft gehaald. Tel daarbij op dat tratnik een doel van de spelen wil maken, dan is 1 en 1 geen 3. Ik denk inderdaad geen tour voor hem

Cen Morawec
mitchel_91
#2343
Tratnik zou meegaan naar de Tour was het eerste idee, ik kan mij dat op dit moment echt niet voorste...

Ik ben mee eens. In geval dat deze Deen niet top fit is, moeten Wilco, als Nederlands kopman in een Nederlands ploeg sammen met de nieuwe ster Cian als medekopmannen naar de Tour.

Laatste man
S. Morgenstern
#2337
Volgens mij zat niemand uit de eerste kopgroep mee, doordat ze op een klimmetje door die punchers vo...

Vendrame, de winnaar nota bene, zat mee. Valter heeft Affini veel laten werken en zat ideaal. Je wist dat er nog 4-5 mannen kwamen van de ploegen die op kop reden.

Valter rijdt sterk rond, maar laat zich onnodig verschalken deze week in een paar etappes. Mooi leermoment.

S. Morgenstern

Vendrame was gisteren ook wel echt sterk. Valter zat ideaal misschien (zelf ook veel kopwerk voor zijn rekening genomen overigens), maar komt op dat poef moment als zevende op een klein gaatje boven op het klimmetje en daarmee was hij niet mee. Ik zou dat in dit geval gewoon aan zijn benen na veel kopwerk wijten en niet op één hoop gooien met zijn eerdere passieve rijden in kopgroepen. Ik vond hem juist verrassend alert gisteren.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Linda Riedmann brengt 't damesteam thuis. De finale was te zwaar voor haar. Toch wordt zij 12e. vandaag in Londen.

kelderfan

Wout heeft toch mee gedaan aan de sprint (een beetje stijf) en wordt 4e. in Noorwegen. Hagenes en Graat zagen er goed uit.

kelderfan

Hagenes en Brennan on de move. Helaas zijn beide ook weer teruggepakt door 't peloton.

Maar Wout lijkt weer op de weg terug, want hij heeft zich steeds van voren laten zien met 3e.plek in de laatste rit Noorwegen. Vandaag zagen Huising, Lemmen, Hagenes en Van Aert er goed uit.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 94 ... 112 113

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.